Fitness Seller

Gebruik van stopwatch

Martios

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Zijn er mensen die een stopwatch gebruiken om de rusttijd tussen de sets te meten? Het lijkt me wel fijn omdat ik nu altijd zit te stressen of ik niet te lang rust. Verder kan ik op die manier heel goed bepalen of ik de trainingsintensiteit op wil schroeven door de rusttijden te verkorten.

Is er een stopwatch die iemand mij kan aanraden misschien? Een die goed bevalt? Ik heb het graag zo simpel mogelijk denk ik.

Gebruik gewoon een klok die in de gym hangt?
Van die paar seconden zal het wel niet afhangen ;)

Gebruik gewoon een klok die in de gym hangt?
Van die paar seconden zal het wel niet afhangen ;)
Een paar seconden loopt al snel uit naar een paar minuten. Maar de klok met een secondewijzer zou het ook kunnen doen.
Ik doe het zelf wel af en toe, sta er vaak versteld van hoe vaak je naast je eigen indicatie van 1 of meerdere minuten kan zitten.

Een paar seconden loopt al snel uit naar een paar minuten.
Ik doe het zelf wel af en toe, sta er vaak versteld van hoe vaak je naast je eigen indicatie van 1 of meerdere minuten kan zitten.

Als je je hoofd er een beetje bij houdt, heb je toch genoeg aan een klok om 1 minuut af te lezen, lijkt me...

Ik merk dat ik er soms echt te lang over doe dus ik let er af en toe op met een stopwatch inderdaad.

Maar ik moet er ook weer niet te veel op gaan letten, ik train voor kracht; ik moet het mezelf niet nog moeilijker te maken door over een minuutje rust meer of minder te gaan stressen.

• Topic Starter Topic Starter
De klokken in mijn Gym hebben sinds kort geen secondewijzers meer :(. Vandaar eigenlijk. Toen ze die wel hadden merkte ik vaak dat ik er enorm naast zat met mijn schattingen. Misschien ga ik anders trouwens gewoon een horloge met secondewijzer dragen tijdens trainingen. Goed idee; toch erop gekomen door input via dit topic! Indirect bedankt dus. Hahaha, thanks.

gewoon terug beginnen als je er klaar voor bent

Gebruik zelf nooit een stopwatch. Heb je geen telefoon met een stopwatch dan?

Doe het zelf altijd, anders neem ik echt veel te lang pauze.
Ik gebruik gewoon die van mijn gsm

Tijdens mijn DC trainingen gebruikte ik de stopwatch op mijn telefoon om te bepalen wanneer de 15 seconden om waren.

Ik doe het al een half jaartje gewoon via je mijn mobiel. Ik vind het erg prettig omdat tijd egt heel anders is tijdens het sporten voor mij. Een minuut gaat sneller dan je denkt en nu hou ik tussen de sets altijd netjes mijn rust en begin op tijd weer.

ik begin een set wanneer ik het gevoel heb er weer vol voor te kunnen gaan, geen klokwerk of iets komt aan te pas

Timer from phone

ik begin een set wanneer ik het gevoel heb er weer vol voor te kunnen gaan, geen klokwerk of iets komt aan te pas

Doe het ook liever zo. Soms vind ik een minuut gewoon te weinig en heb ik get gevoel dat een setje dan wat minder zin heeft. Dan kan ik best iets langer rusten om toch wat dieper te kunnen gaan.

heb horloge met stopwatch :D

wat een blabla allemaal.
Alsof je precies 60seconden moet rusten tussen je setjes om te groeien.
Doe gewoon je setje, kom even op adem en ga er weer voor in je volgende setje.
Geen 10 seconden rust, en ook geen 5 minuten rust. Zo moeilijk is het niet.

wat een blabla allemaal.
Alsof je precies 60seconden moet rusten tussen je setjes om te groeien.
Doe gewoon je setje, kom even op adem en ga er weer voor in je volgende setje.
Geen 10 seconden rust, en ook geen 5 minuten rust. Zo moeilijk is het niet.

Inderdaad :) 50 seconden of 80 seconden. Wat maakt het uit? :)

Jup met de stopwatch op mijn gsm. Ik blijf er enorm door gefocused en train zo met een lekker ritme. Ook goed om je progressie bij te houden. Want 1min rust of 3min rust tussen een set is een groot verschil :).

/reclame

Gym buddy op de iphone/pod!! Ideaal..

Terug
Naar boven