Fitness Seller

Gebruik van stopwatch

wat een reclame

mensen met stopwatchen ergeren me
evenals v die mensen met een notitieboekje en een pen om hun training bij te houden
knallen verdomme!

Toen ik de German Volume Training deed, waarbij je tien sets doet met 1 minuut rust tussendoor, kreeg ik pas door hoe kort een minuut is en hoe snel je daar overheen zit als je niet op je rust let.
Ik gebruikte mijn telefoon omdat je daar ook tussentijdse stops mee kan maken. Zo houdt de telefoon bij hoeveel setjes je gedaan hebt (en dat vergat ik weleens bij de achtste set van deadlifts :P).

Dus jullie nemen tussen een set heavy ass Deadlift, Squat, Legpresses maar maximaal 1 minuut rust?

mensen met stopwatchen ergeren me
evenals v die mensen met een notitieboekje en een pen om hun training bij te houden
knallen verdomme!

Dat moet je in een ander topic vertellen. Ik train de laatste drie maanden met schema op papier, zodat ik het gewicht kan opschrijven en een cijfer aan de spierpijn kan geven. Werkt voor mij goed want nu zie ik dat mijn gewicht niet omhoog gaat, maar ik wel groter wordt (combi met foto's). Als je elke vier à zes weken van schema verandert vind ik het lastig om meteen alle oefeningen en aantal setjes/reps te onthouden.

Ik heb een gshock met countdown timer.. Hoeveel ik rust tussen oefeningen boeit me niet zo, ik begin als ik er weer klaar voor ben. De ene keer dit 30 seconden, de andere keer 2 minuten. Het enige waar ik naar streef is binnen een uur klaar te zijn met mijn training.

Ik vind dit juist wel nuttig. Stel je BP deze week 100kg voor 6-4-1 met 1 minuut rust, volgende week doe je 105kg 6-4-1 maar met 3 minuut rust[je doet het immers op ''gevoel'']. Dan is er weliswaar progressie, maar je overload veel minder.

gebruikt het alleen als ik max-ot doe.
je hebt dan als rusttijd 2-3 minuten en als ik dat niet bij hou zonder klok zit ik na 1 minuut alweer aan het gewicht te trekken.

ik draag nooit een horloge behalve tijdens de training.
tussen de sets check ik mn stopwatch.
tussen 1:30 en 2:00 min rust.

ook gebruik ik mnn schema omdat ik vaak variaties maak in spiergroepen.
ene keer is het borst/triceps, andere keer borst/buik/kuiten.
beetje een terugvalpunt is kan dan handig zijn i.v.m. hoeveelheid kilo's.

Ik gebruik gewoon mijn horloge, kijk wanneer ik gestopt ben met men set en dan wacht ik meestal een minuut, en een minuut en half bij de zwaarste sets.

Trainen jullie met eigen muziek, kies dan voor muziek met een vast tempo en kijk van tevoren welk tempo dit is.

Simpelste manier om je ergens aan vast te houden, ook tijdens de oefeningen

Terug
Naar boven