Fitness Seller

Geen boerka in sportschool

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
279
'Geen boerka's in sportschool'

Er komen richtlijnen voor het dragen van religieuze kleding in fitnesscentra.

,,
<!-- De branchevereniging voor Fitnessondernemers Fit!vak en de Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie (KNKF) presenteren die richtlijnen aan hun leden.
Gevaarlijk
Het zou gevaarlijk kunnen zijn om met loshangende, lange gewaden de fitnessapparatuur te gebruiken. Er zijn vorig jaar zeven klachten binnengekomen bij de Commissie Gelijke Behandeling. Vooral vrouwen dienden een klacht in, omdat ze geen hoofddoekje mochten dragen in de sportschool. De commissie vindt dat eigenaren van sportscholen klanten niet zomaar mogen weigeren omdat ze een hoofddoek, tulband keppeltje of iets anders dragen.
Dwingende redenen
De organisatie benadrukt dat het wel degelijk nodig is dit verbod in te voeren. Het is noodzakelijk vanwege de veiligheid, hygiëne, communicatie of identificatie. Het gezicht van de klanten moet namelijk wel zichtbaar zijn, zo meldt De Pers.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/06/geen_boerkas_op_de_lopende_ban.html

Lol, het zal nog heel lang duren voordat ik iemand met een boerka in de sportschool zie, maar idd, het is belachelijk, ik vind dat die onzin sowieso verboden moet worden, het ziet er niet uit, en gezochte criminelen kunnen het gebruiken om veilig over straat te kunnen, en officieel mag je niet eens een gezichtsbedekkend iets dragen van de wet, je gezicht moet herkenbaar blijven.

waar een klein land groot in kan zijn

kan 't me echt niet voorstellen, zo'n hoofddoekje op in de fitness. Nog nooit gezien haha

Bij ons in de sportschool traint een Hindoestaans vrouwtje. Normaal loopt ze het liefst in een witte broek met zwarte string. Laatst was haar moeder zogenaamd mee aan het ''trainen'' en liep ze in een gewaad, zo een lange wijde jurk. Volgende dag was moeder niet mee en stond ze weer rustig in der strakke doorzichte broek. Is toch zwaar bekrompen zeg...

Bij ons in de sportschool traint een Hindoestaans vrouwtje. Normaal loopt ze het liefst in een witte broek met zwarte string. Laatst was haar moeder zogenaamd mee aan het ''trainen'' en liep ze in een gewaad, zo een lange wijde jurk. Volgende dag was moeder niet mee en stond ze weer rustig in der strakke doorzichte broek. Is toch zwaar bekrompen zeg...

shaggen die handel! :cool:

Nu nog landelijk draagverbod van kopvotten:thumbup:

nooit gezien.

Ja waarom zouden ze nu een lekker lijf willen hebben als ze het toch niet mogen showen?

Met zo'n boerka kun je stiekem cheaten tijdens het curlen.

BIj ons traint wel eens een gast die denkt dat hij een piraat is.
Ik zie het nog niet gebeuren dat hij zin hoofddoek moet inleveren.

Heb tot nu toe alleen een vrouwtje met zo'n grote soepjurk zien sporten. zal wel gaan stinken na verloop van tijd.

Kom kom, jongens.. Vrouwen die burka's dragen zul je überhaupt niet in een gemengd/normaal sportschool aantreffen. Die vrouwen zul je overigens wel in een vrouwen sportcentra vinden, alleen is de burka overbodig. Die zullen ze niet dragen aangezien ze met alleen vrouwen zijn. Dus ik snap werkelijk het profijt en/of logica van het verbod niet.

je moet dus enkel een boerka dragen als er ook mannen aanwezig zijn, hoe dom..

Tja, mijn vriendin is zo lelijk als de nacht, maar die WIL geen boerka dragen.

Het is niet die boerka zelf die belachelijk is, het is het idee erachter.

Terug
Naar boven