Fitness Seller

Geen effect, twijfel bij schema...

Silenza84

Novice
Waardering
1
Hallo,

Sinds maart ben ik bezig geweest met fitnessen. Maar ergens in juni heb ik een blessure gehad waardoor ik vanaf dat moment nauwelijks nog heb gefitnessed. Nu wil ik binnenkort weer beginnen, maar omdat ik geen resultaat zag (nouja alleen vlak na de training ff, maar dat was ook vrij snel weer weg) ben ik toch gaan twijfelen aan mijn schema, dus ben ik nu op zoek naar een goed schema zodat ik straks niet een jaar lang voor niks loop te trainen.

Ik trainde meestal 2x per week een uurtje, met zo'n 96uur rust tussen de trainingen. Ahoewel ik tussendoor nog wel een andere sport beoefen, maar dat vergt meer conditie dan spierkracht.
Tijdens een training train ik het meeste mn biceps, en verder veel borst (de 2 die ik het meeste wil oppompen), en daarnaast nog wat oefeningetjes voor triceps, rug, en bovenbeenspieren. (Btw heb geen idee hoe al die apparaten heten).
Nu hoor ik dus van een maat van mij dat het beter is om 1 training geheel uit te trekken voor 1 of 2 spiergroepen, zoals hij zelf ook doet (hij traint nu een jaar en dat is goed te zien).
Op zich heeft hij hier wel gelijk in, maar ik loop een stuk of 8 apparaten (2 a 3 herhalingen, 8x) af tijdens een uurtje en na zon 40min. vinden mn biceps het ook wel ff genoeg. Stel ik wijdt een training geheel aan mn borstspieren dan zit ik dus een uur lang aan 2 a 3 apparaten, dat is toch ook niet logisch?

Kortom ik heb ff geen idee hoe ik het aan moet pakken. Jullie tips? Heb trouwens ook creatinepillen gebruikt maar volgens mij was dat rotzooi, heb er weinig van gemerkt. En ik heb nu een doos "Megagrow" staan, kan ik dat gelijk gaan gebruiken? Ben trouwens 1m83, 63kg, dat wil ik dus anders. Verder let ik nog niet op mn eten, en ik eet al niet veel. Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken? Dus ff samengevat: ben op zoek naar een goed schema (fitness + eten).

Grtz Silenza

Ik weet niet in hoeverre je toegang hebt tot losse gewichten, maar als het kan zo weinig mogelijk apparaten gebruiken. Ik deed eerst ook apparaten en zat op een gegeven moment op een max. bij een bepaald ding van 55 kg. Na een tijdje losse gewichten te hebben gedaan voor de grap eens gekeken en binnen een maand 10 kg. erbij. Makkelijk. Dit is maar een voorbeeldje maar dit om aan te geven dat losse gewichten echt de voorkeur hebben.

Qua schema kun je, zoals je maat, een split schema hebben. 2 Keer per week is dan wel te weinig, dan kun je beter een zogenaamde fullbody gaan doen. Dan train je dus heel je lijf in één training. Kijk wat rond op de log-sectie van het forum en je vindt er heel veel.

De training zelf: niet alleen borst en biceps trainen. Los van het feit dat het er niet uitziet als alleen die ontwikkeld zijn, is het ook slecht voor je. Een sterke borst en zwakke rug zorgen dat je scheef gaat lopen. Dus probeer alles in je schema te verwerken. Benen zijn het belangrijkst, dan rug, borst en de rest van de meuk.

Qua eten: zorg gewoon dat je veel binnen krijgt. Zonder voeding kun je niet groeien. In het begin hoef je nog niet echt te letten op zoveel eiwitten, koolhydraten, etc. Je bent nogal licht dus gewoon vreten dan ga je echt wel vooruit. Vlees, ei, melk. Schaften die handel.

Er worden hier geen kant en klare schema's neergezet voor je. Zoek rond op het forum, lees de stickies door en met je verbeterde kennis maak je zelf een eet en trainingsschema. Post die in de daartoe horende forum onderdelen en dan kan je reacties verwachten! :thumb:

Tijdens een training train ik het meeste mn biceps, en verder veel borst (de 2 die ik het meeste wil oppompen), en daarnaast nog wat oefeningetjes voor triceps, rug, en bovenbeenspieren. (Btw heb geen idee hoe al die apparaten heten).

Maw voor je borst en biceps doe je waarschijnlijk te veel en voor de overige groepen waarschijnlijk te weinig. :(

• Topic Starter Topic Starter
@ Tielie: Mijn voorkeur gaat juist uit naar de apparaten, omdat je dan niet kwetsbaar bent met een lading aan gewicht boven je borst, en er kan ook niet constant iemand achter je staan, dus dan kan ik ook niet echt voluit gaan.
Ik ben ook niet van plan om heel veel spiermassa te kweken, maar ik wil wel graag meer borst en biceps zichtbaar hebben en in massa ook zo'n 10 a 15 kilo toenemen. Als je een beetje meer borst kweekt is het dan al schadelijk voor je rug?

@ TheNose: Ik verwacht van jullie ook geen compleet opgestelde schemas voor me, maar wil wel een beetje weten waar ik vooral op moet letten. Maar goed ik zal ff goed rondkijken hoe de rest het hier aanpakt. En trouwens wat zijn stickies?

@3XL: Waarom is het resultaat dan amper zichtbaar als ik die 2 zelfs teveel train?

Tnx voor de reacties!

@3XL: Waarom is het resultaat dan amper zichtbaar als ik die 2 zelfs teveel train?

Ik trainde m'n biceps in het begin ook veelste veel, je ziet dat inderdaad dan amper. Nou ja je ziet het wel, maar dan in negatieve zin, wat je waarneemt is dat er weinig tot niets veranderd.. :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven