AndroidHealthClinic

Nieuws Geen Kerstboom op Haagse Hogeschool leidt tot boosheid bij o.a. CDA

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
DEN HAAG – De Haagse Hogeschool heeft zich de woede op de hals gehaald van het CDA in Den Haag met het besluit in de school geen kerstboom meer te plaatsen.

CDA-lijsttrekker Karsten Klein vindt het ,,volkomen absurd’’ dat de Haagse Hogeschool geen kerstboom meer plaatst omdat de boom te veel verbinding zou hebben met het christelijke kerstfeest. ,,Een onbegrijpelijke beslissing van de Haagse Hogeschool’’, vindt Klein. ,,De kerstboom hoort in de Nederlandse traditie.’’

De directie van de Haagse Hogeschool zegt dit jaar het internationale karakter in de school meer te willen benadrukken. Maar volgens het CDA in Den Haag is de kerstboom een internationaal symbool bij uitstek. ,,De argumenten van de schoolleiding zijn werkelijk op niets gebaseerd, dit is politieke correctheid ten top.’’ Klein schaart zich met zijn uitspraken achter veel studenten van de school die ook verbolgen zijn over het verdwijnen van de metershoge boom.

Eerder maakte Karsten Klein zich al boos over een school in de Haagse wijk Transvaal, waar een Sinterklaas een plusteken op de mijter had, in plaats van het traditionele kruis. De reden hiervoor was ook dat de schoolleiding het een te christelijk karakter vond hebben, iets wat een onwenselijk signaal zou zijn voor de grotendeels allochtone school. Op een andere school werd tijdens een kookworkshop alleen halalvlees geserveerd. ,,Deze voorbeelden geven wat mij betreft aan dat we in Den Haag totaal de verkeerd kant op gaan als het om inburgering gaat’’, zegt Klein. ,,Willen we de nieuwe Nederlanders nu bekend maken met de Nederlandse en Haagse cultuur, of werkt het andersom?’’

http://www.nd.nl/artikelen/2009/december/08/cda-den-haag-boos-over-schrappen-kerstboom

Valt me wel tegen dat hier nog geen topic over was. Je reinste cultuurverloochening! Vind het overigens serieus een aanfluiting dat ze geen kerstboom plaatsen, die kerstboom heeft niks met het christelijke feest te maken.

Jeetje.

Kerstboom drama, Woeshhhhhhhhhhhhh...........

Nu de kerstman nog en we zijn er van af!

Is zijn eigen keus niet zo huilen

• Topic Starter Topic Starter
Nog even en de winkelstraten worden niet meer versierd met kerstverlichting. Heb er zelf niks mee maar laat mensen lekker kerst vieren, daar hoort ook zo'n pokkeboom bij.

kloteschool, lijkt wel een asielzoekerscentrum als je daar binnenkomt

Kinderachtig en wtf heeft een kerstboom weglaten te maken met een internationale uitstraling? Volgens mij staan er over de hele wereld kerstbomen.

r**ards.

Kinderachtig en wtf heeft een kerstboom weglaten te maken met een internationale uitstraling? Volgens mij staan er over de hele wereld kerstbomen.

r**ards.

Zelfs in Azie staat het vol met die meuk en daar hebben ze in principe toch weinig op met kerst.

[Link niet meer beschikbaar]

Ruktor is al langs geweest.

Ik zat echt te lezen van 'wanneer komt het...' en ja hoor:

"De reden hiervoor was ook dat de schoolleiding het een te christelijk karakter vond hebben, iets wat een onwenselijk signaal zou zijn voor de grotendeels allochtone school. Op een andere school werd tijdens een kookworkshop alleen halalvlees geserveerd."

Nederland verziekt aardig de laatste jaren.

Dit is de emmer die de druppel deed overlopen (sniperx)

De enige manier om aan deze onzin een eind te maken is..

PVV!!

Al die geloven mogen m'n rug op, maar het moet inderdaad niet gekker worden, kerstmis staat voor gezelligheid en is een Nederlandse traditie, daar moet je niet mee ****en.

Gaan ze hier serieus tijd in steken?

Die vrouw die rutger interviewt die erachter zit is ook echt achterlijk, komt geen zinnig woord uit. :duh:

[Link niet meer beschikbaar]

Ruktor is al langs geweest.

Dat filmpje geeft weer eens aan wat voor losers er in dit land wonen. De allochtonen die ik in dit filmpje zie, schijnen er geen probleem mee te hebben, maar dat domme wijf ''wil eens iets anders''. K*t snol.

who cares.

Terug
Naar boven