XXL Nutrition

geen vooruitgang meer!

Spawnking

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal

De laatste weken merk ik dat ik bijna niet meer vooruit ga met herhalingen/gewichten en dat ik vaak moet stoppen wegens overbelaste onderarm bij dc en bp

hebben jullie hier ook wel eens last van zo ja hoe kan ik weer vooruitgang boeken???

is een ander schema miss een optie? ik train nu: ma: borst/biceps wo benen/schouders vrij rug triceps

alvast bedankt

90% zeker van dat je meer moet eten

Ik heb dit ook gehad en ik zit nogsteeds op een plateau met mn bench.

Varieer in je eten, varieer in wat oefeningen. hoe de compounds erin, of switch gewoon is helemaal iets anders.

variatie is de key.

Ik heb dit ook gedaan ben overal wel op vooruit gegaan, behalve nog op mn benchpress :P maar dat komt goed!

post je eet schema is.

Zijn genoeg opties, je zult ze vast niet allemaal gehad hebben.
Dus kijk rustig naar wat je kan aanpassen, misschien een totaal ander trainingsschema maken en kijken hoe dat gaat.

Je kunt proberen je kg's te verlagen of verhogen? Dat laatste heeft mij wel geholpen.

Je pakt dan wat zwaardere gewichten en probeert daarmee op je 'normale' aantal reps te komen, uiteindelijk. Pak je BP eens niet 2,5 of 5 kg, maar 10 of 20 kg zwaarder, zodat je ong. 3 of 4 goede reps haalt. Liefst met iemand die spot, zodat je echt tot het gaatje kunt. Is een kwestie van je spieren even die kick geven om te groeien.. nieuwe impuls.

't is maar een idee..

succes! :thumb:

zoiezo moet je elke keer wat anders proberen, geef je spieren nieuwe prikkels. Wissel met reps, wissel met oefeningen met spierverdeling probeer wat uit en kijk wat het lekkerst voelt.

Blijf eens een paar dagen thuis! Als je hard traint, moet je flink rusten. Geen vooruitgang zonder herstel.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik heb ook de meeste problemen met de vooruitgang bij benchpressen en incpress

Ik zal eens nieuwe oefeningen met andere aantallen herhalingen gaan proberen en mijn eetschema weer opnieuw op te bouwen

wil ook niet te gek mijn eetschema op gaan voeren ivm vakantie ;)

off: hebben jullie btw ook zoveel last van de warmte met trainen? ik haal nu echt met moeite mijn reps van voorgaande weken

Geef eens wat meer info. Hoe lang train je al. Wat heb je al geprobeerd dit plateau te doorbreken (ik neem aan weinig want het is pas enkele weken zo?). Post je schema's.
Kijk eerst of je voeding in orde is, en dan je training en rust. Veranderen van manier van trainen.

Geef eens wat meer info. Hoe lang train je al. Wat heb je al geprobeerd dit plateau te doorbreken (ik neem aan weinig want het is pas enkele weken zo?). Post je schema's.
Kijk eerst of je voeding in orde is, en dan je training en rust. Veranderen van manier van trainen.
Ik train ongeveer 1.5 jaar en heb inderdaad nog niet echt niets ondernomen, ben wel gefrustreerd dat ik niet vooruit ga...

schema:
ma:
borst
bp
dumb flyes
inc pr

biceps
stand barb curl
preacher curl

wo:
benen:
leg press
squat
(en nog wat variable voor benen)

schouders
lateral raise
shouler shrug
military press

vrijdag
rug
seated rows
dumb row
dl

triceps
one arm ext
dippen

onderarmen
wrist curl
reverse wrist curl

allemaal 10-8-6 of 12-10-8

iedere dag 5 sets buikspieren

Oke het heeft sowieso geen zin om 5sets per dag je buikspieren te trainen, ook dit zijn spieren...en kunnen overtraint raken! Dus 2keer per week is zat, hou het daar even bij.
Wat betreft je schema, als je dit al 1,5 jaar doet dan word het TIJD dat je deze in de prullebak gooit en een nieuwe gaat maken.

Wat betreft je voeding, hoezo zo moeilijk omdat het vakantie is? Wat wil je eigenlijk, meer massa? Weet niet hoeveel je nu eet, maar als je meer massa wilt moet je sowieso boven je onderhoud zitten + goede training en dus jezelf niet overtrainen met een schema dat je al 1,5 jaar doet.

Je lichaam heeft gewoon nieuwe prikkels nodig...

Probeer misschien eens hoger te gaan met dumbbell press (maar doe toch nog soms eens de bench want anders verlies je daar zeker kracht), en wanneer je daar op een plateau stoot, ga dan terug naar die bench...

Ik denk dat je schema niet het grootste probleem is, al is het proberen van andere oefeningen altijd goed voor je ontwikkeling.

Misschien ben je nu tot het punt gekomen dat je geen lineaire vooruitgang meer boekt, zie je jezelf nu al als een gevorderde krachtsporter?

Je zou verder kunnen proberen om sets/reps te veranderen, of oefeningen te veranderen (zoals de focus van barbell naar dumbbell voor een poosje).

Succes verder.

JE kan zeker nog groeien, gewoon je dagelijkse patroon op gebied van training veranderen, je spieren 'weten' zogezegd van welke oefeningen je ga doen , concentreer je nu op andere methode van bvb borst oefening , maak progressie daarin en dan kan je eventueel terug gaan naar een oude oefening waar je geen progressie meer in maakte , lukt dit dan wel kan je verder gaan ( natuurlijk niet weer volledig hetzelfde gaan doen ) varieer gewoon en kijk...
Dit natuurlijk gezegd als je voeding en rust goed zit

grtz...

dank jullie wel allemaal voor de reacties, ik ga nieuwe oefeningen toepassen en mijn eetschema nogmaals opvoeren

:thumbs: dat is het goede antwoord!

Ook niet handig dat je je borst/biceps en rug/triceps doet. Tijdens borst gebruik je triceps en tijdens rug biceps, dus borst/triceps en rug/biceps lijkt me logischer.

Gooi je schema is een keer totaal om, doe een maandje full body voor 3 dagen in de week en switch dan weer naar ub/lb of push/pull voor 4 dagen in de week.. Als je niet vooruitgaat moet je iets anders doen, als je niet vooruit gaat door te weinig eten kom je niets aan en gebruik je dus de weegschaal als leidraad..

Terug
Naar boven