XXL Nutrition

Geen vooruitgang met bankdrukken

Miklelle

Novice
Waardering
0
Beste leden,

Help! ik kom niet of nauwelijks vooruit met bankdrukken.
Ik fitness nu een goeie driekwart jaar en ga regelmatig vooruit met al mijn spiergroepen. Máár, nu zit ik al enige maanden vast rond de 40 Kilo bankdrukken. Ik ben dan wel begonnen als een magere lange slungel, maar ik moet toch echt voorbij die 40 kilo. Ik doe 3 setjes van 40 K dus, met 10 tot nu maximaal 12 herhalingen per set. Mijn instructeur helpt de laatste paar herhalingen met vangen. Hoe graag ik ook wil, ik krijg hem niet meer omhoog na maximaal 12. Ik eet goed, meer dan voldoende eiwitten, koolhydraten, vitamine etc. Ik bankdruk op maandag en donderdag.
Dus waar ligt het aan en vooral, hoe kom ik verder?
Bij voorbaat dank!

Beste leden,

Help! ik kom niet of nauwelijks vooruit met bankdrukken.
Ik fitness nu een goeie driekwart jaar en ga regelmatig vooruit met al mijn spiergroepen. Máár, nu zit ik al enige maanden vast rond de 40 Kilo bankdrukken. Ik ben dan wel begonnen als een magere lange slungel, maar ik moet toch echt voorbij die 40 kilo. Ik doe 3 setjes van 40 K dus, met 10 tot nu maximaal 12 herhalingen per set. Mijn instructeur helpt de laatste paar herhalingen met vangen. Hoe graag ik ook wil, ik krijg hem niet meer omhoog na maximaal 12. Ik eet goed, meer dan voldoende eiwitten, koolhydraten, vitamine etc. Ik bankdruk op maandag en donderdag.
Dus waar ligt het aan en vooral, hoe kom ik verder?
Bij voorbaat dank!

had je echt veel over kunnen vinden met beetje searchen
probeer een ander schema 5 X 5 ofzo
wat meestal ook gewoon goed werkt is gewoon nog meer eten

Laat je trainings schema eens zien.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, override. Kun je me misschien een link geven van die schema's?
Ik ben vrij nieuw op dit forum.
In ieder geval al bedankt voor je reactie!

Kzou toch gewoon meer eten , dan lukt het vanzelf wel.

En 3kwart jaar trainen met een bank van 40kg , das wel jammer bro.
Ik zit nu ook bijna aan 3 kwart jaar en ik hoop achter een jaar mijn 100kg bench te pakken.

Misschien wat minder reps , meer gewicht aanhangen en voor die 1 of 2x gaan. De volgende keer opnieuw en dan lukt het mss al 3x etc etc

5x5 + doorzettingsvermogen

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik begrijp het. 5 x5 lijkt me goed, en hoeveel gewicht zou dan ongeveer goed zijn? Ik moet wel zeggen dat ik nog geen half jaar serieus train. En ik ben vrij mager begonnen. Ben ook 1 meter 93

Ok ik begrijp het. 5 x5 lijkt me goed, en hoeveel gewicht zou dan ongeveer goed zijn? Ik moet wel zeggen dat ik nog geen half jaar serieus train. En ik ben vrij mager begonnen. Ben ook 1 meter 93

Hoeveel gewicht?
Testen en u zult weten. duurt 1 training maarja daar krijg je dan wel weer wat voor terug ;)!

Rippetoe gaan doen.. Destijds bleef ik hangen op 57,5 kg. Tijd geleden begonnen met rippetoe en aan gaan vreten en ik ben die 57,5 kg allang voorbij. Dus het moraal van dit verhaal is rippetoe te gaan doen.

algehele voedings en trainingsschema posten, plus je krachtstats

ivp sets met hoge reps moet je naar beneden gaan in herhalingen..
maximaal 5 reps
je kan op dag 1 bijvoorbeeld 5x5
en op je 2e benchdag kan je bijvoorbeeld 6 werksets doen en dan tussen de 1 en de 3 reps gaan zitten..
daarnaast moet je ook veel smalbankdrukken om je triceps sterker te krijgen..

gewoon stoppen en een andere oefening doen.

Terug
Naar boven