Fitness Seller

Gek idee

RockStone

Novice
Waardering
0
Dus, ik ben niet beduidend dik maar heb toch nog een 5 a 7 kilo schat ik te veel als ik op mijn laagste gewicht zit. Ik heb echter al gedieet en gesport tot ik het nogal beu was want mijn gewicht gaat als een jojo (verschil hoogste en laagste gewicht ong 3kg). 1 a 1.5 kg kan er zo bijkomen ook al zit ik beneden mijn onderhoud.

Nu zit ik ook met tijdsgebrek waardoor ik enkel nog krachttraining op regelmatige basis kan doen en af en toe wat cardio maar niet meer iedere dag.

Ik speel nu met een nogal gek plan: aangezien ik moet werken (bureau werk) is het niet echt aangeraden om fatburners overdag te nemen als ik de ervaringen lees van anderen, dus zou ik nu een halve fatburner pakken vlak voor ik in slaap val. Is dit gekkenwerk en ga ik heel mijn slaap naar de ruk helpen of heeft dit kans op slagen? :D

misschien iemand die dit eens wilt proberen of reeds al gedaan heeft? :D

Thanks guys!

fatburners gaat je probleem niet oplossen. Een voedingsschema opstellen en je hier ook echt aan houden wel. Als jij elke dag hetzelfde eet, drinkt en op hetzelfde moment weegt en meet (omtrekken en huidplooi meter), moet dit makkelijk op te lossen zijn. Krachttraining 3 keer in de week. Cardio kan, hoeft niet. Energie/eiwit/vet behoefte uitrekenen en 20% onder zitten. wekelijks meten en na 2 weken niet het gewenste resultaat aanpassen. Fatburners zijn leuk als ondersteuning, maar de basis moet eerst goed zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Wel vooral dat iedere dag hetzelfde eten is nogal een probleem. Ik ben een jobstudent en eet dus nog bij mijn lieftallige mama. Dan vind ik het raar om haar te vragen: 'en mama hoeveel weegt die biefstuk nu precies?'. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Is het echt een vereiste dat je het precies weet allemaal? Het maakt het ongetwijfeld een stuk makkelijker maar het lijkt me moeilijk om vooral mijn middagmaal zelf te bepalen laat staan de portie te wegen...

Waarschijnlijk de main reason waarom ik vast zit...

Wel vooral dat iedere dag hetzelfde eten is nogal een probleem. Ik ben een jobstudent en eet dus nog bij mijn lieftallige mama. Dan vind ik het raar om haar te vragen: 'en mama hoeveel weegt die biefstuk nu precies?'. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Is het echt een vereiste dat je het precies weet allemaal? Het maakt het ongetwijfeld een stuk makkelijker maar het lijkt me moeilijk om vooral mijn middagmaal zelf te bepalen laat staan de portie te wegen...

Je begrijpt me niet helemaal goed. Ik eet zelf met huisgenoten, en die houden daar ook geen rekening mee. Schep gewoon een normaal bord eten op. De rest van de dag moet dan wel iedere dag hetzelfde zijn. Dit doe ik zelf ook en op die manier is het goed te doen. Het gaat erom dat je niet de ene avond 2 borden patat eet en de andere avond beetje vlees en groente. Want op die manier heb je geen idee wat je moet veranderen om af te vallen.

Edit: Ik weeg het ook allemaal niet precies af. ik heb een maatbekertje waar ik het gewicht van de rijst heb afgetekend. Dus ik kan heel snel bepalen hoeveel rijst ik kook. Kip eet ik gewoon een halve verpakking op. Maak gelijk voor 2 dagen. Enzovoort. Je hoeft het niet precies te weten als je elke dag maar hetzelfde doet, dan weet je wat je moet veranderen.;)

Okej toppie :D plan zit in mijn hoofd. Tot 1 augustus ga ik het proberen en dan laat ik hier nog iets weten.

Nog een vraagje: Bestaat er zo iets als te ver onder je onderhoud zitten?
Berekende mijn kcal verbruik per dag zonder sport en die staat al op 2300kcal, daarbij doe ik toch redelijk wat sport dus zal ik toch naar de 3000kcal gaan vermoed ik. Nu schat ik dat ik op een dag geen 2000kcal binnen krijg wat dus minder is dan de vooropgestelde 20% onder het onderhoud die jij zei. Is dit een probleem en remt dit het metabolisme af of is hier helemaal geen probleem mee?

te ver onder onderhoud zorgt ervoor dat je lichaam in overlevingsstand gaat zitten en remt inderdaad je metabolisme af, vandaar ook dat je sommige mensen ziet die echt superweinig eten en nog niet afvallen. Ook zul je eerder spier afbreken als je te ver onder je onderhoud gaat zitten wat je natuurlijk niet wilt. Echter die berekeningen die je kunt doen zijn nog altijd richtlijnen, niet ieder lichaam is hetzelfde. Je zult dus zelf moeten uitvinden wat jouw onderhoud is.

Dat je gewicht zomaar 1-1,5kg kan verschillen is heel normaal door vochtschommelingen bijvoorbeeld.

Je kunt beter wat rustiger beginnen. Mik op een 0,5 kg per week (niet na een week al veranderen, geef het op zijn minst 2 weken). Als je al lange tijd zo weinig eet, is het een idee om eens 2 weken te stoppen en licht boven onderhoud te eten. Vervolgens rustig afbouwen net zo lang tot je 0,5 kg per week afvalt. Je kan er ook voor kiezen 1 a 2 refeed dagen toe te voegen en op 1000 kcal onder onderhoud te blijven. De eerste optie zou mijn voorkeur hebben.

Waarom is dat raar? Ik heb mijn ouders gewoon mijn voedingsschema gegeven en zij kopen het gewoon elke week..

Voordeel van een schema is dat het wel duidelijker is waar je ouders rekening mee moeten houden.

te ver onder onderhoud zorgt ervoor dat je lichaam in overlevingsstand gaat zitten en remt inderdaad je metabolisme af, vandaar ook dat je sommige mensen ziet die echt superweinig eten en nog niet afvallen. Ook zul je eerder spier afbreken als je te ver onder je onderhoud gaat zitten wat je natuurlijk niet wilt. Echter die berekeningen die je kunt doen zijn nog altijd richtlijnen, niet ieder lichaam is hetzelfde. Je zult dus zelf moeten uitvinden wat jouw onderhoud is.

Dat je gewicht zomaar 1-1,5kg kan verschillen is heel normaal door vochtschommelingen bijvoorbeeld.

Moet ik dan nog een beetje mee experimenteren dan :)
Heb daar wel schrik van dat ik inderdaad de spieren die ik heb opgebouwd terug zou afbreken. En die kans lijkt me reëel als ik niet oplet.

Je kunt beter wat rustiger beginnen. Mik op een 0,5 kg per week (niet na een week al veranderen, geef het op zijn minst 2 weken). Als je al lange tijd zo weinig eet, is het een idee om eens 2 weken te stoppen en licht boven onderhoud te eten. Vervolgens rustig afbouwen net zo lang tot je 0,5 kg per week afvalt. Je kan er ook voor kiezen 1 a 2 refeed dagen toe te voegen en op 1000 kcal onder onderhoud te blijven. De eerste optie zou mijn voorkeur hebben.

hmm oke zal ik dan maar doen :D alleen ben ik net zoals iedereen: zo snel mogelijk resultaat in zo weinig mogelijk tijd weet je wel :D De zomer duurt ook niet eeuwig :D

Waarom is dat raar? Ik heb mijn ouders gewoon mijn voedingsschema gegeven en zij kopen het gewoon elke week..

Voordeel van een schema is dat het wel duidelijker is waar je ouders rekening mee moeten houden.

Gewoon het feit dat ik op 'dieet' ben zou hier vast raar onthaald worden. Ik heb nooit echt achter mijn eten gekeken en gewoon altijd tamelijk wat gesport, het feit dat ik lijstjes zou meegeven aan mijn ma zou een reactie uitlokken vanwege mijn pa in de aard van: 'doe maar normaal en eet maar wat wij eten'. Anyway gecontroleerd eten wat de rest eet gaat ook denk ik :D

Oke mijn dag is zo goed als rond en ga normaal niets meer eten, nu heb ik mijn voedingswaarden voor vandaag berekent: 1012kcal, 26,6g vet en 73,4g eiwit. Heb toevallig zeer goede voeding gekregen vandaag: vis, kippewit, pasta... En heb me natuurlijk ook wel ingehouden en gestopt als ik voldoende had in de plaats van nog wat voor de smaak te eten. Moet ik nu meer eten om die 1000kcal omhoog te krijgen of moet ik het zo laten en mijzelf een schouderklopje geven dat ik zo laag zit?

1000 kcal? dat ken niet gezond zijn... wat is je onderhoud?

Lees mijn eerste post nog is. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.

1000 kcal? dat ken niet gezond zijn... wat is je onderhoud?

Lees mijn eerste post nog is. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3218 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 178 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 72 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 466 Gram

Ik moet dus meer gaan eten om er maar 20% onder te zitten maar dan moet ik ongeveer 2500kcal binnen krijgen, volgens mij (wat natuurlijk niets) van waarde heeft) word ik dan zo dik als een ton O.o

1000kcal is wel heel erg laag man, heb je het wel goed berekend? En die berekeningen zijn richtlijnen, als je van 2500kcal echt zo dik als een ton wordt, dan moet je dat uiteraard niet eten. Maar 1000kcal kan niet voldoende zijn in mijn ogen.

Normaal gezien wel.
maar zoals ik al zei heb ik tamelijk gezond gegeten gisteren.

ochtend: 1 yoghurt
tussendoor: 1 peer
's middags: 1 bord met pasta, kabeljauw en gebakken champignons
's avonds: 2 boterhammen met kalkoensnee'tjes (of hoe je het ook heet) en een snee mosterdkaas.

Dat was mijn dag gisteren.

gedaan met deze site: http://www.voedingswaardetabel.nl/

En ik kan er best inkomen dat dit niet genoeg is maar neem nu gisteren kon ik bijvoorbeeld gerust meer s middags eten, had ik dat dan beter gedaan zodat ik toch wat hoger terecht kwam?

probeer het gewoon. Word je dik als een ton ga je minder eten. Al hoewel ik dat betwijfel. En niet gelijk na 1 week weer op je crashdieet gaan. Als je meer eet weeg je sowieso meer, das geen vet. Als je gewicht blijft stijgen, ga je minder eten. 1000 kcal is achterlijk weinig.

probeer het gewoon. Word je dik als een ton ga je minder eten. Al hoewel ik dat betwijfel. En niet gelijk na 1 week weer op je crashdieet gaan. Als je meer eet weeg je sowieso meer, das geen vet. Als je gewicht blijft stijgen, ga je minder eten. 1000 kcal is achterlijk weinig.

Wil ik ook gerust proberen maar daarom vraag ik het je juist ;)

Heb net middageten gegeten en kom nog maar aan 983 Kcal vandaag, ik weet dat ik er niet ga geraken met mijn avondeten alleen (was gisteren nog geen 500kcal, kan misschien vandaag wel tegen de 800 geraken maar dan zit ik nog altijd niet aan mijn 2500). Hoe vul ik dan het best mijn totaal aan? Mag ik eventueel dit aanvullen met een ijsje? of is dit not done en totaal niet de bedoeling?

update: juist wat extra gegeten en zit al aan 1569kcal, nog altijd bijna 1000 te gaan tegen vanavond maar geraak er misschien wel.

Als het in je macro's past kan het wel. Maar ik vind het persoonlijk not done. Je wilt toch een awesome lichaam. Dan moet je er geen rommel in gooien imo. Maak een schema en stick to it.

mijn ontbijt bevat al 800 kcal :D

Ga niet van de 1 op de andere dag ineens 2500 kcal eten (als je daarvoor 1000 kcal at) maar bouw het rustig op. Je lichaam moet wennen aan je nieuwe dieet gun het tijd!

Je stofwisseling is waarschijnlijk EXTREEM laag als je 1000 kcal per dag at dus die moet eerst op gang komen. Probeer vaker te eten.

Ik vergelijk de stofwisseling vaak met een kampvuur.... Als je te lang niks op het vuur gooit dan dooft het uiteindelijk uit... Je wilt een goed vuur bouwen en het moet blijven branden! Er moet dus om de zoveel tijd ff wat op :)

Terug
Naar boven