XXL Nutrition

Gek idee

En ik kan er best inkomen dat dit niet genoeg is maar neem nu gisteren kon ik bijvoorbeeld gerust meer s middags eten, had ik dat dan beter gedaan zodat ik toch wat hoger terecht kwam?
Als je er getallen aan wilt hangen qua kcals en voedingswaarden, dan kun je beter op andere tijden wat meetbare zooi naar binnen douwen.
Een bak brinta of havermout kun je geheel in eigen beheer samenstellen (wegen), of een paar boterhammen met een pak kipfilet als beleg. Gewicht en VW staan er netjes op vermeld (bij een fastoenlijke super tenminste).

Nadeel van moeders pappot is dat eea nogal kan varieren. Het bord pasta wat je omschrijft kan namelijk even makkelijk 500kcal zijn als 1000kcal. Je weet dan welliswaar dat je wat meer eet, maar nog steeds geen reeel idee hoeveel...

ochtend: 1 yoghurt
tussendoor: 1 peer
's middags: 1 bord met pasta, kabeljauw en gebakken champignons
's avonds: 2 boterhammen met kalkoensnee'tjes (of hoe je het ook heet) en een snee mosterdkaas.

neem in de ochtend je yoghurt, gooi er 4 eetlepels brinta doorheen,en doe er water of melk bij tot het weer een aangename dikte heeft.

tussendoor peer, met 100/ 150/ 200 gr kwark

middag: oke

tussendoor: weer kwark met fruit, of nog een restje rijst/pasta met groente en vlees/vis van de middag

avond: oke... maar mag ook meer

uurtje voor het slapengaan : weer kwark met fruit

oja ik bedoel witte magere kwark met vers fruit (niet die suikerbakjes uit de winkel)

heb je in no time een gezond maaltijden programma van makkelijk 2000 cal

schema maken. Dus elke dag hetzelfde eten en dan 1 normaal bord avondeten. Kom je aan, minder eten. Val je te veel af, meer eten.

Het is niet zo moeilijk

• Topic Starter Topic Starter
oke thanks guys! :)

Zal het dan op de gezonde manier proberen :)
ben eergisteren aan 2300 geraakt (sorry dat het toch zo rap ging :D)
moet wel zeggen dat het met moeite kost om er geraken, vandaag had ik moeilijke dag met dat ik naar mijn tante ben geweest moet ik nog alles berekenen maar heb een probleem.

Ik at op restaurant scampi's met een sausje (maison dus geen idee wat het was). Hoe reken je die saus daarbij? want dat zal toch ook wel voor de nodige kcal zorgen waarschijnlijk?

Wilt ook wel zeggen met dat ik hele dag van huis was dat ik niet een 'normale' dag ervan kon maken en een vast patroon ontwikkelen.

En kwark moet ik inderdaad eens beginnen eten, mijn ma gaat alleen zot komen als ik 3 keer per dag 150gr kwark eet. Dan moet ze een voorraad aanleggen. Kan je dat door iets anders nog vervangen?

Heb die Brinta ook eens opgezocht ziet er interessant uit maar heb gezien dat het een nederlands product is, weet iemand of je dat ook in belgie in de supermarkt kan vinden?

Als ik het goed voorheb vindt je die wel in GB/carrefour of zo, eens kijken tussen de ontbijtgranen ;-) of anders misschien vervangen door havermout(product) ;-)
Voor je saus als je die echt wil tellen reken dan misschien een 10 à 15 cl volle room (de caloriewaarde hiervan) de rest zullen hoogstwaarschijnlijk kruiden zijn of een bouillon en die kun je imo verwaarlozen.
Van waar in belgie ben je?

• Topic Starter Topic Starter
Als ik het goed voorheb vindt je die wel in GB/carrefour of zo, eens kijken tussen de ontbijtgranen ;-) of anders misschien vervangen door havermout(product) ;-)
Voor je saus als je die echt wil tellen reken dan misschien een 10 à 15 cl volle room (de caloriewaarde hiervan) de rest zullen hoogstwaarschijnlijk kruiden zijn of een bouillon en die kun je imo verwaarlozen.
Van waar in belgie ben je?

Zal morgen eens zoeken gaan zoeken :)

oke bedankt voor de tip zal dat onthouden! :)

En ben van Heule (West-Vlaanderen)

Terug
Naar boven