Fitness Seller

GEN-Doping....al eens van gehoord?

nooit van gehoord, maarre... das natuurlijk wel verrekte hendig.. maar zoals altijd zit aan elk voordeel ook wel een nadeel...

dit vind ik zekerz wel een interesant onderwerp !
heb jij toevallig een link HardcoreMF ?

Heb er nog niks over gehoord. Het zou me niks verbazen, alleen dat je het effe injecteerd lijkt me sterk. Vanaf de cel een gen manipuleren voor een soort superlichaam dat lijkt me wel mogelijk, maar een leven wezen iets injecteren waardoor plotseling ze genetische aanleg verandert lijkt me wat te mooi om waar te zijn.

1) t zal wel freakin' duur zijn, 2) ik zou t niet eens willen

Ja idd zag er paar dagen geleden nog een programma over freaky/kewl shit.

Ik kwam er te laat in maar blijkbaar was er als vb. een rat getoond waarbij ze een gen hadden weggehaald die bedoeld was om de spiergroei in toom te houden. Nadien groeide deze rat zonder rem in spiermassa.

Uiteindelijk zou dat beest er ook aan komen te overlijden want het was ook niet meer af te stoppen. Tot die tijd wordt/werd de rat Arnold Schwarzenegger-rat genoemd.

Werd ook al verteld dat toepassing i/d sport dichterbij is dan menig mens denkt. Het is verders ontraceerbaar.

Niks is ontraceerbaar, alleen is moet je de juiste methode hebben :)

mja.. ik kan me voorstellen dat het gen HGH vrijmaakt ofzo.. der is ook zo`n ziekte (reuze ziekte) bij mensen waarbij de HGH productie volgas doorblijft gaan... die mensen krijgen dan ook grote neuzen, handen, oren en andere ledematen (ik geloof dat ze niet meer in de lengte kunnen groeien, maar zeker weten doe ik het niet)

Gen-doping is al langer besproken op newsboards en met name de IOC heeft zich er ingestort want ze wilden hiermee meteen voorop lopen zodat geen Olympische klant zich eraan zou wagen. Punt is dat er nog veel nadelen aanzitten want zoals iedereen weet: Zodra je gaat klonen (je eigen cellen, en dan met name die cellen die spiermassa maken) dan gaat er ergens anders in het lichaam iets gruwelijk mis, hetzij binnen korte of na langere tijd. Voor wat hoort wat schijnt het credo van de natuur te zijn....

dbc01 zei:
Gen-doping is al langer besproken op newsboards en met name de IOC heeft zich er ingestort want ze wilden hiermee meteen voorop lopen zodat geen Olympische klant zich eraan zou wagen. Punt is dat er nog veel nadelen aanzitten want zoals iedereen weet: Zodra je gaat klonen (je eigen cellen, en dan met name die cellen die spiermassa maken) dan gaat er ergens anders in het lichaam iets gruwelijk mis, hetzij binnen korte of na langere tijd. Voor wat hoort wat schijnt het credo van de natuur te zijn....

Ik begrijp niet wat klonen te maken heeft met het elimineren van dit gen.

Heel simpel: Een bestaand type cel heeft z'n natuurlijke limieten. Je kunt gendoping op verschillende manieren teweeg brengen: Meer van die cellen die voor spiergroei zorgen aanmaken (dat heet cel-klonen omdat je de natuurlijke cellimiet gaat vergroten), je kunt ook het eiwit elimineren dat voor natuurlijk catabolisme zorgt en waardoor de desbetreffende spiercel ongenuanceerd gaat groeien.
Doet ie dat echter ook op andere vlakken dan spreken we van kanker (ongelimiteerde celdeling).

Inderdaad, de grens is dun. :(

PS Klonen wil dus niet altijd zeggen: Hele lichamen klonen!

dbc01 zei:

als je iets gaat klonen en de cel wordt een oercel... dat is geloof ik ongeveer hoe kanker ontstaat... dus da nie goed...

maar inderdaad... wat axe zegt.. je houdt een gen tegen (als ik echt logisch nadenk zal het wel dat HGH beperk gen zijn), met dat gen kan dan niet echt iets misgaan toch?

Of heb je wat meer uitleg dbc01? (ik zal er wel helemaal naast zitten met men logische benadering ;) )

Genetische manipulatie/modificatie staat geheel los van klonen.

Heel makkelijk uitgelegd:

Doping is traceerbaar doordat je niet-lichaamseigen producten toevoegd aan je lichaam.
Gen-doping wil zeggen: Tijdelijk uitnemen van lichaamseigen stoffen (cellen, gen-info), die bewerken en weer in je lichaam terugzetten.
Dan heb je lichaamseigen stoffen die helemaal beantwoorden aan jouw genenstructuur, maar wel iets meer dan een ander! Die extra stoffen die toegespitst zijn op bijv spiergroei zorgen voor spiergroei maar het is niet traceerbaar aangezien er geen lichaamsvreemde stof te detecteren is.

Zo is het denk ik wat duidelijker..:)

Reactie op Axestream: Alles wat exacte copieen van het origineel zijn worden ook wel 'Clonen" genoemd maar de werkwijze kan genetische manipulatie genoemd worden.

Schaapje Dolly en stiertje Herman waren genetisch gemanipuleerde dieren en dus een 'Cloning' van een ander dier.

• Topic Starter Topic Starter
.

Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets gezien op Discovery, het ging over hoe groot een mens kon worden en hoe de grensen verlegd konden worden. (Het programma ging over superhelden en of dit in werkelijkheid ook mogelijk was, erg vermakelijk).
Het blijkt dus dat wanneer gen-therapie (wat sinds kort mogelijk is door het in kaart brengen van de menselijke dna-structuur, pffffff mondvol :D ) toegepast wordt en natuurlijk goed ontwikkeld is, dat een man kan groeien tot ongeveer 3 meter, met een gewicht van ongeveer 350 kilo (spieren). Uiteindelijk is het niets anders dan je genetische aanleg zodanig aanpassen dat je spieren gewoon eindeloos blijven groeien.

zal mijn tijd overigens wel duren...

hahah 3 meter en 350 kg, huge mofo dan ga ik naast gewichtheffen ook worstelen in Canada met kodiak beren

woow ! Dit speelt echt op me verbeelding ! :D

Met gen mutation kan je de perfecte mens maken,
sneller, sterker, groter, sympathieker, perfecter.

Maar heeft niemand een paar sites hierover ofzo ?

Terug
Naar boven