Fitness Seller

Gendoping: Valsspelen Met Nieuwe Genen

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
GENDOPING: VALSSPELEN MET NIEUWE GENEN

Gendoping lijkt een wondermiddel voor sporters die op zoek zijn naar prestatieverhogende middelen. Gebruik van gendoping in de sport lijkt op dit moment nog uitgesloten. De gezondheidsrisico's zijn nog te groot. Maar dat kan snel veranderen. "Binnen een jaar of vijf," schat hoogleraar therapeutische genmodulatie Hidde Haisma. "Dan vinden genetische therapieën hun weg naar de sport."

In het nieuwe webdoc Gendoping ziet u onder meer hoe eenvoudig het is om zelf gendoping te maken. Noorderlicht dook met een student farmacie het lab in, en kwam met een reageerbuisje EPO-doping terug. Verder hoort u hoe geneticus en topsporter Simon Vroemen (steeple chase) over gendoping denkt, en kunt u lezen hoe de Nederlandse Dopingautoriteit op de ontwikkelingen vooruit loopt door genetische therapieën in de sport al strafbaar te maken voordat ze gebruikt worden.

Lees, kijk en luister verder in het webdoc Gendoping, op Noorderlicht Webdocs: Gendoping

GENDOPING: VALSSPELEN MET NIEUWE GENEN

Gendoping lijkt een wondermiddel voor sporters die op zoek zijn naar prestatieverhogende middelen. Gebruik van gendoping in de sport lijkt op dit moment nog uitgesloten. De gezondheidsrisico's zijn nog te groot. Maar dat kan snel veranderen. "Binnen een jaar of vijf," schat hoogleraar therapeutische genmodulatie Hidde Haisma. "Dan vinden genetische therapieën hun weg naar de sport."

In het nieuwe webdoc Gendoping ziet u onder meer hoe eenvoudig het is om zelf gendoping te maken. Noorderlicht dook met een student farmacie het lab in, en kwam met een reageerbuisje EPO-doping terug. Verder hoort u hoe geneticus en topsporter Simon Vroemen (steeple chase) over gendoping denkt, en kunt u lezen hoe de Nederlandse Dopingautoriteit op de ontwikkelingen vooruit loopt door genetische therapieën in de sport al strafbaar te maken voordat ze gebruikt worden.

Lees, kijk en luister verder in het webdoc Gendoping, op Noorderlicht Webdocs: Gendoping

Ik persoonlijk zou er niet raar van staan te kijken als een aantal jongens op de Mr. Olympia dit al aan het doen zijn. Zoiets had ik ook al beschreven in mijn eigen topic, wat gebruiken de grote jongens. Ik werd door een aantal gek verklaard (sommige ook niet) maar mijn vermoeden wordt nu toch sterker. Blijft speculeren natuurlijk....

nog even en er staan monsters van over de 200kilo op het podium ;)

Ik denk dat het al veel verder is dan dat de heren van het Noorderlicht weten.
Maar ik zal de docu eens bekijken.

Thanx dbc

of ze nu al wel of niet met gendoping aan het experimenteren zijn op de O, hun assortiment is zeer zeker een stuk groter dan de besproken middelen hier op het board, zo ook experimentele middelen, die kerels doen alles voor net dat beetje extra

Dat geloof ik ook ja.

wow, iemand die shizzle al getest? ;-)

Hahaha, heel leuk verhaaltje eronder maar is natuurlijk je reinste onzin..

Ja MrJ, ik moet er ook altijd mee lachen. Zouden er dan echt idioten zijn die daarin trappen en denken dat er supplementen zijn die je genen zouden beinvloeden. echte gendoping. de amerikaanse sprinters zullen er ook al mee aan het experimenteren zijn. tegenwoordig lopen ze al elke wedstrijd onder de 10 seconden op de 100m.

Ik heb geen idee hoe ver gen doping nu werkelijk is, bodybuilding, atletiek en wielrennen zijn in mijn ogen de eerste sporten waarbij dit allemaal getest zal worden.

Maar qua supps blijft het grappig ja. GH en IGF zijn net een aantal jaar in chemische vorm voorhanden, maar nu staan de schappen vol met supps die je hoge IGF spiegels beloven. :p

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven