XXL Nutrition

'Georgisch zakenman koopt voetbalclub Vitesse'

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
maandag 16 augustus 2010 12:13

Merab Zjordania, een investeerder uit Georgië, neemt de Arnhemse voetbalclub Vitesse voor een nog onbekend bedrag over. Zjordania speelde bij Dynamo Tbilisi en trad later op als voorzitter van de voetbalbond en bondscoach.

Dat meldt de NOS.

Vitesse verkeerde al enige tijd in financiële problemen. Door de KNVB werd de situatie als zorgelijk bestempeld. In 2008 schold de gemeente Arnhem de voetbalclub een schuld van 11 miljoen euro kwijt.

Om 13.00 vanmiddag wordt de overname officieel bekend gemaakt.

Arrestatie
Zjordania was van 1998 tot 2005 voorzitter van de Georgische voetbalbond. Hij trad af nadat hij werd gearresteerd op verdenking staatseigendommen te hebben verdonkeremaand. Vervolgens begon Zjordania een investeringsbedrijf, Mj-Georgia, dat handelt in spelerstransfers en tv-rechten van clubs en nationale teams.

Vitesse is de eerste Nederlandse voetbalclub die in buitenlandse handen komt
.

[Link niet meer beschikbaar]

Om 13.00 live persconferentie

[Link niet meer beschikbaar]

ik lach me dood hier. die voorzitter zit te zeggen dat vitesse landskampioen gaat worden hahaahahahhahaaa.

Als Arnhemmer weet ik niet wat ik er precies van moet denken. Ben er denk ik wel blij mee, want veel slechter (qua financiën) kon het er niet op worden.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Als je maar genoeg geld hebt is alles mogelijk.

Als Nijmegenaar zijnde, hb eik niet eens een hekel aan vitesse.
Is echt een uitzondering geloof me.
Maar dit vind ik geen goede zaak.
Wel fijn dat de financiele zaken dadelijk op de rit zijn, maar dat iemand eigenaar van een sportvereniging word vind ik niet goed.
Hij kan er dadelijk mee doen en laten wat hij wilt.

Hoop wel dat de jaren dat er gemeentegeld en sponsors (NUON) bij hebben moeten springen ook terugbetaald worden.

Dit kan ook wel eens de zet zijn die onze Nijmeegse vriend Boekhoorn nodig had, om zich te verleiden en gek te laten maken en dat hij zijn miljoenen nu ook gaat investeren:D

ik lach me dood hier. die voorzitter zit te zeggen dat vitesse landskampioen gaat worden hahaahahahhahaaa.

Zo hebben meerdere mensen zich waarschijnlijk doodgelachen in 2005 toen FC Twente aan de rand van de financiele afgrond bungelde. En vaak in het rechterrijtje stond op de ranglijst.

Het Nederlandse Manchester City, lach me dood als hij sterspeler na sterspeler binnenhaalt en de gevestigde clubs het nakijken geeft.

Naast pgem/nuon, subsidiegelden (gemeente arnhem, provincie gelderland), nu een Georgiër. Ben benieuwd. Kan voor het nederlands voetbal an sich alleen maar positief uitvallen. Of we zijn over een paar jaar van die k*t club verlost of een aantal andere clubs moeten ook actie ondernemen (denk dan vooral aan aartsrivaal NEC -> Marcel Boekhoorn) willen ze enigsinds blijven aanhaken. Wat het algemene niveau van de eredivisie alleen maar omhoog krikt.

Het Nederlandse Manchester City, lach me dood als hij sterspeler na sterspeler binnenhaalt en de gevestigde clubs het nakijken geeft.

Bruggink en VoH staan al paraat :roflol:

Laatst bewerkt:
Iedereen kan hier heel denigrerend doen, maar op het moment is het uiterst reeel dat Vitesse binnen een paar jaar landskampioen wordt.
Ik had liever gezien dat deze vent Feyenoord had opgekocht, maar nee:(

Naast pgem/nuon, subsidiegelden (gemeente arnhem, provincie gelderland), nu een Georgiër. Ben benieuwd. Kan voor het nederlands voetbal an sich alleen maar positief uitvallen. Of we zijn over een paar jaar van die k*t club verlost of een aantal andere clubs moeten ook actie ondernemen (denk dan vooral aan aartsrivaal NEC -> Marcel Boekhoorn) willen ze enigsinds blijven aanhaken. Wat het algemene niveau van de eredivisie alleen maar omhoog krikt.

Bruggink en VoH staan al paraat :roflol:

Zijn wel versterkingen hoor.
Ben altijd wel gecharmeerd geweest van Bruggink.

En misschien halen ze Babel wel:D
Ga ik een keer in het Gelredome kijken naar hem;)

Zijn wel versterkingen hoor.
Ben altijd wel gecharmeerd geweest van Bruggink.

Versterkingen oke, zeker gezien wat er nu in de voorhoeden staan. Maar reageerde op het bericht van EricR, die het over (mogelijk dan) ''sterspeler na sterspeler binnenhaalt'' had, terwijl al dagen de enige namen de twee bovengenoemde heren zijn. En een vaag berichtje over Blind jr, die ze willen huren.

Maar we zullen zien.

En misschien halen ze Babel wel:D
Ga ik een keer in het Gelredome kijken naar hem;)
Dan slaan we je collectief bij de gym in elkaar :D

ben erg benieuwd waar dit naartoe leidt

Whats up met Vitesse? Gaat deze man nu de Nederlandse 'top' leegroven..
Ik ben wel benieuwd over het kaliber spelers wat Vitesse nu kan aantrekken.

Versterkingen oke, zeker gezien wat er nu in de voorhoeden staan. Maar reageerde op het bericht van EricR, die het over (mogelijk dan) ''sterspeler na sterspeler binnenhaalt'' had, terwijl al dagen de enige namen de twee bovengenoemde heren zijn. En een vaag berichtje over Blind jr, die ze willen huren.

Maar we zullen zien.

Dan slaan we je collectief bij de gym in elkaar :D

Typisch een allochtonen streek. Met zijn allen:D
Ben vaak daar al als enige blanke, ben al doodsbang als ik moet trainen, maar nu word het nog gevaarlijker.

Sterspelers komen niet, en al helemaal niet op korte termijn.

Een verademing voor Vitesse Arnhem en dit is een grootse dag in de clubhistorie. Deze Georgier ziet zichzelf als Abramovitsj 2 en wat is daar mis mee? Hij gaat zelfs wonen in Arnhem zegt VI en voor zijn bedrijf heeft hij goede managers. Chelsea is er niet slechter van geworden.

Er zullen nu wel een hoop grapjes gemaakt worden van jaloerze tegenhangers maar niemand in Arnhem die daar wakker van ligt.

Ben benieuwd welke aankopen gedaan zullen worden voor 31 augustus.

Alsof er veel Arnhemmers zijjn die om die club geven. Hoeveel toeschouwers zijn er nu wekelijks?
Stadion zit volgens mij nog niet halfvol.

Whats up met Vitesse? Gaat deze man nu de Nederlandse 'top' leegroven..
Ik ben wel benieuwd over het kaliber spelers wat Vitesse nu kan aantrekken.

types zoals pantelic

het zou wel mooi zijn als er nu talentjes naar de eredivisie komen die voor ajax en psv net een paar miljoen te duur zijn.

Dit was dan waarschijnlijk ook de reden dat Velthuizen niet verkocht werd.

Alsof er veel Arnhemmers zijjn die om die club geven. Hoeveel toeschouwers zijn er nu wekelijks?
Stadion zit volgens mij nog niet halfvol.

Op Monnikenhuize vanaf 1994 11.000 omdat er gewoonweg niet meer in konden. Altijd volle bak.

In de hoogtijdagen Gelredome 25.000 man (Feijenoord / Ajax / PSV volle bak) maar dat is te verklaren door de successen die Vitesse boekte op zowel nationaal als UEFA cup niveau.

Vanaf plus minus 2000 kwam er een periode (tot nu) van wanbeleid door de toenmalige besturen die uit het bedrijfsleven kwamen en alleen maar hebben verscholen achter de "fouten van Karel Aalbers" en die zogenaamd niet weggepoetst konden worden. Schulden werden alleen maar hoger en hoger. Transparantie was weg, geen communicatie meer naar de supporters en toen is het gelazer begonnen met boze supporters die stadionverboden kregen omdat ze geen informatie kregen en dan maar bij hun voordeur stonden. Stank voor dank noemen ze dat geloof ik... Toen zijn de supporters in de steek gelaten en logischerwijs bedankten velen voor de eer een dure seizoenskaart te kopen. Hiermee verdwijnt clubliefde niet.

Deze Zjordania is toch een winnend lot uit de loterij.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven