ben dit niet helemaal met je eens, op mijn middelbare school had een moeder zich opgehangen midden in de gang kinderen kwamen thuis en hebben dit gezien.Helemaal mee akkoord.
Wil hier nog wat aan toevoegen.
Sommige mensen vergeten hoe het menselijk brein werkt en hoe het zich ontwikkelt. Bij een 15-16 jarige is het brein helemaal nog niet volledig ontwikkeld. Zij kunnen dikwijls nog niet genoeg nadenken over bepaalde situaties en schatten hierdoor situaties verkeerd in.
Zij hebben ook nog niet veel levenservaring waardoor ze dus niet weten welke gevolgen bepaalde acties hebben.
In dit geval zoals jij ook al zei, ze vertrouwde iemand met die foto's, die persoon zet die foto's op het internet en nu heeft ze niemand meer om op terug te vallen. Als ze nog leefde zou ze dit zeker geen tweede keer doen omdat ze nu weet dat dit kan gebeuren. En voor ons lijkt dit logisch maar een 15-16 jarige denkt niet altijd na over bepaalde gevolgen.
Aangezien haar vertrouwenspersoon die foto's op het internet heeft gezet heeft ze niemand meer om op terug te vallen, want aan haar ouders kan ze zoiets niets zeggen want in de ogen van een 15 jarige denkt ze "ik vertel dit aan mijn ouders, ik krijg straf en mijn ouders zullen dit een schande vinden", dus zwijgen ze maar.
Het pesten blijft duren en ze heeft niets meer om voor te leven, want op school wordt ze nu gepest en waarschijnlijk uitgescholden, op internet ook en tegenwoordig de pubers hebben ook geen hobby's. Dus de enige oplossing dat ze nog zien is zelfmoord.
Wij als volwassen mensen kunnen denken over de gevolgen, wat als ik dit doe, dan laat ik mijn familie achter, zij hebben verdriet, ze moeten dit verwerken, enz. Hoe raar het ook klinkt en hier is onderzoek over geweest een 15 jarige denkt zo niet. Zij ziet zelfmoord als de ultieme uitweg voor de pesterijen.
Heb zelf twee mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd, zij hebben een brief en video achter gelaten waarin ze alles vertelden en ik kan je verzekeren dat deze mensen met een stuk meer pijn en marteling hebben geleefd dan de mensen die ze achter laten.
De nabestaanden hebben verdriet en moeten dit verwerken maar uiteindelijk komen ze er door. De gepeste persoon heeft echt een stuk meer te verduren gehad.
wat voor gore egoistisch ben je dan.
denk dat de nabestaanden hier het een stuk zwaarder hebben.
en voor derest van hun leven zijn getekend en degene die zelfmoord heeft gepleegd merkt der niks meer van