Fitness Seller

Gevoelige tepels = gyno?!

Nee doelde meer op de algemene tendens hehe.

Wat jij mss wel weet : zoals redelijk algemeen bekend kan Arimidex een aardige rebound veroorzaken waardoor je, zoals bij TS bijvoorbeeld die het gaat nemen zonder enig idee te hebben gyno te hebben op een beetje jeuk na, een probleem kunt maken waar er eigenlijk geen 1 was.

Werkt dit ook zo met Letro? Want dan zal die rebound nog wel een stuk erger zijn toch, als het spul zoveel potenter is? Heb me nooit verdiept in Letro daar ik totaal niet gyno gevoelig ben, zelfs geen jeukende tepeltjes op een gram test zonder AI of wat dan ook :) Ben een beetje gaan lezen over AI's omdat ik nu dus op hoge test met hoge bold ga, er wel Mast bij mee laat lopen maar straks ook Test Suspension en later als die er uit is Dbol/Oxy :P

Algemeen maar je quote wel mij ;)

Je hoort mij niks hard schreeuwen gozer.

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:17 ----------

Je slaagt de bal op alle vlakken mis.

Aromasin en letro hebben een totaal verschillende werking. Arimidex en letro zijn te vergelijken, waarbij letro 98% oestrogeen productie blokt op gebruikersdosis en arimidex 50-80%.

Als je al gyno hebt, en je bent nog on, dan is arimidex niet potent genoeg.

Nolva bindt zich enkel aan receptoren in borstweefsel. Je heb dus nog zat oestrogeen in de rest van je lichaam. Nolva komt aleen traag op gang in mijn ogen en werkt niet snel genoeg voor mensen die een gyno verleden hebben. Als je eenmaal gyno hebt gehad kan deze volledig terugkomen op enkele dagen, dan heb je echt letro nodig.

Waar sla ik de bal dan mis? Jij zegt toch eigenlijk ongeveer het zelfde als ik? Ik zeg precies het zelfde over Nolva en ik zeg dat Letro AI is en Ari ook. Al is ari dus veel minder effectief. Hoe dit zit weet ik niet precies want ari zou dan aromatase moeten blokken maar niet volledig.

Ik ben niet heel diep over dit onderwerp ingelezen want ik heb gelukkig nooit gyno gehad.

Als je gewoon gevoelige tepels hebt doe je beter niks tenzij je weet dat je gyno gevoelig bent. Vanaf gyno ontwikkelt zou ik sowieso nolva of letro pakken maar aromasin of adex zijn in mijn ogen niet potent genoeg meer (wel preventief).

Volgens mij hebben we een discussie over details ipv hoofdzaken. Hoofdzaak is voor mij dat letro geen middel is wat past in een vaag topic als dit. Het past wel bij jou kuren en jou kennis van je gyno gevoeligheid.

Je raad me aan via google te zoeken op diverse protocollen van AI gebruik preventief en herstel....je gaat er al vanuit dat degene met wie je in discussie bent dit niet weet! Ik volg al zoveel jaar zoveel verschillende fora, ik weet echt wel wat er bedacht is in de strijd tegen gyno. Ik ken ook het effect van oestrogeenvermindering op oa osteoporose...daar denk ik ook over na net als de logs van mensen die maanden lang last hebben van seksueelniet functioneren door letro. Dat is een afweging die je maakt maar om het aan te raden/beter te vinden voor iemand met een beetje jeuk zoals TS stelt ?! Ik dacht van niet!

Mijn advies bij echt een beginnende gyno (klieren die veranderen of een schijf) is zsm nolva en ik zou 2 dagen gwn 40mg pakken en daarna 10mg de hele kuur. Klopt dat ari en aromasin niet snel genoeg is vandaar meteen de nolva om dat op te vangen Daarnaast heb ik ervaring met aromasin en weet ik theoretisch dat het effectief kan zijn. En volgens mij zijn we het wel eens dat aromasin>ari Over de dosis aromasin voor anti gyno is men niet uit, ik zou 20mg pakken, dat is 1 cap bij mijn merk. Dit zou ik 2 weken geven en daarna op letro overstappen. Na die 2 weken zou ik sowieso een arts de diagnose gyno laten stellen. Ik zou naar de anabolenpoli gaan als 20mg aromasin en 10mg nolva geen verbetering geven.

Tenslotte; afbijten niet doen. Ik verzorg medicatie op mijn werk en het is alleen toegestaan te delen als er een breuklijn is. Persoonlijk zou ik via een pillensnijder ook nog kwarten durven maken maar een pil in 5 delen of op de gok afbijten.....Probeer de spiegel van oestrogeen eens voor je te zien als je de ene dag 98% remming hebt en de volgende dag stukken minder.....Fluctuaties in mijn oestrogeen spiegel is imo nog erger dan het bijna stilleggen.

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Zo ff uit mn hoofd hoor: maar Letro blokkeert aromatase dus is er 0 oestrogeen in je lichaam. Jij zegt het houd oestrogeen laag. Maar volgens mij is er geen oestrogeen. Ik zou ook niet gelijk naar Letro grijpen met een beetje jeuk.

Tamoxifen bijv bind aan de oestrogeen receptor waardoor er minder oestrogeen in je lichaam is. Dat zou beter zijn imo om mee te beginnen

Aromasin is ook een aromatase inhibitor net als Letro maar een stuk minder zwaar.

Correct me if I'm wrong. Vaak zit de stof ergens diep verstopt in mn hersenen dus weet het niet meer zeker.

Nolva blokkeert de receptor en daarmee de werking van oestrogeen op vrouwelijke borst ontwikkeling. Simpel gezegd houd het de receptor bezet. Precies geformuleerd: "Nolvadex/Tamoxifen is an antagonist of the estrogen receptor in breast tissue" Er is niet minder oestrogeen, het oestrogeen kan zijn werk niet doen.

Dat is HET verschil met een AI. Een AI maakt een verbinding met oestrogeen, die verbinding is definitief en de aan ari/aromasin/letro gekoppelde oestrogeen verbinding is geen oestrogeen meer omdat de verbinding zich niet langer kan hechten aan de oestrogeen receptor in borst weefsel. Het wordt hierdoor ook wel een suicide inhibitor genoemd. Hier is letro sterker dan aromasin en aromasin sterker dan ari.

Nog niet besproken maar wel een feit is dat zowel nolva als ari elk voor -20% een IGF-1 betekent en insulin growth hormone wil je graag hoog houden in een kuur. Daarin is aromasin uniek want die verhoogt IGF-1 met zo 20% Maar in de worst case scenario heb je alleen letro nog voordat je aan een operatie moet gaan denken. Het worst case scenario vind ik dus totaal niet passend in dit topic als advies naar TS toe.

Volgens mij hebben we een discussie over details ipv hoofdzaken. Hoofdzaak is voor mij dat letro geen middel is wat past in een vaag topic als dit. Het past wel bij jou kuren en jou kennis van je gyno gevoeligheid.

Je raad me aan via google te zoeken op diverse protocollen van AI gebruik preventief en herstel....je gaat er al vanuit dat degene met wie je in discussie bent dit niet weet! Ik volg al zoveel jaar zoveel verschillende fora, ik weet echt wel wat er bedacht is in de strijd tegen gyno. Ik ken ook het effect van oestrogeenvermindering op oa osteoporose...daar denk ik ook over na net als de logs van mensen die maanden lang last hebben van seksueelniet functioneren door letro. Dat is een afweging die je maakt maar om het aan te raden/beter te vinden voor iemand met een beetje jeuk zoals TS stelt ?! Ik dacht van niet!

Mijn advies bij echt een beginnende gyno (klieren die veranderen of een schijf) is zsm nolva en ik zou 2 dagen gwn 40mg pakken en daarna 10mg de hele kuur. Klopt dat ari en aromasin niet snel genoeg is vandaar meteen de nolva om dat op te vangen Daarnaast heb ik ervaring met aromasin en weet ik theoretisch dat het effectief kan zijn. En volgens mij zijn we het wel eens dat aromasin>ari Over de dosis aromasin voor anti gyno is men niet uit, ik zou 20mg pakken, dat is 1 cap bij mijn merk. Dit zou ik 2 weken geven en daarna op letro overstappen. Na die 2 weken zou ik sowieso een arts de diagnose gyno laten stellen. Ik zou naar de anabolenpoli gaan als 20mg aromasin en 10mg nolva geen verbetering geven.

Tenslotte; afbijten niet doen. Ik verzorg medicatie op mijn werk en het is alleen toegestaan te delen als er een breuklijn is. Persoonlijk zou ik via een pillensnijder ook nog kwarten durven maken maar een pil in 5 delen of op de gok afbijten.....Probeer de spiegel van oestrogeen eens voor je te zien als je de ene dag 98% remming hebt en de volgende dag stukken minder.....Fluctuaties in mijn oestrogeen spiegel is imo nog erger dan het bijna stilleggen.

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Nolva blokkeert de receptor en daarmee de werking van oestrogeen op vrouwelijke borst ontwikkeling. Simpel gezegd houd het de receptor bezet. Precies geformuleerd: "Nolvadex/Tamoxifen is an antagonist of the estrogen receptor in breast tissue" Er is niet minder oestrogeen, het oestrogeen kan zijn werk niet doen.

Dat is HET verschil met een AI. Een AI maakt een verbinding met oestrogeen, die verbinding is definitief en de aan ari/aromasin/letro gekoppelde oestrogeen verbinding is geen oestrogeen meer omdat de verbinding zich niet langer kan hechten aan de oestrogeen receptor in borst weefsel. Het wordt hierdoor ook wel een suicide inhibitor genoemd. Hier is letro sterker dan aromasin en aromasin sterker dan ari.

Nog niet besproken maar wel een feit is dat zowel nolva als ari elk voor -20% een IGF-1 betekent en insulin growth hormone wil je graag hoog houden in een kuur. Daarin is aromasin uniek want die verhoogt IGF-1 met zo 20% Maar in de worst case scenario heb je alleen letro nog voordat je aan een operatie moet gaan denken. Het worst case scenario vind ik dus totaal niet passend in dit topic als advies naar TS toe.

Ben het met je eens dat letro hier niet past. Had initeel post van TS te snel gelezen en dacht dat hij raad zocht in preventie vanwege snel opkomende gyno.

Over IGF-1 waarde durf ik geen uitspraken doen maar femara zou juist zorgen voor IGF-I toename (ook al is dit absoluut geen reden om het te pakken :p).

http://www.musclechemistry.com/uplo...7994-aromatase-inhibitor-facts-must-read.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9459192

• Like
Waarderingen: Ymir
Letro en effect op IGF-1 weet ik ook niet eigenlijk (GetXXL waar ben je?) ...... ari vs aromasin, in de keuze tussen welke van die twee was IGF voor mij het argument om tijdens mijn allereerste kuur aromasin te laten meelopen. Ja ik was ook bang gemaakt door verhalen en ja ik weet inmiddels dat ik de mazzel heb dat ik dbol test oxy tren deca alles door elkaar kan pakken en mijn borst blijft zo lelijk als die altijd al was :p

Systemisch IGF-1 word bepaal door estrogeen.
Dus zou een anti-estrogeen of estrogeen modulator systemisch IGF dalen ten opzichte van wat de situatie was voorheen het gebruik ervan.
Systemisch IGF draagt echter geen reet bij aan spiergroei, dus dit heeft geen enkele impact op spierwinst tijdens een kuur.

Heb me hier een tijdje geleden ook in verdiept.
Bovenstaande vertelde BC me.

Pff erg kort door de bocht :o.

Je hebt ook nog knobbels in alle vormen en maten. Dit is wat de meeste aas gyno gebruikers ervaren, is vaak een zwelling van het klierweefsel wat vaak ook wegtrekt in pct.

Als je echte schijven hebt, dan spreek je al van fase 3 gyno, wat meteen de ergste fase is en kan is groot dat hierbij operatie aan te pas zal moeten komen.

Fase 1: zwelling klieren/gevoelige tepels/jeuk/...
Fase 2: ontwikkeling van de klieren, zij het in een schijf of knobbels.
Fase 3: duidelijk zichtbare eerste schijf of knobbels die als het ware één geheel beginnen vormen.

Meeste blijven in fase 1, sommigen (zoals ikzelf) belanden in fase 2, al is hier vaak nog wat aan te doen. Fase 3 = meestal ****ed.

Zeggen dat gevoelige tepels dus absoluut niks met gyno te maken hebben is niet waar, je moet het op dit punt in ieder geval goed in de gaten gaan houden.
Fase 3 gyno? Fases? Waar heb je dit in godsnaam vandaan? Ik heb in geen enkel vakblad gelezen over 'fasen' van gyno. Je spreekt kwantitatief over een diameter en een tijdsspanne, en je spreekt kwalitatief over ratio klier- : bindweefsel (die je niet zomaar weet, maar wel zou kunnen inschatten aan de hand van de tijdsspanne). Gevoelige tepels/jeuk is aspecifiek aan gyno en wordt NIET gebruikt ter diagnostiek. Verder; hoe differentieer jij tussen een "zwelling" en daadwerkelijke gyno..?

Ben niet zo voor aromasin en arimidex ter preventie. Geef mij maar very low dose letro.

Letro blaast werkelijk alles kapot maar je moet er wel tegen kunnen. 0,3-0,5mg per dag is zat :D.

Maar om op je vraag te antwoorden: aromasin is theoretisch gezien beter voor je 'gains' al vind ik dit dus dikke bullshit. Kan je ook niet echt op vertrouwen als je gyno gevoelig bent in mijn ogen.
Waarom zou letro een betere keuze zijn dan aromasin ter preventie? En de dosering die je noemt is daarnaast ook ontzettend onpraktisch.

Zo ff uit mn hoofd hoor: maar Letro blokkeert aromatase dus is er 0 oestrogeen in je lichaam. Jij zegt het houd oestrogeen laag. Maar volgens mij is er geen oestrogeen. Ik zou ook niet gelijk naar Letro grijpen met een beetje jeuk.

Tamoxifen bijv bind aan de oestrogeen receptor waardoor er minder oestrogeen in je lichaam is. Dat zou beter zijn imo om mee te beginnen

Aromasin is ook een aromatase inhibitor net als Letro maar een stuk minder zwaar.

Correct me if I'm wrong. Vaak zit de stof ergens diep verstopt in mn hersenen dus weet het niet meer zeker.
Letro is een competitieve remmer voor het aromatase enzym; hoe leid jij hier uit af dat er dan 0 oestrogeen in je lichaam is? Klinische studies beamen dit niet, hoewel letro wel het meest potente is.

Tamoxifen bindt inderdaad aan de oestrogeen receptor, maar hierdoor is niet minder oestrogeen in je lichaam. Het is een competitieve gemixte partieel agonist/antagonist voor de oestrogeen receptor. De partieel agonistische of antagonistische activiteit is weefselafhankelijk en is afhankelijk van de cellulaire context (ratio ERa : ERb, verschil in expressie van relevante cofactoren).

Letro en effect op IGF-1 weet ik ook niet eigenlijk (GetXXL waar ben je?) ...... ari vs aromasin, in de keuze tussen welke van die twee was IGF voor mij het argument om tijdens mijn allereerste kuur aromasin te laten meelopen. Ja ik was ook bang gemaakt door verhalen en ja ik weet inmiddels dat ik de mazzel heb dat ik dbol test oxy tren deca alles door elkaar kan pakken en mijn borst blijft zo lelijk als die altijd al was :p

Systemisch IGF-1 word bepaal door estrogeen.
Dus zou een anti-estrogeen of estrogeen modulator systemisch IGF dalen ten opzichte van wat de situatie was voorheen het gebruik ervan.
Systemisch IGF draagt echter geen reet bij aan spiergroei, dus dit heeft geen enkele impact op spierwinst tijdens een kuur.

Heb me hier een tijdje geleden ook in verdiept.
Bovenstaande vertelde BC me.
Goed punt inderdaad van BC, systemische niveaus boeien inderdaad bijster weinig. IGF is voornamelijk werkzaam in een autocriene/paracriene manier (lokaal dus) en systemische niveau is geen directe reflectie van spierweefsel niveau. Studies bij vrouwen zijn ook weinig interessant, al is het alleen al omdat aromatase remmers nogal andere uitkomsten hebben bij vrouwen. Verder ook belangrijk om de bindingseiwitten te meten, gezien die een bevorderende (e.g. IGFBP-3) of remmende (e.g. IGFBP-4) werking kunnen hebben op IGF activiteit in spierweefsel.

• Topic Starter Topic Starter
Jeetje...wat is er toch met mijn simpele vraag gebeurt :-)

Vanmiddag mijn ari en nolva halen. Volgens mij valt het allemaal mee. 0,5mg ari ed of eod zal vast voldoende zijn. Maar weet de experts onder ons nu wel te vinden! Thnx gasten!

Fase 3 gyno? Fases? Waar heb je dit in godsnaam vandaan? Ik heb in geen enkel vakblad gelezen over 'fasen' van gyno. Je spreekt kwantitatief over een diameter en een tijdsspanne, en je spreekt kwalitatief over ratio klier- : bindweefsel (die je niet zomaar weet, maar wel zou kunnen inschatten aan de hand van de tijdsspanne). Gevoelige tepels/jeuk is aspecifiek aan gyno en wordt NIET gebruikt ter diagnostiek. Verder; hoe differentieer jij tussen een "zwelling" en daadwerkelijke gyno..?

Waarom zou letro een betere keuze zijn dan aromasin ter preventie? En de dosering die je noemt is daarnaast ook ontzettend onpraktisch.

Ik wist dat ik gebashed ging worden op vermelding van die fasen :roflol:. Ok goed, het is gewoon broscience maar beschrijft wel hoe ik het telkens zie verlopen in de praktijk. Niet alleen bij mezelf maar ook bij anderen.

Ik ken ook gasten die gyno ontwikkelen zonder enige vorm van jeuk of pijn vooraf maar bij de meeste, waaronder mezelf, is er een korte periode waar het jeukt/pijn begint te doen/gevoelig wordt (wat ik dus beschrijf als fase 1). Bij fase 2 spreek ik gewoon van knobbels en fase 3 beschijf ik als manboobs of echt vergevorderde schijven.

Is allemaal niet wetenschappelijk onderbouwd maar voor sommige kan het wel een indicatie geven wanneer ze moeten beginnen opletten. Als jeuk en pijn niks te maken heeft met gyno, kan best, maar bij mij begint het altij zo vooraleer het klierweefsel gaat zwellen.

+250mg test en/of dbol, oxy geeft bij mij altijd gevoelige tepels. Heerlijk :-) Verder kan ik kuren wat ik wel en heb nog nooit iets van een gyno ontwikkeld.

Een gyno ontwikkeld zich zoals een vrouwenborst in de pubertijd. Met een schijf en vanuit die schijf wordt een borst groter. Geen schijf geen gyno is mijn stelling. Veel mensen die beweren een gyno te hebben hebben niets meer dan wat gevoeligheid of wat jeuk (en gaan gelijk medicatie slikken)

Couldn't agree more.

En die andere post van je van dat eraan friemelen de hele dag, idem dito.

• Topic Starter Topic Starter
Oke...nolva en ari...had binnen moeten zijn...maar ineens is de ari op. Dus...morgen wel nolva.
Wat nu... Ik had al een klein...ja wat is het, plekje naast mijn rechter tepel. Je ziet het niet...je voelt het amper...en het afgelopen jaar geen last van gehad. TOT...ik weer wat neem (1 x per jaar). Ook dit keer met mast er bij vrijwel na een week merk het. Nou weet ik niet of het ook groter gaat worden...of dat het alleen wakker wordt en dus gevoelig wordt als ik AAS neem. Is het verstandig om nolva te nemen aangezien ik dat morgen heb... of gewoon even ari, letro of aromasin te bestellen...en daar ergens eind volgende week min of meer preventief mee te laten lopen?! Nogmaals ik zie niets...geen puffy tepel etc. etc. Ik sta op 10% dus zie echt wel of het niet goed is...en weeg 86kg....dus heb aardig wat spiermassa van mezelf.

Terug
Naar boven