Fitness Seller

gewicht verliezen : hulp nodig

Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
69kg
hallo,

ik ben 16 jaar en ben vanaf dit jaar begonnen met fitness ( kracht + cardio)
Ik vraag me nu af hoe ik het beste gewicht kan verliezen. Weeg namelijk 68-70 kg en ben 1m 75. Zou graag toch een 5-10 kg er nog af krijgen . Heb een dieet gedaan dat ik zelf heb bedacht ,

Dat dieet houdt in:

-geen snoep of overbodige suikers
-frisdrank
-gezond eten

Ik sport nu elke dag 3 dagen in de week voetbal van 1.5 uur en dan nog match en dan nog de rest fitness. Dus kracht+ cardio. Een half uur lopen aan 11km /h en nog 25 min synchro en nog 10 min fietsen.

krachttraining houdt in: buikspieren, armspieren , rug, alles van bovenlichaam simpelweg.

Kan iemand me helpen ? ik overweeg om vetverbranders te nemen en enkel nog cardio te doen ... Welke vetverbranders dan ? En ja ik wil zowieso gewicht kwijt , dat gedacht kan je niet uit me krijgen.

mvg Wim

Klinkt tot nu toe wel goed, heb je dit al lang (en eerlijk) genoeg volgehouden om resultaat te kunnen zien? Als dit nog niet helpt dan zal je nog wat meer moeten posten over wat je zoal eet maar vetverbranders zijn sowieso niet nodig, afvallen doe je gewoon door wat minder te eten.
Oh en dat je voetbalt betekent niet dat je je beenspieren niet hoeft te trainen.

Ga je benen trainen man. En ook gewoon KT erin houden. En maak een voedingsschema.

Je weegt 68 kilo en wilt 10 kg afvallen, waarom.

post je dieet eens dan?

ik zou ipv richten op afvallen wat meer spiermassa bouwen, meer spier is een lager vetpercentage.

Massa bouwen gaat in het begin vaak tegelijk met vetverlies.
deze combinatie gaat vaak sneller dan het afvallen zelf.
(denk aan grote compounds als bankdrukken, squatten, deadliften en overheadpress)

succes!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties ..
Ik heb niet zo een voedingsschema, want ik kan niet zelf beslissen wat ik te eten krijg.. Ik ga zowieso verder KT doen . Maar denk toch dat ik aan de vetverbrander ga beginnen.. Maar shakes zijn die nodig ? Want heb gehoord dat je extreem dan gaat bijkomen door de shakes ..

Alle tips zijn welkom over vetverbranders of dergelijke , dus een schema of nog andere dingen? :P

mvg wim

Je kan het toch met je ouders overleggen? Jezus wat een instelling al. En nee shakes zijn niet nodig en nee je gaat niet extreem bijkomen.

• Topic Starter Topic Starter
afvallen

bedankt voor de reacties ..
Ik heb niet zo een voedingsschema, want ik kan niet zelf beslissen wat ik te eten krijg.. Ik ga zowieso verder KT doen . Maar denk toch dat ik aan de vetverbrander ga beginnen.. Maar shakes zijn die nodig ? Want heb gehoord dat je extreem dan gaat bijkomen ..
Alle tips zijn welkom over vetverbranders of dergelijke , dus een schema of nog andere dingen? :P Ik hoop jullie snel terug te horen ...

mvg wim

edit: mijn caloriebehoefte is 1767..5 kcal per dag .. tips? heb iets gehoord van 300 kcal onder je behoefte gaan ofzo...

je moet die 1767 denk ik nog keer je activiteitsfactor doen. En hoezo kan je niet bepalen wat je eet? Ik kan ook mijn eigen avondeten niet bepalen, maar ik zorg wel dat ik gewoon dingen als kwark, pinda's, tonijn, kipfilet, e.d. in huis heb. En je kan gewoon aan je moeder vragen of ze wat vaker kipfilet als vlees wilt gebruiken bij het avondeten.

Je moet er natuurlijk wel wat moeite voor doen, anders liep iedereen wel met zijn streeffiguur rond...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven