AndroidHealthClinic

Gewichtsverlies

Sharp88

Novice
Waardering
0
Ik ben nu zo'n 9 maanden aan het trainen om spieren bij te krijgen. Ik ben 1.93, woog 72,5 kg. en nu 80 kg. Het probleem is alleen dat ik 2 maanden geleden zo'n 1.5 kg. meer woog met hetzelfde vet percentage.
Ik volg een erg strict voedingschema, maar heb het idee dat ik de voedingsstoffen en met name de eiwitten niet goed opneem en gelijk weer kwijtraak. Mijn vraag is nu, kan hier wat aan gedaan worden (bv. met bepaalde supplementen)?

Is dit beter opneembaar dan een whey eiwit shake na de training?

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom!

-BCAAs verhogen de proteine synthese niet boven basale waarden, maar ze verminderen spierafbraak. Ze zijn waardevol tijdens het cutten en kunnen mogelijk zelfs de vetverbranding stimuleren. BCAAs zijn het perfecte supplement voor mensen die ervoor kiezen een "middernacht shake" te gebruiken. Ze geven maar een paar calorieen. (20 kcal. aangezien 5 g BCAAs waarschijnlijk al voldoende is), dus je hoeft niet bang te zijn voor de mogelijke vetmassa die je zou kunnen winnen bij een proteine shake in de nacht.
-Essentiele aminozuren kunnen daadwerkelijk proteine synthese verhogen boven basale waarden. Dit is wat je wilt gebruiken voor en na de training om spiermassa te winnen.

:D

• Topic Starter Topic Starter
Tnx, maar er staat dat je BCAA's en aminozuren vooral moet gebruiken als je wilt cutten, terwijl ik juist wil gainen.

Tnx, maar er staat dat je BCAA's en aminozuren vooral moet gebruiken als je wilt cutten, terwijl ik juist wil gainen.

Dat staat er niet. Er staat hooguit dat je ze in de cut kunt gebruiken om spierafbraak te voorkomen/beperken.

Hoe ziet je voedingsschema eruit? Zit je naast je eiwitten ook goed met je kh en vetten?

9 uur: 3 eieren, 2 brood met appelstroop, 500 ml melk
11 uur: 2 brood met kipfilet, banaan
14 uur: eiwitshake met magere melk, 2 brood met jam, fruit
17 uur: 200 gram pasta, 150 gram tonijn/ kip, 200 gram groenten
18 uur: 500 gram magere kwark
22 uur: eiwit shake

Euh je wilt aankomen? Heb je je kcal behoefte en het aantal kcal van bovenstaande?

Ik denk niet dat de opname van eiwitten je probleem is, ik denk dat je gewoon te weinig kcal binnen krijgt!

heb er echter weinig tijd voor om vaak te koken... is een weightgainer een optie?

gokje, je hebt je vetpercentage gemeten met zo'n impedantie-meter ?

heb er echter weinig tijd voor om vaak te koken... is een weightgainer een optie?

Kan een toegevoegde waarde zijn om extra kcal binnen te krijgen. Zou persoonlijk proberen zoveel mogelijk uit voeding te halen.

gokje, je hebt je vetpercentage gemeten met zo'n impedantie-meter ?

Had ik nog niet eens aan gedacht ;o. Maar als dit een ja is, probeer het eens met een huidplooimeter ;)

zal ik morgen gelijk eens laten doen, ms. dat er dan toch wat vet is weggegaan. Zal iig zorgen dat ik meer ga eten. Tnx voor de tips

Terug
Naar boven