AndroidHealthClinic

Gezocht, voedsel voor het slapen gaan...

bart1986

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben opzoek naar iets wat veel langzame eiwitten bevat voor savonds voor het slapen gaan. Kwark is een melkproduct en daar kan ik niet tegen en tonijn eet ik al 1 keer per dag met gruwelijke tegenzin 150gr van weg, en twee keer word me echt teveel. Dus wat zijn nog andere mogelijkheden met langzame eiwitten voor snachts?

kip, eieren beetje olie erbij, wordt alles lekker langzaam

vis, noten, pasta en pindakaas.

vis, noten, pasta en pindakaas.

Pindakaas bevat ook snellere suikers, pasta lijkt me ook beetje vaag (koolhydraten voor slapen?)

Eieren zou e.v.t wel kunnen, of een een shake met casseine en andere langzame eiwitten(geen whey dus)

Je zou wel "powerbutter" kunnen bestellen, is soort van Pindakaas maar dan vol eiwitten, geen idee of het smaakt overigens.

Is casheynoten een idee? Snackt lekker weg ook.

caseine shake

Zoek een goed caseine poeder dat lactose vrij is. Mail eens naar xxl nutrition mssn dat ze je kunnen helpen met die zoektocht.

voor slapengaan waarom gewoon geen kwark?

lees zn eerste post eens?

Shake is wel makkelijk. Geen whey maar dan eentje waar ook langzame eiwitten inzitten. Of makreel ofzo, vind ik persoonlijk smakelijker dan tonijn, of vind je vis zowieso niet lekker?

Stacker W bevat zowel snelle als langzame eiwitten, lijkt mij best een goede optie.

Jo kauw gewoon lekker voor het slapen gaan 5 eieren weg. Je kookt er gewoon 20 op een dag en dan kan je 4 dagen voor uit. Al die langzame shake's en shit kosten allemaal een boel geld. 20 eieren kosten 2 euro dus als je dit 30 dagen volhoudt dan ben je 15 eurie kwijt.

Het gaat erom dat je de hele nacht voorzien bent van eiwitten, 5 eieren eten voor het slapen gaan dit niet doen.

• Topic Starter Topic Starter
Shake is wel makkelijk. Geen whey maar dan eentje waar ook langzame eiwitten inzitten. Of makreel ofzo, vind ik persoonlijk smakelijker dan tonijn, of vind je vis zowieso niet lekker?

Ik heb een ontzettende hekel aan vis, ik eet al met afzien een blikje tonijn weg per dag, dat heb ik er wel voor over. Maar twee keer lukt me gewoon niet.

Een whey shake lijkt me niet afdoende, net als eieren.. dus anything else...

Ik heb nog een zak met Proteine 95%, 100% soja eiwit, is dat langzaam? zit iig geen lactose in dan :D

Ik eet elke avond voor dat ik naar bed ga 3 eieren, en merk niets van stinken, qua scheten. Wel natuurlijk als de de doos open maak om ze er uit te halen. Maar ik denk (misschien fout) dat er niets op de markt is dat je voor 8 uur (tijdens het slapen dus) voorziet in eiwitten. Ik denk dat je halverwege de nacht alles verteerd hebt.

Op die eieren terug komend, in de M&F stond een onderzoek dat, de proefpersonen die 3 eieren per dag eten, meer spiermassa aanzetten dan zonder.

Met andere woorden voor mij voelt het goed

Ik eet elke avond voor dat ik naar bed ga 3 eieren, en merk niets van stinken, qua scheten. Wel natuurlijk als de de doos open maak om ze er uit te halen. Maar ik denk (misschien fout) dat er niets op de markt is dat je voor 8 uur (tijdens het slapen dus) voorziet in eiwitten. Ik denk dat je halverwege de nacht alles verteerd hebt.

Op die eieren terug komend, in de M&F stond een onderzoek dat, de proefpersonen die 3 eieren per dag eten, meer spiermassa aanzetten dan zonder.

Met andere woorden voor mij voelt het goed

Wat je zegt klopt inderdaad denk ik ook wel, dat je halverwege de nacht die eiwitten wel verteerd hebt. Plus niet te vergeten dat niet alle eiwitten uit je voeding van de hele dag om 22uur voor je gaat slapen plotseling weg zijn. Die worden ook nog gebruikt during nighttime. Als aanvulling daarop zou je tonijn/kwark of andere langzaam eiwit kunnen eten waardoor je dus die helft van de nacht kunt verlengen naar 3kwart nacht. Is toch weer wat meer dan de helft.

Zo zie ik het.

Terug
Naar boven