- Waardering
- 2.952
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
waarom is zonnebank niet goed voor je huid dan? ik ga er 1 keer per week een half uurtje onder.
kan dit kwaad?
als wat meer kleur krijgt lijkt je huid egaler..
Dat valt best mee hoor.....gewoon goed insmeren dan kan het echt geen kwaad....zolang je maar niet 3 keer per week gaat is het nog gezond voor je ook !

Neem aan dat jij ook gewoon in de zon zit wanneer de zon er is?
Nee, waarom zou ik dat doen? In de schaduw of onder een parasol doet het ook. En een half uur per week onder de zonnenbank is voor dermatologische begrippen extreem. Iedereen moet doen waar hij/zij zelf zin in heeft, maar verwacht geen medelijden.
Nee, waarom zou ik dat doen? In de schaduw of onder een parasol doet het ook. En een half uur per week onder de zonnenbank is voor dermatologische begrippen extreem. Iedereen moet doen waar hij/zij zelf zin in heeft, maar verwacht geen medelijden.
Moet ieder voor zich uitmaken of hij onder zonnebank gaat of niet. Onder de parasol gaat het idd ook maar dan heb je heel veel geduld nodig. Een half uur onder zonnebank vind ik wel overdreven, 12 minuten is al genoeg.
---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 01:00 ----------
Je zal zeker wel eens een half uurtje in de zon gestaan hebben omdat je op een festival was of dat je in de tuin moet werken of iets anders. Zelfs als de zon er niet lijkt te zijn, krijg je de stralen ook nog op je huid. Is net hetzelfde als een paar keer onder zonnebank hoor. Maar ik respecteer je mening dat je zonnebank niet goed vindt, zijn zoveel mensen die het niet goed vinden en andere zeggen weer dat het geen kwaad kan, beetje voor jezelf uitmaken.
Zo zijn er mensen die elk weekend helemaal dronken zijn, is ook niet goed voor je lever maar dat merk je natuurlijk niet meteen maar binnen x aantal jaar. Terwijl zonnebank zie je min of meer direct wat het met je huid doet.
Tuurlijk sta ik wel eens een half uurtje of langer in de zon, ik probeer het echter zoveel mogelijk te vermijden. Iedere week onder de zonnebank is echter behoorlijk ongezond dat is een feit. En de mensen met huidaandoeningen worden steeds jonger, als ze geluk hebben constateren ze het op tijd aangezien het een van de snelst verspreidende varianten is.
Ja.
In de afgelopen 20 jaar is het gevallen van huidkanker verdubbeld. En de leeftijd waarop huidkanker wordt geconstateerd wordt inderdaad steeds lager. En dat is grotendeels te wijten aan onze welvaart. Meer vrije tijd, meer vakantie = meer zon, en dan ook nog anders gekleed dan 20 jaar geleden.
Ik ben (met een vampire white huidskleur) echt het haasje als ik 10 minuten op een dag zoals vandaag in de zon kom...........
Maar ieder voor zich natuurlijk.

Hahaha dat zou mijn ding helemaal niet zijn.....Maar ieder voor zich natuurlijk.
Ik ga zomers meestal aan de bodylotion met een tintje. Als het extreem witte er af is vind ik het eigenlijk al goed. Ik heb geen kop om bruin te zijn
Wat eigenlijk wel jammer is, want een stel bruine spieren is toch wel leuk![]()
Ja.
In de afgelopen 20 jaar is het gevallen van huidkanker verdubbeld. En de leeftijd waarop huidkanker wordt geconstateerd wordt inderdaad steeds lager. En dat is grotendeels te wijten aan onze welvaart. Meer vrije tijd, meer vakantie = meer zon, en dan ook nog anders gekleed dan 20 jaar geleden.
Ik ben (met een vampire white huidskleur) echt het haasje als ik 10 minuten op een dag zoals vandaag in de zon kom...........

Ik ben bouwvakker... zit toevallig nu in de ziektewet... maar heb al genoeg zomers meegemaakt dat ik wekenlang met 30 graden op het dak sta![]()
Ik hoef maar bepaalde delen van me lichaam in te smeren.. (oren, neus voorhoofd, nek, schouders en kuiten.. de rest heb ik eigenlijk nog nooit verbrand)
Een collega van mij is rood harig en heeft een redelijk witte huid... die smeert zich eigenlijk het hele jaar door in en met temperaturen zoals nu zie je hem wel 5/6 x per werkdag in smeren..