MuscleMeat

Glucose inname met creatine, ONZIN!!

HenakLWD

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Vaak wordt beweerd dat de opslag van creatine in spiercellen wordt bevorderd als men tegelijkertijd een bepaalde hoeveelheid glucose inneemt. Klopt dat? Het is juist dat het mechanisme waarmee creatine in de spiercel opgeslagen wordt gevoelig is voor insuline, vandaar het idee om glucose te combineren met de creatine-inname. Extra inname van glucose doet immers de insulinespiegel toenemen.

Experimenten hebben aangetoond dat de opslag van creatine wordt bevorderd, maar alleen wanneer men zeer grote hoeveelheden glucose inneemt, namelijk 400 gram per dag. Zulke grote hoeveelheden glucose zijn niet echt gezond en worden dus afgeraden. De inname van normale hoeveelheden glucose (bijv. 25 gram) heeft geen meerwaarde ten opzichte van alleen creatine. Kortom, het heeft geen nut om creatine te combineren met glucose in de hoop zo de opslag in de spieren te verhogen.

Cafeïne zou de opname van creatine in het maagdarmkanaal kunnen remmen. Het advies is daarom om kort voor, tijdens en kort na de inname van creatine geen koffie, thee, cola en andere producten die cafeïne bevatten te gebruiken.

Nou en wat denken jullie hiervan dan ??? :eek::eek:

Kunnen we nu dus stoppen met het drinken van creatine met druivensap???

http://www.eigenkracht.nl/supplementen/specifieke-supplementen/creatine

Bijzonder interessant dit. Ik wilde eerlijk gezegd er aan beginnen om creatine met vruchtensap te drinken. Hiervoor deed ik het met water. Het zou een mooi smoesje zijn om vruchtensap te gebruiken in mijn dieet. Maar dit ontkracht het dan. Ag ja, scheelt weer carbs.

maakt creatine een groot verschil want ik gebruik het niet zit nog te twijfelen
aangezien ik al whey neem en binnekort ook casiem protiene wil gaan
gebruiken vind ik het een beetje teveel met creatine erbij
maar als het verschil groot is zou ik het wel willen proberen

Creatine is eigelijk in elke fase goed of je nu amateur bent of pro

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik sinds kort creatine monohydrate, zit nog in de oplaadface, 20gram per dag, lijkt best veel op de grammenweegschaal, 0,3 gram per kg lichaamsgewicht kan ook , denk wel dat je vetvrije massa moet aanhouden, mijn ervaring? ik ben al niet smal van mezelf, merk een gigantische pomp samen met dutchstinger die ik 45 min voor de training neem, de laatste x leek het alsof me armen gingen open scheuren, had het benauwd en had geen puf, ik gooi het erop dat ik vroeger veel heb gerookt, maar vond het een lekkere training en was maximaal opgeblazen! Ik drink het wel met water !!!!!

Ik gebruik sinds kort creatine monohydrate, zit nog in de oplaadface, 20gram per dag, lijkt best veel op de grammenweegschaal, 0,3 gram per kg lichaamsgewicht kan ook , denk wel dat je vetvrije massa moet aanhouden, mijn ervaring? ik ben al niet smal van mezelf, merk een gigantische pomp samen met dutchstinger die ik 45 min voor de training neem, de laatste x leek het alsof me armen gingen open scheuren, had het benauwd en had geen puf, ik gooi het erop dat ik vroeger veel heb gerookt, maar vond het een lekkere training en was maximaal opgeblazen! Ik drink het wel met water !!!!!

Stoppen met die oplaadfase, en gewoon 3-5gram per dag nemen, rustdagen 's ochtens, trainings-dagen na het trainen.

Is al geruime tijd achterhaalt, dus zonde van je geld.

Dit is 20 gram!

Vergis je dus niet dat 4 theelepeltjes nodig zijn voor oplaat fase dat is lang geen 20 gram 20 gram 7 dagen lang is een beste bult!

Foto-0308.jpg

Stoppen met die oplaadfase, en gewoon 3-5gram per dag nemen, rustdagen 's ochtens, trainings-dagen na het trainen.

Is al geruime tijd achterhaalt, dus zonde van je geld.

Heb je ook een info bron waar het achterhaalt is??

Naar mijn weten heeft 4 gram per dag 30 dagen lang uiteindelijk het zelfde effect als een oplaadfase van een week, alleen heeft een oplaadfase van een week sneller resultaat dan 30 dagen wachten.

ik heb haast, en teveel creatine hiero, dus dan zou het dus wel werken volgens WAZZUP! ??

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 15:26 ----------

Nou wat de waarheid ook maar is, ik heb een abnormale pomp, en ben er blij mee, behalve dat ik laatste x met die creatine en die pre workout bijna geen adem meer had baart me wel zorgen :S na 90 kg deadliften had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :S dus betwijfel of creatine met een zware crack versie wel gezond is voor je hart jou mening?

ik heb haast, en teveel creatine hiero, dus dan zou het dus wel werken volgens WAZZUP! ??

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 15:26 ----------

Nou wat de waarheid ook maar is, ik heb een abnormale pomp, en ben er blij mee, behalve dat ik laatste x met die creatine en die pre workout bijna geen adem meer had baart me wel zorgen :S na 90 kg deadliften had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen :S dus betwijfel of creatine met een zware crack versie wel gezond is voor je hart jou mening?

Opladen is niet achterhaald. Het is alleen onnodig (mits je geduld hebt).
Als je iedere dag 5 gram creatine neemt ben je na een paar weken ook opgfeladen (tegen binnen 1 week bij 20 gram per dag). Opladen wordt vaak gedaan omdat ze bij wetenschappelijke studies geen tijd hebben om te wachten.

2 gram is genoeg voor de kracht effecten, zonder gewichtwinst. http://www.ergogenics.org/supplement228.html

3 - 5 gram is voldoende om op te laden.
http://jap.physiology.org/content/81/1/232.short ( A similar, but more gradual, 20% increase in muscle total creatine concentration was observed over a period of 28 days when supplementation was undertaken at a rate of 3 g/day.)

2 gram is genoeg voor onderhoud (dus om volgeladen te blijven)
http://www.ergogenics.org/crea19.html

Laden gaat sneller, dus als je haast hebt ....
http://www.ergogenics.org/sportvoeding51.html#1

pak crea nooit met iets van druivensap ofzo, doe het altijd in mijn shake met melk. en zie niet dat dit minder resultaat moet geven

Ik had 3 maanden lang creatine gebruikt en tot conclusie kwam ik dat het gewoon troep is en heel veel bijwerkingen heeft ''buik krampen,hydratatie, etc..''

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 21:42 ----------

Creatine doesn’t work for everyone, so test it to see if it’s for you. Genetics are a finicky thing and creatine simply doesn’t work for some people. If it doesn’t work for you, give it up quickly. There’s no use in using it, not getting the benefits and having to deal with the side effects.

's morgens alls bij elkaar..oats water whey creat...
en op trainingsdagen na trainen water whey dextrose creat..gaat allemaal in de beker no problems

Of het uitmaakt of niet weet ik niet, maar leer nou eens dat dit geen bronnen zijn. Wetenschappelijke studies zijn bronnen, amateuristische sites waar gewoon iets wordt beweerd niet.

Ik had 3 maanden lang creatine gebruikt en tot conclusie kwam ik dat het gewoon troep is en heel veel bijwerkingen heeft ''buik krampen,hydratatie, etc..''

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 21:42 ----------

Creatine doesn’t work for everyone, so test it to see if it’s for you. Genetics are a finicky thing and creatine simply doesn’t work for some people. If it doesn’t work for you, give it up quickly. There’s no use in using it, not getting the benefits and having to deal with the side effects.

Mijn ervaring is dat creatine geen troep is, goeie pomp, massief gevoel

creatine werkt bij mij optimaal, alleen hou er wel veel vocht van vast, maar dat neem k voor lief zolang et nog niet echt weer is om in tanktop of op strand te lopen!
drink tegen de 4 liter water per dag dus daar ligt et niet aan.

en creatine met caffeine nutteloos?
wrm doen ze dan creatine in pre-workouts zoals hard en noxipro????
en kdrink per dag 4/5 kopjes koffie!

creatine werkt bij mij optimaal, alleen hou er wel veel vocht van vast, maar dat neem k voor lief zolang et nog niet echt weer is om in tanktop of op strand te lopen!
drink tegen de 4 liter water per dag dus daar ligt et niet aan.

misschien ligt het daar wel aan.. van creatine hou je geen vocht vast (althans niet subcutaan, alleen IN je spieren)..

en creatine met caffeine nutteloos?

http://www.ergogenics.org/supplement198.html#1

wrm doen ze dan creatine in pre-workouts zoals hard en noxipro????
en kdrink per dag 4/5 kopjes koffie!

meh, supplementenverkopers maken je van alles wijs. Waarom doen ze uberhaupt creatine in je pre .. je gaat er echt niet wat van merken tijdens die training, hooguit de volgende dag.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 08:07 ----------

Vaak wordt beweerd dat de opslag van creatine in spiercellen wordt bevorderd als men tegelijkertijd een bepaalde hoeveelheid glucose inneemt. Klopt dat? Het is juist dat het mechanisme waarmee creatine in de spiercel opgeslagen wordt gevoelig is voor insuline, vandaar het idee om glucose te combineren met de creatine-inname. Extra inname van glucose doet immers de insulinespiegel toenemen.

Experimenten hebben aangetoond dat de opslag van creatine wordt bevorderd, maar alleen wanneer men zeer grote hoeveelheden glucose inneemt, namelijk 400 gram per dag. Zulke grote hoeveelheden glucose zijn niet echt gezond en worden dus afgeraden. De inname van normale hoeveelheden glucose (bijv. 25 gram) heeft geen meerwaarde ten opzichte van alleen creatine. Kortom, het heeft geen nut om creatine te combineren met glucose in de hoop zo de opslag in de spieren te verhogen.

http://ajpendo.physiology.org/content/275/6/E974.short

These findings demonstrate that insulin can enhance muscle creatine accumulation in humans but only when present at physiologically high or supraphysiological concentrations.

Ik vermoed dat een glaasje vruchtensdap dat niet gaat doen, dus inderdaad.

Was het idee van vruchtensap niet om het verval van creatine in de oplossing te vertragen?

Terug
Naar boven