MuscleMeat

Goed advies nodig.

meemai

Novice
Waardering
0
Hallo,

Na lang dubben twijfel ik nog tussen homegym en of gym. Echter is het niet makkelijk en ik zal even uitleggen waarom niet. Ik heb al een hele lang tijd last van reuma, dit betekend dat ik niet optimaal kan trainen zo kan ik bv maar 20 minuten tot 30 minuten cardio. En ook kan ik natuurlijk bepaalde oefeningen moeilijk door stijfheid etc. Dus heel zwaar deadliften of heel zwaar sqauten lukt niet. Zo kan ik niet diep genoeg door mijn knieën buigen voor een squat. In de gym spraken mensen me altijd aan dat ik niet effectief trainde. Dat ik niet diep genoeg deed squaten, of mijn armen niet diep genoeg zakte bij het benchpressen. Leuk en aardig maar ik moet heel erg opassen met mijn schouders, ellebogen, knieën en polsen.

Het is dus zo dat ik de gym erg vervelend vind met al dat gemoei. Ook is de gym die in de buurt ligt best prijzig en de eigenaar doet echt niets maar dan ook niets voor mensen met een aandoening. Dus hem gun ik het niet. Dat betekend dat ik het wat verderop moet zoeken. Geen probleem 12 km verder ligt een basic fit, die goedkoop is, alleen het is toch een kwartiertje rijden, dat kan de drempelwaarde om te gaan ophogen.

Aan de andere kant kan ik twee dumbbells kopen, een EZ curl bar en 100 kilo aan gewichten. Dan kan ik thuis trainen. Hier kan ik altijd trainen, spreekt niemand me ergens op aan. Het enige probleem is een beetje gebrek aan plaats. Maar goed als het bij de dumbbell en EZ curl stang blijft moet het allemaal passen np. Alle gewichten met dumbbells kosten net zoveel als een jaartje gym, dus dat is het probleem niet zo.

Wat denken jullie wat het beste is voor mij? Ik kan niet zo goed kiezen en ik weet eigenlijk niet eens of ik de hobby nog leuk vind. Toen mijn reuma minder was vond ik het erg leuk, maar al het bemoeien van mensen etc gaf me geen lol meer in de hobby. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik prefereer nog altijd de gym, waarom?

Het is socialer..

Mensen kunnen je in het begin idd vervelende dingen zeggen, leg het ze uit, na een tijdje begin je iedereen te kennen en begrijpen ze het wel.

Ik train nu bijna een jaar, ik train alleen, maar vanaf ik de gym binnen stap, ken ik minstens de helft dat er rond loopt, dat is dus vele leuker dan thuis zitten.

Ik geloof dat dat gemoei wel stopt met der tijd.. Uiteindelijk is het nog steeds je eigen keuze :)

een abbo nemen bij een sportschool is ook een stok achter de deur voor jezelf, de meeste mensen hebben zoeits van ik betaal ervoor dus ik zal ook gaan ook. een home gym zal je mss wat sneller zoeits hebben van: vandaag sla ik even over.

en overigens is het veel socialer en gezelliger.

Dat socialer automatisch gezelliger betekent hoeft niet voor iedereen te gelden. Kijk naar de voors en tegens in diverse topics.
Voor mij zijn andere willekeurige mensen niet gezellig en leuk. Ik vind ze vervelend en vaak irritant...

Over het geld. Een homegym aanschaffen kost even goed geld. Hier zou je ook van kunnen zeggen dat als je er niet meer mee traint je het voor niets hebt gekocht...dus zou het je ook moeten motiveren er wel mee te trainen als de kosten van je abbo wel ter motivatie zou dienen. Al betwijfel ik deze manier van motiveren.

12km naar basic fit rijden en weer 12 km terug reken maar eens uit wat je dat aan tijd en/of benzine gaat kosten. Mensen pinnen zich altijd blind aan de prijs van een abbo maar vergeten vaak dat het reizen vaak nog het duurste is.

Het zwaarst weegt nog altijd of je thuis even effectief kan trainen als in de gym. Is dit het geval zou je af kunnen wegen waar je het trainen het prettigst vind en daaruit je conclusie trekken.

een abbo nemen bij een sportschool is ook een stok achter de deur voor jezelf, de meeste mensen hebben zoeits van ik betaal ervoor dus ik zal ook gaan ook. een home gym zal je mss wat sneller zoeits hebben van: vandaag sla ik even over.

en overigens is het veel socialer en gezelliger.

idd. Een abbo motiveert je naar mijn idee meer om te gaan sporten dan als je thuis traint (verschilt per persoon uiteraard), en socialer en gezelliger vind ik niet per sé, hierin deel ik deels de mening van calimera, zeker doordat bij mijn gym tegenwoordig een hoop kleine (lees: 14-16 jarigen) gastjes rondlopen die met een groep van oefening naar oefening gaan en beetje lopen te kloten etc.
@TS: in jouw situatie denk ik dat je zelf het best kunt beoordelen of je thuis of in een gym wilt trainen. Zet voor jezelf de pro's en con's op een rijtje en kijk wat het zwaarst voor jou weegt, neem evt een proeflesje (of 2) om te kijken of die basic fit je bevalt.
En desnoods toch bij die eerste te gaan, want mss gun je hem het geld van je lidmaatschap niet, uiteindelijk zullen je maandelijkse kosten toch lager zijn door de reiskosten

Ik vind dat wel zulk slap gelul, een abbo motiveerd je om naar de gym te gaan. Als je al met die motivatie in deze sport staat kun je beter gaan schaken oid.

idd. Een abbo motiveert je naar mijn idee meer om te gaan sporten dan als je thuis traint (verschilt per persoon uiteraard), en socialer en gezelliger vind ik niet per sé, hierin deel ik deels de mening van calimera, zeker doordat bij mijn gym tegenwoordig een hoop kleine (lees: 14-16 jarigen) gastjes rondlopen die met een groep van oefening naar oefening gaan en beetje lopen te kloten etc.
@TS: in jouw situatie denk ik dat je zelf het best kunt beoordelen of je thuis of in een gym wilt trainen. Zet voor jezelf de pro's en con's op een rijtje en kijk wat het zwaarst voor jou weegt, neem evt een proeflesje (of 2) om te kijken of die basic fit je bevalt.
En desnoods toch bij die eerste te gaan, want mss gun je hem het geld van je lidmaatschap niet, uiteindelijk zullen je maandelijkse kosten toch lager zijn door de reiskosten

Ik vind dat wel zulk slap gelul, een abbo motiveerd je om naar de gym te gaan. Als je al met die motivatie in deze sport staat kun je beter gaan schaken oid.

ik heb meer dan genoeg motivatie om te fitnessen, je moet alleen wat beter lezen

In de gym waar ik ging, deed niemand z'n squats en bankdrukken volledig. Ik kreeg eerder vreemde blikken dat ik zo diep ging. Dit ter zijde.

Voor mij is een homegym motiverenderd. Altijd open, mijn muziek, altijd alles beschikbaar en kan meteen eten na de training. Nu, ik heb wel plaats en geen conditie die mijn plezier vermindert.

Ik zou sowieso eerst uitmaken of je het nog leuk vindt. 10 beurten kaart ofzo ipv jaar abbo.

lol @Vinnie, ik snap precies waar je je aan ergert :D

Terug
Naar boven