Fitness Seller

goed of niet?

Turkiye56

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
22%
Ik denk te beginnen met die 12 weekse stronglifts 5x5 programma. Ik ben nog nieuw. 1.80m lang 80 kilo 22% bf :( en ben 16 jaar. Kan ik met deze trainingen die vetrollen met een goed voedingsschema en cardio oefeningen vveranderen naar een strak lijf? Ongeveer als deze foto?

images.jpg

Ja, maar zeker niet in 12 weken ^^

Hey man, even een paar dingen:

Je bent nieuw zei je, ik ben zelf ook nog niet heel lang aan het trainen maar weet al wel een paar dingen.
Ten eerste, dat lichaam van die foto bereik je niet in 12 weken. Je moet lang en heel hard trainen. Ten tweede kan je misschien beter met een heel simpel schema beginnen en daar zelf wat mee klooien. Het simpele schema wat ik momenteel doe is een split schema van drie per week trainen:
-dag 1 borst en bicep + buik
-dag 2 rug en tricep + buik
-dag 3 schouders en benen + buik.

De oefeningen daarvoor moet je zelf maar gaan bekijken en uitvinden wat jij het best vindt.

En ten derde, je sprak over je vetrollen, daar kan je vanaf komen door cardio en goed eten. Maar bedenk wel dat spieren opbouwen en vet verliezen niet/lastig tegelijk gaat. Lees je wat in op het eet forum over bulken en cutten en zoek naar wat leuke oefeningen en dan kan je denk ik wel zo'n 2 maanden vooruit.

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt,
12 weken vind ook wel erg weinig voor dat maar dus deze richting op. Iemand met gowie resultaten van die 5x5 stronglift workout?

Hey man, even een paar dingen:

Je bent nieuw zei je, ik ben zelf ook nog niet heel lang aan het trainen maar weet al wel een paar dingen.
Ten eerste, dat lichaam van die foto bereik je niet in 12 weken. Je moet lang en heel hard trainen. Ten tweede kan je misschien beter met een heel simpel schema beginnen en daar zelf wat mee klooien. Het simpele schema wat ik momenteel doe is een split schema van drie per week trainen:
-dag 1 borst en bicep + buik
-dag 2 rug en tricep + buik
-dag 3 schouders en benen + buik.

De oefeningen daarvoor moet je zelf maar gaan bekijken en uitvinden wat jij het best vindt.

En ten derde, je sprak over je vetrollen, daar kan je vanaf komen door cardio en goed eten. Maar bedenk wel dat spieren opbouwen en vet verliezen niet/lastig tegelijk gaat. Lees je wat in op het eet forum over bulken en cutten en zoek naar wat leuke oefeningen en dan kan je denk ik wel zo'n 2 maanden vooruit.

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb.

Beter start ie met 5x5 stronglifts... Eerst wat kracht opbouwen en daarna kan je gaan lopen splitten of ub/lb doen. Met een split schema kom je qua kracht niet veel vooruit en... met de intensieve oefeningen van de 5x5 stronglifts kan je zeker wel wat vet verbranden, niet veel, maar wel wat.

Ik zou stronglifts misschien nog wel langer volhouden, en voor goede krachtstats gaan. Deze zomer nog droog komen te staan is bijna onhaalbaar, en je zal er dan gewoon schriel uitzien omdat je niet veel massa hebt ;)

Maar je kan goed wat vorm creëren door hard te trainen en goed (op onderhoud) te eten, en na de zomer bulken tot de zomercut voor volgend jaar :)

Yep zal ik doen. Ik vroeg dit omdat ik op google wat resultaten zocht voor ik begon aan deze programma. Iedereen heeft wel veel kracht gemaakt maar niet jedereen die vorm gekregen. Die hebben miscchien wel kracht gekregen maar zijn van dik naar dunner gegaan dus niet veel spieren duidelijk.

Mwoa, omdat ik sterker geworden ben is mijn houding verbeterd, en het is niet dat de omvang compleet stil lag. Die combinatie gaf toch wel resultaat ;)

Dus naast veel kracht kan je oom spieren maken met dat programma?

Gevonden, ik wil een sarcoplasmatische spiergroei. met 5x5 stronglifts heb je zeker myofibrillaire spiergroei toch?

DEELS myofibrillaire spiergroei, DEELS sarcoplasmatische. Meer inderdaad meer van het eerste.

Ik heb verder geen ervaring met massatraining, aangezien ik pas een halfjaar voor kracht train.

Hmm oke bedankt voor je tips

Zeker een aanrader. Ik heb zelf ook 2 jaar op kracht getraind en begin nu pas met massa trainen. Kracht is ideaal. Tuurlijk maak je wat gains want je zorgt toch voor microtrauma in je spieren maar je spieren sterker maken is ten eerste heel handig in het dagelijks leven en ten tweede super tegen blessures etc. Zeker doen en lang volhouden. Als je echt een stuk sterker bent geworden dan beginnen met massa. Zo heb ik het aangeleerd gekregen van mijn sportschool en ik ben er ook van overtuigd dat het de beste manier is om blessures te voorkomen en in het dagelijks leven beter aan de gang te kunnen. Ook is het natuurlijk zo dat ik nu massa kan trainen met een hoger gewicht waardoor het dus sneller zou moeten gaan. Succes man (Y)

Hmm proberen dan maar

Als je wilt afvallen zou ik eerder voor n sport als kickboksen gaan.
Je krijgt je cardio en wordt er behoorlijk sterker van.

Ik spreek uit ervaring ; p
succes man

Ben ook van plan om aan een vechtport te doen. Kan ik toch allebei doen? Vechtsport bijv 2x in de week en 3 keer in de week fitness?

Dat is dan perfect :)

Ik denk te beginnen met die 12 weekse stronglifts 5x5 programma. Ik ben nog nieuw. 1.80m lang 80 kilo 22% bf :( en ben 16 jaar. Kan ik met deze trainingen die vetrollen met een goed voedingsschema en cardio oefeningen vveranderen naar een strak lijf? Ongeveer als deze foto?

Nee 12 weken is te weinig denk wel 3 maanden !

Terug
Naar boven