XXL Nutrition

goed zo trainen

RicooCardo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Vetpercentage
7%
goeiedag,

ik ben sinds 3 a 4 maandjes bezig met intensief sporten, eerste 3 maanden was 2 keer per week (maandag, woensdag) en sinds 1 maand sport ik nu 4 keer per week (maandag, woensdag, vrijdag, zondag).

had zelf eerst wat moeite om opgang te komen, wist niet precies wat ik nou moes gebruiken om te trainen, wist wel hoe alles werkten maar niet precies welke oefening ik nou achter elkaar moest pakken.

nou zitten daar flink wat brede kerels die ook allemaal minimaal 4 keer per week sporten.. sommige sporten zelfs 6 keer per week. daar ging ik het een en ander aan vragen, en daar waren er veel die om de dag gewoon zoveel mogelijk pakten, of waar ze zin in hebben. ze zijden dat 2 dagen rust wel voldoende is om daarna weer eventueel die spiergroep te pakken.

nou train ik dus 4 dagen in de week, en pak eigenlijk (zonder te weten of het goed of slecht is) 4 keer per week borst. afwisseld met andere dingen erbij.

maandag bijvoorbeeld: borst/rug, woensdag: borst/shouders, vrijdag: borst/triceps, zondag: borst/biceps

nou vroeg ik me af of dit uberhaupt wel goed is?? ik train nou op het moment nog geen cardio/benen, dit ben ik wel van plan binnenkort in het schema erbij te gaan doen voor op de zondag. en de cardio vooral zodra ik begin met cutten, dat duurt nog voorlopig wel even.

hopelijk kunnen jullie me beetje verder helpen, ik had al het een en ander gelezen over split training, en full body maar nou twijfel ik er een beetje over waar dit in thuishoort, heb zelf het gevoel full body..

Mvg. Ricardo

p.s bedoeling van me training is massa, wil breder worden enz.
vanaf aankomende maandag ga ik met een voedingsschema beginnen om +- 8 kilo aan te komen.

Ga voorlopig eerst maar eens de stickies lezen, want dit gaat helemaal nergens over.
Wel heel veel succes gewenst! Je bent in ieder geval gemotiveerd, en dat is al de helft!

• Topic Starter Topic Starter
hey burrun, ik had eigenlijk al zo een antwoord verwacht :P

motivatie zit er wel goed in, wil geen dun mannetje meer zijn dus wil ook echt me best er voor doen! zou je mij toevallig naar wat stickys kunnen verwijzen of waar ik ze kan vinden? aangezien zodra iemand het over stickys heeft er wat ??? opspringen bij mij...:S

wil een goed schema voor mekaar hebben dus als ik dat daarmee voormekaar kan krijgen super :)

Mvg. Ricardo

..

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt voor de korte uitleg :) dan heb ik morgen wat te lezen ^^

Fijne Avond,

Mvg. Ricardo

goeiedag,

ik heb zo een beetje de stickys door gelezen, wat een lappen tekst en informatie zeg :P

ik heb in een sticky gelezen dat je Borst/biceps en Schouders/triceps bij elkaar kan doen.

nou vroeg ik me af, of het goed is als je dit 2x per week doet?
Maandag:Borst/Biceps/Buik
Woensdag:Schouders/Triceps/Buik
Vrijdag:Borst/Biceps/Benen/Buik (hier heb ik meer tijd, dus eerst bovenlichaam, daarna onder!)
Zondag:Schouders/Triceps/Buik in mindere mate!/Rug + Cardio 20 minuten loopband (rennen)

nou vroeg ik me af of dit wel goed is zo, eerst deed ik 4x per week borst maar kreeg te horen dat dit niet zo goed is als dat ik dacht en me verteld was!

nou ben ik benieuwd of dit wel goed is, en of ik eventueel nog wat anders vergeten ben? ik heb nou volgens mij alle spieren wel dus vandaar!

voedingsschema ga ik vanaf morgen mee beginnen, en wil me echt strict aan dit schema houden! het sportschema en het voedingsschema, moet namelijk rond de 8 kilo aankomen!

Mvg. Ricardo

Laatst bewerkt:
goeiedag,

iemand nog enig advies in dit schema??

wil namelijk zo snel mogelijk beginnen met het schema,

Mvg. Ricardo

4x buik per week, beetje onnodig.:sd:
Ik zou meer borst/triceps en rug/biceps doen. Zodat de compound bewegingen ook effect hebben op de biceps/triceps.
bv:
Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Rug, Biceps
Woensdag: rust
Donderdag: Benen
Zaterdag: Schouders, met eventueel nog triceps/biceps; Ik voel de triceps al behoorlijk na de schouder oefeningen

Je kan ook gewoon op zondag, alleen zou ik het dan allemaal een dag opschuiven, want borstdag na een schouderdag vind ik persoonlijk niet prettig. Ik denk ook wel dat een keer per week genoeg is om borst of schouders te doen, als je goed traint is een keer meer dan genoeg.

goeiedag,

bedankt voor je reactie, hier kan ik ook weer wat mee, altijd handig om te zien hoe andere mensen het zouden voorstellen..

ben toch benieuwd, wat zouden andere mensen aanraden?
maximale sportdagen is 4.

Mvg. Ricardo

p.s ik zal buik dan op 3 keer per week houden :)

Terug
Naar boven