AndroidHealthClinic

Goede bankdruk?

JonkoMan

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
16%
Hey lui ik zoek een goede bankdruk voor thuis. Hij kan niet zo duur zijn. Ik kom online alleen maar dingen tegen die ik moet bestellen enzo maar ik wil graag het ding zien voor ik die koop want ik heb zo al es een slechte ervaring gehad.

Weet iemand misschien een bepaald model ofzo waar ze ervaring mee hebben en tevreden mee zijn. Laat het me weten

alvast bedankt he

Wat is je budget en waar woon je (voor tweedehands opties) ?

• Topic Starter Topic Starter
Hey Sporter. Ik woon in Nijmegen en mijn budget... tja niet over de 200 hoopte ik. Ik heb een beetje rondgekeken dus online. Kwam er op marktplaats 1tje tegen die was echt mega cheap, 70 euro. Maar bij de specs stond dat dat ding 17 kg woog... dus had zoiets van hmm.

Aan de andere kant: de functie die hij moet vervullen is simpel, een bank en een rack dus ik wil er ook niet weetikveel wat voor neerleggen en ik dacht dat zolang je er op kan liggen en kan drukken vind ik het best.

Ook wel handig om te weten hoeveel gewicht je erop gaat hangen en wat de belastbaarheid is.

Onderstaand rack is het enige dat wordt aangeboden in een straal van 25km:
http://link.marktplaats.nl/524090296

Deze is te duur en niet zwaar belastbaar (160kg)

Als je nog beginner bent zou ik gaan voor: http://helisports.nl/squat-en-press-racks/PowerMark-415-Squat-Rack-Deluxe.html

Ik heb zelf de goedkope versie van dit rack en deze bevalt goed. Belastbaarheid tot 270kg.

Onderstaand bankje zou je er bij kunnen kopen voor 40 euro, alles behalve kwaliteit maar dan blijf je wel redelijk binnen budget. Tot de tijd dat je 100kg drukt kun je naar een ander bankje zoeken. http://link.marktplaats.nl/522260429

Als je het geld en de ruimte hebt zou ik zeker gaan voor de link van microphonefiend. Let wel op dat de mogelijkheden van die bank zeer beperkt zijn, je kunt alleen bankdrukken. Als je hiervoor kiest moet je nog een ander verstelbaar bankje en een squatrack aanschaffen.

Ik had een tijdje zo'n ding thuis staan, maar geloof me de eerste paar weken is het leuk en gebruik je het, maar daarna gaat het alleen maar in de weg staan. Ga opzoek naar een goedkope sportschool waar je veel meer mogelijkheden heb.

Ik had een tijdje zo'n ding thuis staan, maar geloof me de eerste paar weken is het leuk en gebruik je het, maar daarna gaat het alleen maar in de weg staan. Ga opzoek naar een goedkope sportschool waar je veel meer mogelijkheden heb.

Wat een crap reactie! ??? Hij vraagt om info mbt een bench en niet over wel of geen homegym!

Ow ja, homegym rules! Gewoon mentaliteit tonen en knallen volgens schema;)!!

ik heb deze trouwens ook, bevalt prima! http://helisports.nl/squat-en-press-...ck-Deluxe.html

Dat is per persoon verschillend. Ikzelf train al een aantal jaar thuis en dit bevalt erg goed. Ik adviseer wel om geen 1000den euro's uit te geven maar klein te beginnen. Mocht het niet bevallen dan kun je altijd weer verkopen, trainingsmaterialen dalen niet heel snel in waarde.

• Topic Starter Topic Starter
Hey thanks for the replies guys! Jullie zijn behulpzaam.

Dat is per persoon verschillend. Ikzelf train al een aantal jaar thuis en dit bevalt erg goed. Ik adviseer wel om geen 1000den euro's uit te geven maar klein te beginnen. Mocht het niet bevallen dan kun je altijd weer verkopen, trainingsmaterialen dalen niet heel snel in waarde.

niet helemaal mee eens,
goed MP in de gaten houden en het aangeboden topic hier.
als je thuis gaat trainen moet je de zaken goed aanpakken.
goed en voldoende materiaal en moet goed bereikbaar zijn.

je moet voor jezelf een motiverende omgeving scheppen anders is de kans groter dat je idd niet volhoudt.
met te weinig en/of inferieur materiaal trainen ben je heel snel beu!

en idd, homegym rules, maar is niet voor iedereen weggelegd (motivatie)

Laatst bewerkt:
niet helemaal mee eens,
goed MP in de gaten houden en het aangeboden topic hier.
als je thuis gaat trainen moet je de zaken goed aanpakken.
goed en voldoende materiaal en moet goed bereikbaar zijn.

je moet voor jezelf een motiverende omgeving scheppen anders is de kans groter dat je idd niet volhoudt.
met te weinig en/of inferieur materiaal trainen ben je heel snel beu!

en idd, homegym rules, maar is niet voor iedereen weggelegd (motivatie)

Met klein bedoel ik niet direct slecht materiaal;) Ik bedoelde squatrack+bankje+halter+shitload schijven. Niet direct smith machines, hele rekken met vaste dumbbells of andere dure apparatuur.

Met klein bedoel ik niet direct slecht materiaal;) Ik bedoelde squatrack+bankje+halter+shitload schijven. Niet direct smith machines, hele rekken met vaste dumbbells of andere dure apparatuur.

ik snap dat je wel goed materiaal bedoeld ;)

wat ik wil zeggen dat je met hetgeen jij opnoemt (hierboven) eigenlijk te weinig hebt.
je bent gewoon heel gelimteerd in wat je kan doen hiermee.

bijv. zou ik aanvullend als basis aanraden;
ez bar, verstelbare dumbbells (toch zeker tot 35 kg stuk), latt pully met hoge en lage katrol.div. grepen voor pullywerk.

kost je een paar honderd extra, maar geeft zoveel meer mogelijkheden en trainingsplezier !
en dat houdt de motivatie dan weer hoger

maar de een is ook gewoon sneller tevreden als de ander natuurlijk (ik ben niet snel tevreden :D)

ik heb nog wel een mooie bank als je nog zoekende bent

prima!!

ik snap dat je wel goed materiaal bedoeld ;)

wat ik wil zeggen dat je met hetgeen jij opnoemt (hierboven) eigenlijk te weinig hebt.
je bent gewoon heel gelimteerd in wat je kan doen hiermee.

bijv. zou ik aanvullend als basis aanraden;
ez bar, verstelbare dumbbells (toch zeker tot 35 kg stuk), latt pully met hoge en lage katrol.div. grepen voor pullywerk.

kost je een paar honderd extra, maar geeft zoveel meer mogelijkheden en trainingsplezier !
en dat houdt de motivatie dan weer hoger

maar de een is ook gewoon sneller tevreden als de ander natuurlijk (ik ben niet snel tevreden :D)
Dit zal van de doelen afhangen en van de persoon denk ik;)
Ik doe enkel compounds in een full body, dus ik heb niet meer nodig dan een bench, squat rack en gewichten:) (heb wel ook de mogelijkheid om pull/chin ups te doen en dips:))
Verder kun je perfect trainen zonder dumbbells en ez bar volgens mij. een pulley is een toffe uitbreiding maar in mijn ogen eventueel pas voor later:)

Het is zoals ik zeg:) iedereen heeft zijn beeld van een home gym;) niet iedereen heeft hetzelfde nodig en wat voor de een een basis is, is voor de ander al een uitbreiding:)

Terug
Naar boven