XXL Nutrition

goede klassieke muziek gezocht

Mooi knap piano-werkje gevonden, Dvorak.
Best wel getalenteerd in myn ogen.

Rachmaninov Piano Concerto No. 3................zware kost en één van de moeilijkste pianostukken. Als je Shine hebt gezien is het een leuke herinnering.

Bedoel je hiermee dan specifiek Carmina Burana ?
Zoja, geef ik je voor 100% gelijk.
Telkens ik het beluister krijg ik kippevel, gewoon prachtig opgebouwd stuk opera-muziek.
Door merg en been , I love it.
Heel Carmina Burana of alleen "Oh Fortuna"? "Ecce gratum" vind ik juist erg grappig (beetje Kerstachtig) klinken.

Voor melancholisch werk kan ik je idd de pianoconcerten van Rachmaninov aanraden. Ook het Warschawconcert van Richard Addinsel is erg mooi.
Lekker zwaar zijn de werken van Jean Sibelius (bijvoorbeeld "Tone Poeme").
Bekender is "De Nieuwe Wereld" van Dvorak.

Anders kan je je heil zoeken bij Bach en zijn "Johannespassion" en "Matthäuspassion". Persoonlijk vind ik zijn "Toccata en Fuge" een stuk aangenamer.

Heel Carmina Burana of alleen "Oh Fortuna"? "Ecce gratum" vind ik juist erg grappig (beetje Kerstachtig) klinken.

Voor melancholisch werk kan ik je idd de pianoconcerten van Rachmaninov aanraden. Ook het Warschawconcert van Richard Addinsel is erg mooi.
Lekker zwaar zijn de werken van Jean Sibelius (bijvoorbeeld "Tone Poeme").
Bekender is "De Nieuwe Wereld" van Dvorak.

Heb ik gisteren ontdekt via DBB en EricR, super-muziek
Lees dit topic eens door..
http://forum.dutchbodybuilding.com/f108/klassieke-muziek-albums-download-topic-101982/index2.html

Smetana is een held, heb hier een 30 jaar oude dubbelLP van em liggen. Gepokt en gemazeld door het leven. Grappig om ineens een zeer bekende reclame tune terug te horen in zijn werken. :D
Of een oud kinderliedje... :D Na een minuutje 'Moldau/Ma Vlast' hoor je een stukje van "Er zaten zeven kikkertjes al in een boeren sloot..."

Terug
Naar boven