XXL Nutrition

goede Post workout

Topsycret

Dutch Bodybuilder
Waardering
24
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
wat is nou 'voldoende' om als post workout te nemen?

ik eet 3 kwartier voordat ik ga sporten aardappelen met groente en vlees.
dan neem ik na het trainen altijd een banaan + whey.

maar wat is nou nog beter om te nemen? en wat voor hoeveelheden eiwitten/carbs moet je nou minstens binnen krijgen na een training?

kan ik beter 50gram havermout + whey of iets dergelijks?

veel mensen eten alleen een banaantje of nemen een halve liter chocomel. maar ik vraag me altijd af wat nou écht goed is om binnen te krijgen na een training.

meteen na je training whey met dextrose, snelle eiwitten en carbs. 1,5 uur na de training een maaltijd met complexe carbs en eiwitten, bijv rijst en kipfilet

ik doe altijd; banaan + 30g whey (water)

dan thuis douche, omkleden, beetje afkoelen, uur na mijn training volle maaltijd.

Ik eet 3 uur voor training 300 gram kalkoen filet , met 100 gram brood 15min voor de training koffie met cacao . Als je een uur ervoor eet is je eten nog niet 100% opgenomen en is insuline spiegel nog niet helemaal gezakt . Direct na KT direct veel carbs en eiwitten superlaag in vetten voor een hoge insuline piek .

• Topic Starter Topic Starter
meteen na je training whey met dextrose, snelle eiwitten en carbs. 1,5 uur na de training een maaltijd met complexe carbs en eiwitten, bijv rijst en kipfilet

dit was ik vergeten, ik doe vaak ook nog wat dextrose door mijn whey + een banaan. maar mijn vraag was meer hoeveel snelle eiwitten en carbs? ik weet dat het moet, maar niet hoeveel.

ik doe altijd; banaan + 30g whey (water)

dan thuis douche, omkleden, beetje afkoelen, uur na mijn training volle maaltijd.

het probleem is een beetje dat ik om half 7 eet, dan ga ik rond half 8 trainen tot ongeveer 9 uur. vaak neem ik dan na de training mijn snelle eiwitten en carbs maar om 10 uur neem ik ook al mijn langzame eiwitten omdat ik half 11 al op mijn bed lig (vroeg op, rust heb ik écht nodig)

dus ik kan niet echt een maaltijd nemen een uur na mijn training, is het dan verstandiger om bijvoorbeeld 100gram havermout + whey + dextrose na mijn training te nemen om 9 uur, en dan 10 uur mijn langzame eiwitten?

wat is nou 'voldoende' om als post workout te nemen?

ik eet 3 kwartier voordat ik ga sporten aardappelen met groente en vlees.
dan neem ik na het trainen altijd een banaan + whey.

maar wat is nou nog beter om te nemen? en wat voor hoeveelheden eiwitten/carbs moet je nou minstens binnen krijgen na een training?

kan ik beter 50gram havermout + whey of iets dergelijks?

veel mensen eten alleen een banaantje of nemen een halve liter chocomel. maar ik vraag me altijd af wat nou écht goed is om binnen te krijgen na een training.
0.25 X Bodyweight geld het zelfde voor carbs als je 40/40 aanhoud.
zo bereken je jou PW en PP

• Topic Starter Topic Starter
ik snap je even niet, hoe bedoel je voor carbs als ik 40/40 aanhoud, 40/40 in de vorm van carbs/eiwitten?

en bedoel je Pre-workout en PP?

kan zijn dat ik nog half slaap en dat ik zo wel snap je wat bedoelt hoor :o

Terug
Naar boven