Lady ot Valley
Cool Novice
- Waardering
- 36
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 41%
Vanmorgen me hier aangemeld en wat zitten lezen. Toch maar besloten om een voorstelberichtje te plaatsen, al ben ik op het moment eigenlijk niet heel fanatiek met krachtraining bezig. Ik heb in mijn leven al heel veel sporten gedaan, maar ben sinds 2003 verknocht geraakt aan fietsen en ontdekte in 2011 krachttraining. Dus bij deze dan maar een beknopte voorgeschiedenis van 3 jaar, omdat waarschijnlijk niemand hier een jota om fietsen geeft 
Drie jaar geleden ging ik me in krachttraining verdiepen. En ik snapte er de ballen niet van. Uit een boek vol met allerlei oefeningen moest ik maar even een schema in elkaar knallen. Ik zag letterlijk door de bomen het bos niet meer. En dan stond er ook nog vermeld, dat je na enkele weken je weer een nieuw schema moest nemen. WTF?
IK vertelde mijn bedenkingen tegen een kennis die ook krachttraining deed en die zei: 'Waarom doe je geen StrongLifts5x5?' Dus zodoende. Dat deed ik enkele maanden, het beviel me echt heel goed en ik maakte goed vorderingen.
Maar toen werd ik geveld met een slijmbeursontsteking. Waarschijnlijk kwam het door mijn werk. Ik was toen postbode en moest een 80kg wegende kar over de stoep manoeuvreren met 1 hand. Het duurde 2 jaar voor dat helemaal was genezen en tot die tijd durfde ik de boel niet te forceren. Vorig jaar ging het eindelijk beter en voorzichtig pakte ik het weer op. Veel tijd voor vordering had ik niet, want enige tijd later gleed mijn achterwiel weg over een natte plaat van een trambaan en verrekte mijn knieband.
Vol goede moed en zo goed als genezen, begon ik in Januari weer met fietsen en krachtsport. Nog steeds StrongLifts5x5, maar met kleinere stapjes omhoog. Binnen een maand liftte ik weer 40kg (Benchpress). En toen... brak mijn zadel tijdens het fietsen onder mijn kont af (Ja ik hou nog steeds van fietsen
). Ik viel weer op dezelfde knie die net genezen was en verrekte de pezen van mijn rechterarm/schouder. Dat was in Februari. Ondertussen zijn de pezen genezen, maar er is ook een zenuw in mijn arm beschadigd en mijn knie blijft pijnlijk bij hoge belasting.
Waar ik nu ben... Ondanks mijn blessures (en dus niet goed kunnen sporten) ben ik afgelopen 8 maanden 25kilo afgevallen. Ik heb een nieuw fiets-PR van 109km. En heb gisteren een kleine kettlebell gekocht om heel voorzichtig weer kleine stapjes in wereld van krachttraining te zetten.
Oh nog wat persoonlijks? Wel ehm... Ik ben een alleenstaand moeder van een zoon van bijna 16. Ik woon in Rotterdam en ik word altijd heel gelukkig van Kapha-thee met honing

Drie jaar geleden ging ik me in krachttraining verdiepen. En ik snapte er de ballen niet van. Uit een boek vol met allerlei oefeningen moest ik maar even een schema in elkaar knallen. Ik zag letterlijk door de bomen het bos niet meer. En dan stond er ook nog vermeld, dat je na enkele weken je weer een nieuw schema moest nemen. WTF?
IK vertelde mijn bedenkingen tegen een kennis die ook krachttraining deed en die zei: 'Waarom doe je geen StrongLifts5x5?' Dus zodoende. Dat deed ik enkele maanden, het beviel me echt heel goed en ik maakte goed vorderingen.Maar toen werd ik geveld met een slijmbeursontsteking. Waarschijnlijk kwam het door mijn werk. Ik was toen postbode en moest een 80kg wegende kar over de stoep manoeuvreren met 1 hand. Het duurde 2 jaar voor dat helemaal was genezen en tot die tijd durfde ik de boel niet te forceren. Vorig jaar ging het eindelijk beter en voorzichtig pakte ik het weer op. Veel tijd voor vordering had ik niet, want enige tijd later gleed mijn achterwiel weg over een natte plaat van een trambaan en verrekte mijn knieband.
Vol goede moed en zo goed als genezen, begon ik in Januari weer met fietsen en krachtsport. Nog steeds StrongLifts5x5, maar met kleinere stapjes omhoog. Binnen een maand liftte ik weer 40kg (Benchpress). En toen... brak mijn zadel tijdens het fietsen onder mijn kont af (Ja ik hou nog steeds van fietsen
). Ik viel weer op dezelfde knie die net genezen was en verrekte de pezen van mijn rechterarm/schouder. Dat was in Februari. Ondertussen zijn de pezen genezen, maar er is ook een zenuw in mijn arm beschadigd en mijn knie blijft pijnlijk bij hoge belasting.Waar ik nu ben... Ondanks mijn blessures (en dus niet goed kunnen sporten) ben ik afgelopen 8 maanden 25kilo afgevallen. Ik heb een nieuw fiets-PR van 109km. En heb gisteren een kleine kettlebell gekocht om heel voorzichtig weer kleine stapjes in wereld van krachttraining te zetten.
Oh nog wat persoonlijks? Wel ehm... Ik ben een alleenstaand moeder van een zoon van bijna 16. Ik woon in Rotterdam en ik word altijd heel gelukkig van Kapha-thee met honing

Dat is iets om trots op te zijn!
Thanks!
sorry voor de vragen vind het interessant zijn niet veel die fietsen hier wel enkele
) ben ik toen overgegaan op een tourbike, een Trek Soyo. Heb ik 4 jaar opgefietst, deed het nog best fijn, maar werd gestolen bij het zwembad (Rotterdamse Thriathlon
, met de fiets naar het zwembad en lopend terug...) Vorig jaar een nieuwe gekocht. Had erg weinig geld, dus moest het doen met een tweedehands bij de fietsenmaker. Gelukkig stond er een Trek, een T80 navigator denk ik dat het type is. Is ook al wat jaartjes oud, merk ik dus duidelijk dat ik om de zoveel maanden weer materiaal-pech heb