Fitness Seller

Gojira's log

Gojira

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m93
Massa
85kg
Hey, ik ben Mike. Ik ben 18 jaar, 1.89m lang en op het moment van schrijven 76.2kg zwaar. Geen idee wat m'n bodyfat % is op het moment. Maakt me ook niet uit; eerst massa! Op 02/08/10 ben ik begonnen met krachttraining en op 16/08/10 met Starting Strength (Rippetoe). Mijn doel is om meer massa te pakken en om gewoon veel en veel sterker te worden. Mijn eerste doel is 90kg lichaamsgewicht. Ik ben volgens mij zo'n beetje de enige die bij Fit4Free in Breda squat en deadlift. ???

Zoals gezegd volg ik op het moment het Starting Strength programma 3 dagen in de week.
Het programma ziet er zo uit (Practical Programming):

Monday
3x5 Squat
3x5 Bench Press / Press (Alternating)
Chin-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps

Wednesday
3x5 Squat
3x5 Press / Bench Press (Alternating)
1x5 Deadlift

Friday
3x5 Squat
3x5 Bench Press / Press (Alternating)
Pull-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps

02/08/10 - eerste workout
09/08/10 - gewicht: 74.9kg.
16/08/10 - eerste workout @ Starting Strength.
01/09/10 - eerste keer squats zonder Smith-machine; 70kg.

Anyway, dat was het ongeveer. Ik hoop dat jullie m'n log volgen en eventueel feedback posten, daar heb ik wat aan.

Laatst bewerkt:
Goed basic programma, komt zeker in orde met je kracht als je dit volgt.
Gecombineerd met goed fretes komt je ookwel aan die 90kg :thumbup:

En ja, als je het gewicht van een lift post ook het gewicht van de baar mee tellen.
Een olympische 50mm baar weegt normaal 20kg.
Je kan het altijd eventueel vragen aan de mensen van je gym om zeker te zijn.

Succes ermee!

Maak dat je ook geen 1 of 2kg per week aankomt, word je alleen maar dik van.
Eerste week kan je natuurlijk wel even vlug bijkomen, maar daarna niet meer.
Als het je niet kan schelen dat je wat dikker wordt is tussen 0,5-1kg per week wel goed.

Olympische bar is idd 20kg. Kan natuurlijk in je gym wat afwijken, maar zou gewoon 20kg gebruiken, is makkelijker om te tellen.

Ik ben ook net met SS begonnen. Het is een goed schema vind ik. Veel succes ermee!

Wel goed opletten dat de techniek juist zit voor je begint met verhogen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hmm, ik weet niet wat het is maar vandaag zat ik weer aan de 75kg. Ik denk dat ik vorige keer overdag gewoon veel meer water had gedronken. Ik ben vandaag laat uit bed gekomen en heb weinig gedronken. :) Ik heb geen log gepost van vrijdag; ik zal hier voortaan op letten.

Workout vandaag
Sit-up
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
Squat
  • 5 x 50
  • 5 x 60
  • 5 x 60
Benchpress
  • 5 x 50
  • 5 x 50
  • 5 x 50
Chin-ups
  • 7 x bodyweight (tot failure)
  • 5 x bodyweight (tot failure)

Mood: gemotiveerd.

Wat ik raar vind is dat m'n benchpress qua gewicht bijna tegen de squat aan zit. In verhouding hoort m'n squat toch hoger en m'n benchpress toch lager?

Laatst bewerkt:
Snap je het principe wel volledig van Starting Strength? Je moet 3x5x je gewicht doen en bij squat zie ik 1x5x50 en 2x5x60? En volgens mij klopt je schema niet 100%.

Workout A:
Squat-3x5
Bench Press-3x5
Deadlift-1x5
*2x8 Dips

Workout B:
Squat-3x5
Standing Military Press-3x5
Power Cleans(or Bent Over Barbell Rows)-3x5
*2x8 Chinups(palms facing you)

Je moet iedere keer A en B afwisselen. Dus volgens mij heb je deadlift niet gedaan.

En van je Squat en BP is het logisch dat het in het begin dicht bij elkaar ligt maar na een paar trainingen zal je het verschil wel beginnen merken als je iedere week verhoogt.

Veel succes nog!

Snap je het principe wel volledig van Starting Strength? Je moet 3x5x je gewicht doen en bij squat zie ik 1x5x50 en 2x5x60? En volgens mij klopt je schema niet 100%.
Mijn schema klopt (SS: Practical Programming), op de toevoeging van de sit-ups na. De reden dat ik die sit-ups doe is omdat ik sterkere abs wil hebben om me te ondersteunen wanneer ik drum. Ik merk dat sinds ik aan krachttraining ben gaan doen, veel en veel minder rugklachten heb. Vooral na het drummen.

De squat was 1x5x50 en 2x5x60 omdat ik bij de 50 merkte dat ie veel lichter was dan ik eigenlijk kan. Dit is niet iets dat ik elke keer doe. ;)

Je moet iedere keer A en B afwisselen. Dus volgens mij heb je deadlift niet gedaan.
Dat snap ik. Maar nee, ik doe de Starting Strength: Practical Programming variant.

Bedankt voor je feedback in ieder geval, daar heb ik wat aan! :D

Laatst bewerkt:
Mijn excuses, ik wist niet dat er nog andere vormen waren (ben ook nog maar een beginner). Maar bedankt voor de link. Ik zal hem eens bekijken. Er zullen wel nog dingen instaan die ik nog niet weet. :)

Mijn excuses, ik wist niet dat er nog andere vormen waren (ben ook nog maar een beginner). Maar bedankt voor de link. Ik zal hem eens bekijken. Er zullen wel nog dingen instaan die ik nog niet weet. :)
Ah, hoe lang train je nu? Enne, die hele wiki is echt een aanrader. De DVD (Starting Stength) van Rippetoe trouwens ook! Het boek is volgen anderen een gigantische aanrader; of je nou bodybuilder bent of niet. Zelf heb ik het boek niet, binnenkort eens aanschaffen. :P

Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig denk ik. Die DVD zal ik ook eens bekijken.

Workout 01/09/2010
Sit-up
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
Squat - eerste keer zonder Smith!
  • 5 x 70
  • 5 x 70
  • 5 x 70
Press - Smith for now.
  • 5 x 50
  • 5 x 50
  • 5 x 50
Deadlift
  • 5 x 80kg

Mood: erg moe omdat ik de laatste nachten slecht/weinig heb geslapen.

Ik ben blij met deze workout, want;
- Ik ben gekapt met de Smith Machine.
- Ik heb 10kg extra op m'n squat weten te gooien.
- De deadlift gaat naar mijn idee erg lekker voor een eerste keer.

Nu douchen en gauw pitten. Ben kapot! :D

Laatst bewerkt:
Gisteren kon ik niet trainen, daarom dus vandaag vroeg m'n nest uit om vervolgens nog niet de helft van m'n normale schema te doen. :(

Workout 04/09/2010
Sit-up
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
Squat
  • 5 x 70
  • 5 x 70
  • 4 x 70 + FAIL; m'n broek scheurde, ik schrok hier van en failde.
    Wat ben ik blij dat ik in het squatrack stond. :o
Benchpress
  • 5 x 55
  • 5 x 55
  • 5 x 55

Toen vond ik het wel tijd worden om naar huis te gaan, m'n reet hing helemaal uit m'n broek, hah.

Zwaar teleurgesteld met deze workout door de de combinatie van fail & gescheurde broek +
het zeer gemotiveerd en extra vroeg uit m'n bed komen om vervolgens niet m'n schema af te maken.

Maandag beter.

Workout 06/09/10
Sit-up
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
  • 10 x bodyweight
Squat
  • 5 x 70
  • 5 x 70
  • 5 x 70
Benchpress
  • 5 x 50
  • 5 x 50
  • 5 x 50
Chin-ups
  • 4 x bodyweight (tot failure)
  • 2 x bodyweight (tot failure)

Squats gingen heerlijk! Ik heb nu echt het gevoel dat ik getraind heb, normaal ben ik niet echt overtuigd.
Nu heb ik ook 3x5 afgemaakt ipv 1x5 + 1x4-fail (@ gescheurde broek).

Douchen en m'n nest in!

Laatst bewerkt:
Uh, what the ****? Heb gister blijkbaar m'n log niet gepost, terwijl ik hem zeker weten wel heb opgeschreven, haha. Anyway:

Workout 08/09/10
Sit-up
  • 10 x bodyweight + 10kg
  • 10 x bodyweight + 10kg
  • 10 x bodyweight + 10kg
Squat - erg tevreden hier, sets afgemaakt en géén gescheurde broek.
  • 5 x 70
  • 5 x 70
  • 5 x 70
Benchpress - ging beter dan vorige keer!
  • 5 x 55
  • 5 x 55
  • 5 x 55
Deadlift - volgende keer lager gewicht en meer focussen op techniek.
  • 5 x 80

Ik merk dat de squats lekkerder gaan. Heb het idee dat de uitvoering van deadlift vrij slecht is; volgende keer eerst oefening met (zeer) laag gewicht.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven