Iets om over na te denken 🤔
Een pizza bestellen in 2022
Beller: Is dit Pizza Hut?
Google: Nee meneer, het is Google Pizza.
Beller: Ik moet een verkeerd nummer hebben gekozen, sorry.
Google: Nee meneer, Google heeft de Pizza Hut vorige maand gekocht.
Beller: Oké, ik wil graag een pizza bestellen.
Google: Wilt u uw gebruikelijke, meneer?
Beller: Mijn gebruikelijke? Kent u mij?
Google: Volgens ons beller-ID-gegevensblad heeft u de laatste 12 keer dat u belde een extra grote pizza besteld met drie kazen, worst, pepperoni, champignons en gehaktballen op een dikke korst.
Beller: Super! Dat is wat ik wil hebben.
Google: Mag ik voorstellen dat u deze keer een pizza bestelt met ricotta, rucola, zongedroogde tomaten en olijven op een hele tarweglutenvrije dunne korst?
Beller: Wat? Ik wil geen vegetarische pizza!
Google: Uw cholesterol is niet goed, meneer.
Beller: Hoe weet je dat verdomme?
Google: We hebben je telefoonnummer en je medische gegevens met elkaar vergeleken. We hebben het resultaat van uw bloedonderzoek van de afgelopen 7 jaar.
Beller: Oké, maar ik wil je rotte vegetarische pizza niet! Ik neem al medicatie voor mijn cholesterol.
Google: Excuseer me meneer, maar u heeft uw medicijnen niet regelmatig ingenomen. Volgens onze database heeft u bij Uw apotheek, 4 maanden geleden, slechts één keer een doosje met 30 cholesterolpillen gekocht.
Beller: Ik heb meer gekocht bij een andere apotheek.
Google: Dat staat niet op uw creditcardafschrift.
Beller: Ik heb contant betaald.
Google: Maar je hebt niet genoeg contant geld opgenomen volgens je bankafschrift.
Beller: Ik heb andere bronnen van contant geld.
Google: Dat staat niet op uw laatste belastingaangiftes, tenzij u ze gekocht heeft met een niet-aangegeven bron van inkomsten, wat tegen de wet is!
Beller: WAT DE HEL!
Google: Het spijt me meneer, we gebruiken deze informatie alleen om u te helpen.
Beller: Genoeg! Ik ben doodziek van Google, Facebook, Twitter, WhatsApp en alle anderen. Ik ga naar een eiland zonder internet, TV, waar geen telefoondienst is en niemand me kan zien of bespioneren.
Google: Ik begrijp het, meneer, maar u moet eerst uw paspoort vernieuwen. Het is 6 weken geleden verlopen...
Welkom in de wereld 🤖.