- Lid sinds
- 19 jun 2005
- Berichten
- 19.489
- Waardering
- 851
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 15%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
ROTTERDAM - Een oerdegelijke pot koffie pruttelde vroeger op vrijwel elk aanrecht. De één dronk zijn 'bakkie' zwart, de ander met melk en (of) suiker. Veel meer smaken waren er niet.
Tot precies tien jaar geleden de Senseo (Latijn voor 'ik voel') in de winkels stond. Een apparaat van Douwe Egberts en Philips waarin je geen grote filter, maar een kleine 'pad' stopte.
Intussen is de concurrentie van andere koffiezetters enorm gegroeid. Zoals van de Nespresso-apparaten, waarvoor Douwe Egberts moederbedrijf zelf ook cups maakt, en de espresso-apparaten, die Philips eveneens is gaan produceren.
Is de Senseo passé? Welnee, zegt Saskia Maas van Philips tegen het AD. Ze wil niet kwijt hoeveel er recent zijn verkocht, maar beklemtoont 'zeer tevreden' te zijn over de cijfers. ,,Veel Nederlanders zijn inmiddels toe aan hun tweede Senseo. Die nemen ze bijvoorbeeld mee naar de camping, of kantoor.''
Toch lijkt de gouden Senseo-tijd voorbij. Al komt liefst 32 procent van alle Nederlandse koffie uit pads, de groei is eruit. ,,Verzadigd,'' noemt De Vries van de KNVKT de markt. Retailkenner Paul Moers: ,,De consument raakt er op uitgekeken. Ik zeg tegen Philips en DE: chapeau, maar de hoogste tijd voor een nieuwe uitvinding!''
AD.nl
Geef mij maar gewoon ouderwetse filterkoffie, lekker sterk
ROTTERDAM - Een oerdegelijke pot koffie pruttelde vroeger op vrijwel elk aanrecht. De één dronk zijn 'bakkie' zwart, de ander met melk en (of) suiker. Veel meer smaken waren er niet.
Tot precies tien jaar geleden de Senseo (Latijn voor 'ik voel') in de winkels stond. Een apparaat van Douwe Egberts en Philips waarin je geen grote filter, maar een kleine 'pad' stopte.
Intussen is de concurrentie van andere koffiezetters enorm gegroeid. Zoals van de Nespresso-apparaten, waarvoor Douwe Egberts moederbedrijf zelf ook cups maakt, en de espresso-apparaten, die Philips eveneens is gaan produceren.
Is de Senseo passé? Welnee, zegt Saskia Maas van Philips tegen het AD. Ze wil niet kwijt hoeveel er recent zijn verkocht, maar beklemtoont 'zeer tevreden' te zijn over de cijfers. ,,Veel Nederlanders zijn inmiddels toe aan hun tweede Senseo. Die nemen ze bijvoorbeeld mee naar de camping, of kantoor.''
Toch lijkt de gouden Senseo-tijd voorbij. Al komt liefst 32 procent van alle Nederlandse koffie uit pads, de groei is eruit. ,,Verzadigd,'' noemt De Vries van de KNVKT de markt. Retailkenner Paul Moers: ,,De consument raakt er op uitgekeken. Ik zeg tegen Philips en DE: chapeau, maar de hoogste tijd voor een nieuwe uitvinding!''
AD.nl
Geef mij maar gewoon ouderwetse filterkoffie, lekker sterk


heerlijk!

