XXL Nutrition

Gouden tijd Senseo na tien jaar voorbij

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ROTTERDAM - Een oerdegelijke pot koffie pruttelde vroeger op vrijwel elk aanrecht. De één dronk zijn 'bakkie' zwart, de ander met melk en (of) suiker. Veel meer smaken waren er niet.

Tot precies tien jaar geleden de Senseo (Latijn voor 'ik voel') in de winkels stond. Een apparaat van Douwe Egberts en Philips waarin je geen grote filter, maar een kleine 'pad' stopte.

Intussen is de concurrentie van andere koffiezetters enorm gegroeid. Zoals van de Nespresso-apparaten, waarvoor Douwe Egberts moederbedrijf zelf ook cups maakt, en de espresso-apparaten, die Philips eveneens is gaan produceren.

Is de Senseo passé? Welnee, zegt Saskia Maas van Philips tegen het AD. Ze wil niet kwijt hoeveel er recent zijn verkocht, maar beklemtoont 'zeer tevreden' te zijn over de cijfers. ,,Veel Nederlanders zijn inmiddels toe aan hun tweede Senseo. Die nemen ze bijvoorbeeld mee naar de camping, of kantoor.''

Toch lijkt de gouden Senseo-tijd voorbij. Al komt liefst 32 procent van alle Nederlandse koffie uit pads, de groei is eruit. ,,Verzadigd,'' noemt De Vries van de KNVKT de markt. Retailkenner Paul Moers: ,,De consument raakt er op uitgekeken. Ik zeg tegen Philips en DE: chapeau, maar de hoogste tijd voor een nieuwe uitvinding!''

AD.nl

Geef mij maar gewoon ouderwetse filterkoffie, lekker sterk :cool:

Ben zelf ook niet zo'n fan van senseo

Heeft me nooit iets gezegd die Senseo-shit maar lust dan ook geen koffie.

Ik heb Senseo koffie altijd smerig gevonden.

Waarom is dit nieuws?

senseo was gewoon oude wijn in nieuwe zakken, goeie marketingstunt die nu wel over z'n hoogtepunt heen is

Dure meuk. Heeft niks met koffie te maken.

Ben ik de enige die senseo heerlijk vind? Ik zuip t btw ook gewoon met pads van de hema. 1 euro per pak:D heerlijk!

ik snap de haat niet. Smorgens uit bed strompelen, 1 knopje indrukken, doorhebben dat er nog geen pad in zit, pads half uur zoeken, eindelijk erin stoppen, knopje indrukken, niet genoeg water meer, water bijvullen, koffie maken, doorhebben dat je je trein moet halen binnen 6 minuten, koffie laten staan...

good times...

Ketel op het fornuis, ouderwetse filter en koffie, smaakt veel beter.

Lekker koffie gezet met een koffie filtertje zelf prut erin gooien
oldschool bakkie pleur :D

ik snap de haat niet. Smorgens uit bed strompelen, 1 knopje indrukken, doorhebben dat er nog geen pad in zit, pads half uur zoeken, eindelijk erin stoppen, knopje indrukken, niet genoeg water meer, water bijvullen, koffie maken, doorhebben dat je je trein moet halen binnen 6 minuten, koffie laten staan...

good times...

Ooit aan een simpele tijdschakelaar op een ouderwets koffiezetapparaat gehoord. Sense and Simplicity zou Philips zeggen. Alleen verdienen ze er niks aan want je hoeft niks nieuws te kopen voor een vers bakkie pleur zonder gedoe in de haastige ochtend ;)

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Wat zijn wij DBB-ers toch lekker conservatief weer :p

Idd een lekker kopje "campingkoffie". Ik heb die senseo nooit gewaardeerd. Er gaat niets boven een vers gemalen mok koffie, jammer alleen dat die electrische apparaten hiervoor erg duur zijn.

Idd een lekker kopje "campingkoffie". Ik heb die senseo nooit gewaardeerd. Er gaat niets boven een vers gemalen mok koffie, jammer alleen dat die electrische apparaten hiervoor erg duur zijn.

Beetje de dagaanbiedingen afwachten. Heb zelf geen vol automatische van een A merk maar de koffie is meer dan goed. Goede investering.

Als Klaas hier was boorde hij die Senseo nog even de grond in..
Klote Senseo, smaakt naar nex jonge, hebben thuis gewoon een mooie staan die die bonen maalt en dan verse koffie zet. Mn oom zit in die biz.. Een vuile branche is het wel vol met verraad.

Als Klaas hier was boorde hij die Senseo nog even de grond in..
Klote Senseo, smaakt naar nex jonge, hebben thuis gewoon een mooie staan die die bonen maalt en dan verse koffie zet. Mn oom zit in die biz.. Een vuile branche is het wel vol met verraad.

cool_story_bro.jpg

Pruttelkoffie is nog steeds het lekkerst maar de meesten hebben dat nog nooit gedronken want is meer van 30j terug,ik ben dan ook al een oude klerenkast whaha...

iedereen loopt te zeiken over die senseo, en toch zijn er ****in veel van verkocht, hmmmzzzz

Terug
Naar boven