XXL Nutrition

Graag advies/mening over nieuw schema. (KARMA)

Jordi93

Advanced Bodybuilder
Waardering
98
Hallo,

Tijdje geleden al een keer een voedingsschema gepost, maar heb nu een nieuw schema samengesteld. Ben zelf van mening dat deze wat beter is dan de vorige. Nu zou ik graag jullie mening ontvangen.

Stats: M, 21 jaar, 79kg

Ontbijt (07:30 uur)

350ML Halfvolle melk
120G Ultra fine oats
Whey 15 gr
2 x visoliecapsule

Totaal
KCAL: 612
E: 41
K: 94
V: 15

10:30 uur
B&F pure notenmix, 25gr
Volkoren macaroni, 100 gr
Ei, 1x

Totaal:
KCAL: 595
E: 25
K: 69
V: 23

13:00 uur
1x volkoren tortilla met 150gr groenten en 100 gr kip

Totaal
KCAL: 241
E: 30
K: 22
V: 4

15:30 uur
B&F pure notenmix, 25gr
Volkoren macaroni, 100 gr
Ei, 1x

Totaal:
KCAL: 595
K: 69
V: 23

18:00 uur

Wat de pot schaft:cool:

Meestal rond 20:00 uur trainen

Na de training

1x banaan
Whey 15 GR
Ultra fine oats 90GR
Water

Totaal:
KCAL: 441
K: 88
V: 6

Voor het slapen
500 gr magere franse kwark
2x visolie

Totaal:
KCAL: 296
E: 49
K: 17
V: 2

TOTAAL KCAL:2780
E: 194
K: 358
V: 73

Let op: Dit is excl avondeten (weet niet wat hier ongv voor gerekend wordt?)

Graag jullie mening! Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
tja, als je kcalbehoefte klopt en je behaalt je doel ermee, is het een prima schema, ziet er goed uit! Ik zou zeggen kijk even aan hoe je er op reageert en of je ermee bereikt wat je wil bereiken (gewichtsverlies/gewichtstoename) en ga daarop verder.

• Topic Starter Topic Starter
tja, als je kcalbehoefte klopt en je behaalt je doel ermee, is het een prima schema, ziet er goed uit! Ik zou zeggen kijk even aan hoe je er op reageert en of je ermee bereikt wat je wil bereiken (gewichtsverlies/gewichtstoename) en ga daarop verder.

Bedankt voor je reactie.

Misschien dat ik de noten 's avonds neem ipv 's middags voor de langzamere opname van de kwark.

Wel een goed schema hoor! Ben het met kwarkkrawk eens.. :)

Maar neem je nou 4 visolie capsules op een dag? En eet je nou kale macaroni met een ei 2 keer?
Ik zou daar als ik jou was wat groentes of kip bij voegen..dan bevat je maaltijd veel meer voedingswaardes dan alleen een beetje volkoren macaroni!! :p

Qua avondeten is er niet een standaard getal.
Met een gehaktbal, wat piepers en groenten heb ik maar 400 kcal, en met een portie pasta zo 600kcal.

Kale pasta overdag gaat ook nog snel vervelen :P eet er wat groentes bij idd, kan je ook een saus van maken met kip erin.

succes

Wel een goed schema hoor! Ben het met kwarkkrawk eens.. :)

Maar neem je nou 4 visolie capsules op een dag? En eet je nou kale macaroni met een ei 2 keer?
Ik zou daar als ik jou was wat groentes of kip bij voegen..dan bevat je maaltijd veel meer voedingswaardes dan alleen een beetje volkoren macaroni!! :p

Neem inderdaad 4 visolie capsules per dag, zou niet weten wat daar verkeerd aan is?
De kale macaroni doe ik bewust, misschien dat ik nog wat tomatenpuree toevoeg maar geen kip. Ik wil namelijk niet te hoog in eiwitten gaan zitten.

Qua avondeten is er niet een standaard getal.
Met een gehaktbal, wat piepers en groenten heb ik maar 400 kcal, en met een portie pasta zo 600kcal.

Kale pasta overdag gaat ook nog snel vervelen :P eet er wat groentes bij idd, kan je ook een saus van maken met kip erin.

succes

Zelfde verhaal, wil niet te hoog in eiwitten gaan. 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is voldoende en daar zit ik al ruim overheen.

Ik zou meer fruit eten in de ochtend wat suikers bevat aangezien je lichaam dat wilt
en noten in de ochtend versnelt het metabolisme ! :)

Ik zou meer fruit eten in de ochtend wat suikers bevat aangezien je lichaam dat wilt
en noten in de ochtend versnelt het metabolisme ! :)

Bedankt voor je toevoeging.

Ik geloof niet zo in het meal timing principe. Zolang je aan het eind vd dag maar aan je totalen komt zit je wel goed qua spieropbouw. De snelle suikers 's ochtends lijken mij dan ook niet nodig.;)

De enige reden waarom ik mijn maaltijden dan ook zo verspreid heb is omdat ik het dan makkelijker naar binnen krijg en niet met een hongergevoel zit.

Als je niet gelooft in mealtiming waarom dan savonds je noten om de opname van de kwark te vertragen?

Als je niet gelooft in mealtiming waarom dan savonds je noten om de opname van de kwark te vertragen?

Komt inderdaad een beetje tegenstrijdig over. Bedoel meer dat ik niet zo geloof in het om de 3 uur eten enz. Voor het slapen gaan vind ik wat anders; aangezien je dan meestal 8/9 uur zonder voedingsstoffen zit.

Daarnaast heb ik altijd aangeleerd om vetten bij de kwark te eten voor het slapen gaan, is eigenlijk meer een gewoonte geworden.

Je hebt wel gelijk, als meal timing 0,0 zou uitmaken dan die vetten ook niet..

Terug
Naar boven