AndroidHealthClinic

Graag advies. :)

whiteplums

Novice
Waardering
0
Hey! :)

Ik had een vraagje, ik zit op fitness & ik ga er het liefst elke dag naar toe.
Ik train dan ook minstens 1 uur per dag. Maar na even onderzoek gepleegd te hebben twijfel ik aan het feit of het wel goed is om elke dag te gaan.

Maandag is het bijvoorbeeld: borst, buik, biceps & cardio.
Dinsdag is het: Rug, benen, buik, triceps & cardio.
En woensdag weer precies hetzelfde wat ik op maandag deed etc..
In ieder geval elke dag cardio & buik. :)

Nou krijg ik het gevoel dat dit niet goed is, ook al zie ik wel degelijk resultaat, en ben ik na een lange poos nog steeds niet uitgekeken op deze trainingswijze.

Ik dacht altijd dat een bepaalde spiergroep minstens 24 uur rust nodig had, is dat ook zo? Of is het beter als je die spiergroep nog meer rust geeft?
Als dat zo is ga ik me daar natuurlijk meteen aan houden. :)

Wat ik vooral wil trainen zijn de oefeningen die ik nu doe, biceps & triceps, borst & buik, mijn benen & mijn rug. Hoe kan ik mijn week dan het beste indelen en toch genoeg aandacht geven aan al die spiergroepen zodat ik toch een strak lichaampje er aan over hou. :P

Haha anyway thanks for reading & alvast bedankt als je me kunt helpen. :)

Groetjes Dave. :)

spieren hebben meer dan 24 rust nodig om volledig te herstellen, meer richting de 48/72 uur..
doe bijv je borst weer een dag later dan dat je nu weer doet ipv ma en woe doe ma en do..

Welkom smiley :D:):p;),

Misschien kan je je eens inlezen in de verschillende trainingsmethode topics.
Zoals Rippetoe, split, Billstar, enz.

ps: Doe je geen schouders?

• Topic Starter Topic Starter
spieren hebben meer dan 24 rust nodig om volledig te herstellen, meer richting de 48/72 uur..
doe bijv je borst weer een dag later dan dat je nu weer doet ipv ma en woe doe ma en do..
Ah, een beetje op deze manier?

Maandag: borst, buik, biceps & cardio.
Dinsdag: Rug, benen, buik, triceps & cardio.
Woensdag: buik & cardio
Donderdag: borst, buik, biceps & cardio.
Vrijdag: Rug, benen, buik, triceps & cardio.
Zaterdag: buik & cardio
Zondag: borst, buik, biceps & cardio.

Maandag: Rug, benen, buik, triceps & cardio etc..

Of is het ook niet goed om je buik elke dag te trainen?
Iemand die daar werkt zij dat de buik wel elke dag getraind mocht worden, maarja ik vraag het er toch maar even bij. :)

Haha alvast bedankt! =D

• Topic Starter Topic Starter
Welkom smiley :D:):p;),

Misschien kan je je eens inlezen in de verschillende trainingsmethode topics.
Zoals Rippetoe, split, Billstar, enz.

ps: Doe je geen schouders?
Whaha dank je. :P
Zal ik doen. :)
Nee ik geef eig niet zoveel aandacht aan mijn schouders. :P Weet eig niet waarom, ze zien er al best oké uit naar mijn mening. :P

Nee buik kan je niet iedere dag trainen, maximaal 3/4 x in de week. Daarbij doe jij nu op zondag/maandag 2 trainingen die vrijwel identiek zijn, dit kan natuurlijk niet.

wil iemand mij helpeplzz ik wil body building schema voor beginer help mij kwil elke dag traine !!

wil iemand mij helpeplzz ik wil body building schema voor beginer help mij kwil elke dag traine !!
2de keer dak het je zeg! maak een eigen post en zoek naar bill star!

on topic.

zoals hier al gezegd train je beter niet teveel eenzelfde spier per week. een keer per week per spier is meer dan genoeg.

Terug
Naar boven