MuscleMeat

Graag reactie op Bulkschema

Roku

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met trainen en het gaat me voornamelijk om het kweken van spiermassa en kracht.
Een vetpercentage van 10% hoeft voor mij dus niet op dit moment. Ik heb in dit schema nog maar 1 dag opgenomen. De rest moet nog volgen. Ik wilde alleen even horen of ik op de goede weg zit.

Eiwitten heb ik berekend op basis van wat in deze startersguide staat:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/

Momenteel weeg ik 79kg. Voor het gemak dus 80 * 1,5 = 120g eiwitten per dag.
Het vetpercentage zou tussen de 20% en 40% moeten zijn. Dit is in het schema 43% of iets dergelijks. Is dit niet wat hoog? Die olijfolie blijft het percentage echter hoog houden..
De rest zou ik gewoon kunnen aanvullen met koolhydraten als het goed is. Dat heb ik dan ook gedaan.
Gemiddeld verbrand ik btw ongeveer 2500 kcal per dag. Dit is een indicatie die ik via een bepaalde site heb gekregen. Resultaat moet uitwijzen of dit een goede indicatie was, maar daar ben ik nog niet lang genoeg voor bezig.

Hoor het graag van jullie!

Bijlagen

Hoe kom je erbij dat je vetten op 43% zitten? Je hebt nu een verhouding van 25-22-52 (E-V-K) en je zit nu op 2548 kcal. Als je wilt bulken zul je meer moeten eten omdat je dagelijks ook ongeveer 2500 kcal per dag verbrand. Ga is rond de 3000 kcal zitten en kijk dan even wat het met je lichaam doet. En de maaltijden beter verdelen over de dag, je krijgt nu wel heel veel 's avonds binnen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! Och wat een domme fout zeg, ik had die vetten verkeerd berekend. Hoe dan ook kom ik nu niet op 12 uit maar op 22%?

62,4g vet * 9 (1 gram vet is 9 kcal) = 561,6
561,6 / 2548 = 0,22 = 22%, toch?

Via die formule wat hierboven in een sticky staat zou mijn energiebehoefte zonder inspanning 1900 kcal zijn. Ik doe op werkdagen niet veel meer dan zitten achter een bureau, vandaar dat ik dacht dat 2550 kcal al veel zou zijn, maar omdat ik erbij train is dat dan weer weinig inderdaad..

ik ga het aanpassen zodat het ongeveer op 3000 kcal uitkomt, bedankt!

Bedankt voor je reactie! Och wat een domme fout zeg, ik had die vetten verkeerd berekend. Hoe dan ook kom ik nu niet op 12 uit maar op 22%?

62,4g vet * 9 (1 gram vet is 9 kcal) = 561,6
561,6 / 2548 = 0,22 = 22%, toch?

Via die formule wat hierboven in een sticky staat zou mijn energiebehoefte zonder inspanning 1900 kcal zijn. Ik doe op werkdagen niet veel meer dan zitten achter een bureau, vandaar dat ik dacht dat 2550 kcal al veel zou zijn, maar omdat ik erbij train is dat dan weer weinig inderdaad..

ik ga het aanpassen zodat het ongeveer op 3000 kcal uitkomt, bedankt!

22% idd, typfout.

Beetje gare vraag maar als ik 3 keer in de week train en de andere 4 dagen niet veel beweging heb, moet ik dan toch elke dag 3000 kcal eten? Of alleen op de dagen waarop ik train en de andere dagen wat minder (2700 bijv.)?
Verder heb ik bovenaan vermeld dat ik het niet doe voor een laag vetpercentage, maar ik wil ook niet nog vetter worden als dat ik nu ben heheh..

Heb het voedingsschema aangepast. Nu op 3000 kcal gezet.
Hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden!

Bijlagen

Terug
Naar boven