AndroidHealthClinic

Groeien zonder koolhydraten?

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ik hoorde laatste iemand het volgende zeggen op me sportschool:
Ik eet zo zoveel mogelijk eiwitten (hij hield ruim 4x ze eigen lichaamsgewicht aan) voor de rest probeerde hij minimaal aantal koolhydraten te eten en vetten.
Hij zei dat hij door zoveel mogelijk eiwitten en een stuk miner koolhydraten te eten een stuk sneller zou groeien.
Hier klopt toch niks van??
Je KH zijn toch minstens zo belangrijk als je eiwitten in de bulk?

Een stuk sneller; Misschien, maar denk het niet. Of je voeding moet er belabberd uit zien..
Minstens zo snel; Kan.

Eiwitten en vetten zijn belangrijk, koolhydraten zijn makkelijk, maar zonder kun je echt wel groeien.

Sinds wanneer hebben we geen carbs meer nodig??:eek:

Sinds sommige mensen bij geboorte op hun hoofd waren gedropt :D

Carbs zijn in principe niet noodzakelijk, alleen eiwitten en vetten zijn essentieel voor processen in het lichaam. Verder is groeien alleen een kwestie van genoeg calorien binnen krijgen. Je kan prima leven zonder koolhydraat voor zover ik weet (alleen in de praktijk erg lastig).

KH worden gebruikt als energie en heb je theoretisch gezien dus eigenlijk niets van nodig.

4x zoveel je lichaamsgewicht is gewoon onzin. Je lichaam kan maar een maximaal aantal opnemen (1,5gr-2gr per kg bw is meer dan voldoende). Die gast is gewoon overbodig veel eiwitten aan het eten wat toch als energie wordt gebruikt uiteindelijk. Niet geniaal want eiwitten zijn moeilijker te verkrijgen en duurder.

Enige voordeel wat hij heeft is dat hij nu sowieso zijn limiet aan eiwitten binnen krijgt zodat hij er ''alles'' uit haalt wat erin zit qua eiwitten opname. Maar de hoeveelheid die hij gebruikt is volgens mij nog meer dan wat iemand gebruikt die aan de AAS zit, wat de eiwitopname nog groter maakt.

KH worden gebruikt als energie en heb je theoretisch gezien dus eigenlijk niets van nodig.

4x zoveel je lichaamsgewicht is gewoon onzin. Je lichaam kan maar een maximaal aantal opnemen (1,5gr-2gr per kg bw is meer dan voldoende). Die gast is gewoon overbodig veel eiwitten aan het eten wat toch als energie wordt gebruikt uiteindelijk. Niet geniaal want eiwitten zijn moeilijker te verkrijgen en duurder.

Enige voordeel wat hij heeft is dat hij nu sowieso zijn limiet aan eiwitten binnen krijgt zodat hij er ''alles'' uit haalt wat erin zit qua eiwitten opname. Maar de hoeveelheid die hij gebruikt is volgens mij nog meer dan wat iemand gebruikt die aan de AAS zit, wat de eiwitopname nog groter maakt.

+1. Koolhydraten zijn eiwitten besparend, en een veel efficiëntere energiebron; zodat je eiwitten hun werk kunnen doen.
Ik zou óf high fat, high protein gaan eten, of wanneer je hier niet tegen kan high carb, high protein eten ;)

Ik denk dat ik persoonlijk ook teveel eiwitten eet. 292 gram op een high carb dag, terwijl ik ongeveer 80 kg VVM heb. Da's dus ruim 3.5 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Toch vind ik het lastig om dingen te bedenken waarmee ik kan minderen (of beter gezegd, vervangen voor koolhydraatrijk voedsel). Ik heb namelijk het idee dat ik al vrij veel carbs eet :P.

Ik hoorde laatste iemand het volgende zeggen op me sportschool:
Ik eet zo zoveel mogelijk eiwitten (hij hield ruim 4x ze eigen lichaamsgewicht aan) voor de rest probeerde hij minimaal aantal koolhydraten te eten en vetten.
Hij zei dat hij door zoveel mogelijk eiwitten en een stuk miner koolhydraten te eten een stuk sneller zou groeien.
Hier klopt toch niks van??
Je KH zijn toch minstens zo belangrijk als je eiwitten in de bulk?

carbs en vetten heb je nodig om te herstellen.
Er zitten voedingstoffen in die niet in eiwit producten zitten.

Je zal miss dan wel groeien (wat ik betwijfel) maar je herstel zal zo langzaam wezen dat je ook maar heel weinig kan trainen.
Nouja je kan wel veel trainen, maar een spier trainen die niet hersteld is van de vorige training is vragen om problemen en zeker katabool.

ik neem aan dat
1: die kerel een ecto is
of
2: onzin lult.

Ik denk dat ik persoonlijk ook teveel eiwitten eet. 292 gram op een high carb dag, terwijl ik ongeveer 80 kg VVM heb. Da's dus ruim 3.5 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Toch vind ik het lastig om dingen te bedenken waarmee ik kan minderen (of beter gezegd, vervangen voor koolhydraatrijk voedsel). Ik heb namelijk het idee dat ik al vrij veel carbs eet :P.

De overbodige eiwitten die je eet, worden als overbodig veel energie beschouwd voor je lichaam en daarom alsnog opgeslagen als vet.
KH rijk voedsel is gewoon over het algemeen goedkoper, meer gevarieerd en makkelijker te verkrijgen.

Of je moet het lekker vinden om een kilo kip elke dag achter je kiezen te hebben.

De overbodige eiwitten die je eet, worden als overbodig veel energie beschouwd voor je lichaam en daarom alsnog opgeslagen als vet.
KH rijk voedsel is gewoon over het algemeen goedkoper, meer gevarieerd en makkelijker te verkrijgen.

Of je moet het lekker vinden om een kilo kip elke dag achter je kiezen te hebben.

nee een overschot aan calorieën worden opgeslagen als vet, en idd de overbodige eiwitten worden gebruikt als energie.

Maar dan nog steeds waarmee vul je jou glycogeen mee op ?
En welke voordeel heeft het om geen kh te eten ?

nee een overschot aan calorieën worden opgeslagen als vet, en idd de overbodige eiwitten worden gebruikt als energie.

Als de overbodige eiwitten worden gebruikt als energie, wat gebeurt er dan met die energie als je ze niet nodig hebt? Opgeslagen als vet, right?

Hypothetisch gezien, zou ik dus volgens jouw redenatie 5000kcal aan eiwitten kunnen eten, met een onderhoud van 3000kcal, maar met een energie overschot zitten van 2000kcal, waar niets wordt opgeslagen als vet?

En sowieso, calorieën zijn energie voor het lichaam. Dus een overschot aan energie/calorieën = vet.

Terug
Naar boven