XXL Nutrition

grotere spieren snellere verzuring?

• Topic Starter Topic Starter
Jouw specifieke sportactiviteit zal op dit moment waarschijnlijk al voldoende voorzien in dit soort aanpassingen.

Bedankt voor je technische antwoord. Jij zegt alleen dat mijn specifieke sportactiviteit al voldoende voorziet, bedoel je daarmee dat ik door het zeilen al mijn spieren train zodat het langer duurt voordat ze verzuren?
Want ik stel de vraag ook om te weten te komen met wat voor oefeningen ik deze verzuring kan uitstellen. Hebben we het hier dan over zeer zeilspecifiek, dus bijvoorbeeld muurzitten om de benen statisch te trainen?

Ik bedoel daarmee dat de zeil-activiteiten op zich al behoorlijk op krachtuithoudingsvermogen gebaseerd zijn.
Ik heb zelf geen ervaring met zeilen, maar als verzuring bij het zeilen op dit moment geen beperkende factor voor je is, dan zal dit waarschijnlijk ook niet worden veroorzaakt door haltertraining.

Ja bijvoorbeeld.
Doorgaans wordt de tolerantie tegen verzuring getraint, door in de specifieke bewegingen (of directe afgeleide varianten daarop) een extra belastingsfactor in te bouwen die de normale belasting sterk overstijgt. (overshoot principe)

bij:

- boksen, volop trainen met rondes van 4 a 5 minuten, terwijl deze tijdens een wedstrijd 3 minuten duren.
- Montainbike veldtraining met bijna lege banden.
- hardlopen met beenverzwaring etc.

Vul het voor zeilen zelf maar in.....
Dezelfde hangbewegingen e.d. maar dan bij een stoomboot.

Terug
Naar boven