Fitness Seller

GVT 5x5

Limited976

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Hallo, Ik train nu al een jaartje of 4, redelijk wat vooruitgang gemaakt met gewone schemaatjes maar nu zit ik toch tegen mijn plafond. Op natuurlijke wijze uiteraard. Ik heb mij even geregistreerd op het forum en volgende schema gekozen om even aan te houden: http://www.strengthcats.com/CP-GVT.html Dit is dus een 5x5 schema, alleen snap ik niet goed wat men bedoeld met 'rest intervals'

2iuw3o7.png

Is het nu de bedoeling dat ik voor 'bench press' 5set van 5 reps direct na elkaar doe? Bij de 'DB Flyes' tussen elke set van 5 reps hou je 60 seconden rust? Alles met hetzelfde gewicht (60% van je 1RM). Ik heb gemerkt tijdens mijn workout van gisteren dat 5x5reps direct na elkaar toch echt zwaar is, als je met 2 traint kan je dit ook niet toepassen dit schema dan? Op diverse fora lees ik ook dat het rust interval tussen de 15-60seconden mag zijn tussen elke set. En 90-120seconden als je het superset doet. Kan iemand mij wat duidelijker uitleggen hoeveel tijd ik mag nemen tussen de 5x5reps bij A1. bench press en A2. DB Flyes

Volgens mij zijn het supersets, dus A1 en A2 als superset uitvoeren en dan 60 sec rust. Vervolgens weer A1 en A2 uitvoeren en weer 60 sec. rust. 5x5 zonder rust is gewoon 1x25 imo.

• Topic Starter Topic Starter
Als je ze als superset uitvoerd dan mag je 60-120s na je superset rusten dacht ik. Schema hierboven kan superset als non superset gedaan worden. Deze logica is al duidelijk, bedankt. U nog de niet superset variant :D. Ik denk dat het gewoon 60s rust tussen elke set is dan, alleen zit je dan wel lang in de GYMM.. Dus dan ga ik beter voor 15-30s denk ik

Edit 1: Dit vond ik net terug
'About 60 seconds when performed in sequence and 90-120 seconds when performed as a superset'

Dus dan moet je A1 en A2 sowieso achter elkaar dan, in superset dan is het na de superset 90-120s rust.
Doe je geen superset dan is het 60s tussen elke oefening, dit maak ik eruit op..

Heb dit schema zelf nooit gedaan, maar ik denk wel dat je zo 90 minuten kwijt bent voor een training. Het zijn 4 supersets en dan heb je 19x een rustmoment van 90s is al 28.5 minuten aan rust. Qua tijd aan uitvoering is ongeveer een minuut per superset maal 5 is 5 minuten maal 4 supersets is 20 minuten. En dan moet je nog gewichten pakken, opwarmen, heen en weer lopen tussen de oefeningen en waarschijnlijk vooral wachten omdat met supersets altijd wel een van de oefeningen bezet is (is mijn ervaring) :D

• Topic Starter Topic Starter
Om gewichten lopen valt wel mee he, je doet continue met hetzelfde gewicht. Maar het komt inderdaad op : 2x5x5 in superset (201 en 602) komt dus op 7,5 minuten rust (90s per superset) en 1 minuut voor de superset zelf dus in totaal is dit 5 minuten. Dus in superset ben je dus ongeveer 60-70min kwijt met het wisselen van oefening bij.

Doe je het niet in superset dan ben je:
5x5 geeft dit 5 minuten rusten en gemiddeld 4 minuten per set. Dit x8 is dus +- 80 a 90 minuten. Volgens mij zal het wel iets sneller gedaan zijn want met het tempo 602, dat lukt toch nooit perfect.. Dit is ook borst en rug, de dagen van armen en schouders zijn allemaal 201 tempo sets dus halveer je tijd dan maar. Lijkt mij doenbaar, eens 5 weken testen!

Terug
Naar boven