PatrickvH
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 342
- Lengte
- 1m85
Je hoeft helemaal niet alles te vreten.
Het gaat om de hypocrisie.
Die hypocrisie is dus met 2 maten meten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hoeft helemaal niet alles te vreten.
Het gaat om de hypocrisie.
Exactly. Het wel erg vinden als het om islamitisch vlees gaat, sowieso wtf (!), maar het niet erg vinden als je enkel broodjes ham&kaas voorgeschoteld krijgt.
Exactly. Het wel erg vinden als het om islamitisch vlees gaat, sowieso wtf (!), maar het niet erg vinden als je enkel broodjes ham&kaas voorgeschoteld krijgt.
Je slaat de plank wel even gigantisch mis hier BB'tje.
Broodje ham&kaas vergelijken met religeus geslacht vlees. Dat laatste moet een vrije keuze zijn en niet opgedrongen in deze prècaire zaak. Informatievoorziening is de key in deze zaak en die is er niet geweest.
Als er moslims zijn die per se halal vlees willen eten kunnen ze dit aankaarten en mogelijk via de OR afdwingen bij de directie.
Dat onze maatschappij zich al dusdanig heeft aangepast aan religeuze zaken is zeer te prijzen maar we moeten niet gaan doorslaan in onze overijverigheid.
Maar ik heb inmiddels gemerkt dat alle standpunten door wie dan ook, die niet in overeenstemming zijn met jouw visie, als belachelijk worden afgeschildert.
Ik zei dat het slachten van vee op de minst pijnlijk manier moet gebeuren, of dit nu met een mes, ijzeren bout of elektroschocks gebeurd is niet van belang. Maar om het genot van vlees te verminderen of helemaal aan banden te leggen vind ik te gek voor woorden.
En dat is jouw "oplossing", laten we maar stoppen met het eten van vlees.
Terwijl ik eroep doel dat voor het geloof geen plaats is in openbare functies en dat heeft niets met ethiek te maken.
Het motief doet zeer zeker ter zake. Het draait allemaal om het motief.
Ik kan namelijk best begrijpen dat je het vlees niet wilt eten omdat het op een bepaalde manier geslacht is, waarmee ik bedoel op een niet zo'n diervriendelijke manier. Als je het enkel niet eet omdat het voor gelovigen bestemd is kan ik er echter met mijn verstand niet bij.
Kijk eigenlijk mag niemand iets eisen en moet iedereen gewoon zijn eigen eten meenemen. Maar goed, het is soms wel aardig om een vergadering of symposium oid te laten cateren, en dan is het misschien handig om zoveel mogelijk mensen tegemoet te komen. Ik kan er dan best inkomen dat je voor halalvlees kiest, omdat niet-gelovigen geen geloofsovertuiging hebben om bepaald vlees niet te eten. Kijk en dan kan je wel gaan verkondigen dat gelovigen belachelijk zijn en in fabeltjes geloven van ruim 2000 jaar oud, maar dat is het punt helemaal niet.
Het motief voor moslims is omdat het in hun boekje staat geloof ik?
Hoe dan ook een waardeloos motief, en daarom doet het niet ter zake omdat je iedereen in zijn eigen waarde moet laten, dus ook de ongelovige.
Dus ongelovige heeft dus net zoveel recht zijn vlees te kiezen als de gelovige.
Het motief van de 'ongelovige' om vlees te eten is net zo slecht als dat van de moslim om Halalvlees te eten. Het gedoe over Halal-slachten is op dat vlak gelul in de kantlijn. Geklop op de borst: 'kijk ons eens even heel diervriendelijk slachten'.
Beste zou zijn om zowel halalvlees naast gewoon geslacht vlees hebben staan, dat geef ik onmiddelijk toe.
En je haalt inderdaad het argument aan wat ik al benoemde in het laatste stuk van mijn post. Of het uit een boekje komt of niet, ik geloof best dat die overtuiging flink is.
Ja je kan motieven slecht vinden (vind ik ook overigens) maar daarom elkaar daarin respecteren.
Snap daarom je kritiek niet naar ongelovige die geen halavlees willen.
Het past niet in zijn straatje en alles wat enigzins rechts is, is sowieso fout, maar extreem links is blijkbaar je van het.
Als hij persé ethiek en geloof met elkaar wil mengen
dan moet hij dat weten, maar het is absoluut verkeerd dat een meerderheid zich moet gaan aanpassen aan een minderheid, zeker als de grondslag hiervan een religie is. Welke religie dit is, is niet van belang.
Je eet dat wat de pot schaft, en niet ik wil halalvlees, ik wil kosher eten etc. Dan moet je maar naar land van herkomst gaan indien dit van toepassing is en anders leer je je maar aan te passen.
Jezus, jij bent gewoon echt dom of niet?Zoals gezegd; als daar reden toe is. Links/rechts zijn straatjes die me sowieso niet boeien. En waarop baseer je het idee dat ik extreem links ben? Geweld is allerminst m'n ding en religie in het algemeen vind ik zwaaare bullcrap. Christendom, Jodendom, Islam; allemaal bullcrap. Ik neem het niet op voor een geloof, ik heb alleen een hekel aan domheid. Extreem links![]()
---
Naast dat je niet kunt redeneren heb je ook nog een betonnen plaat voor je kop. Als je even terugleest zou je nl. kunnen zien dat ik dat op dit punt juist niet doe. Potverdomme wat een onzin zeg![]()
---
Nee welke religie het is, is inderdaad niet van belang. Het gaat inderdaad om rationele argumenten. En het zgn. argumentum ad populum is absoluut geen goed argument. Ik hoop niet dat ik hoef uit te leggen waarom... Maar goede argumenten verwacht ik van jou allerminst meer, omdat ik je er nog geen één heb zien maken. Voor iemand van 30 is dat beschamend. Of sneu.
---
De pot schafte halalvlees.Jezus, jij bent gewoon echt dom of niet?
.
.