Fitness Seller

half uur fietsen Kcal?

steven4

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
ik ga overmorgen een week op vakantie en zal hier veel fietsen. Ik wil dit zoveel mogelijk compenseren met eten maar ik weet eigenlijk niet met hoeveel.
Hoeveel kcal verbrand je ongeveer met bijv een half uurtje fietsen op rustige hardslag?

250

maar waarom zou je je daar druk om maken dat ene weekje. Gewoon lekker eten, niet gaan uitrekenen ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
ik ga dr ook neit al te moeilijk over doen maar dan heb ik een beetje een indicatie. bedankt:)

250

maar waarom zou je je daar druk om maken dat ene weekje. Gewoon lekker eten, niet gaan uitrekenen ofzo.

hij zegt specifiek "rustig"
denk dat je voor 250kcal in 30 minuten nog redelijk moet doortrappen ;)

maar dat is op een hometrainer dan.

verbrand je eigenlijk uberhaupt meer of minder kcal als je buiten fietst t.o.v. een hometrainer ?

verbrand je eigenlijk uberhaupt meer of minder kcal als je buiten fietst t.o.v. een hometrainer ?

Dat ligt toch aan de intensiteit waarmee het gebeurd. Maakt niet uit of het een fiets of home trainer is.

Hangt ervan af of het met of tegen wind is :'). Als je de intensiteit op de hometrainer hoger zet dan verbrand je wss meer op de hometrainer.

ik mag dan geen denderende hometrainer hebben maar zowel thuis als in de sportschool haal ik met een gemiddelde van 37km/h in 1 stand boven de helft ( de stand waar meeste mensen op cardio-en ) amper de 200kcal.

afgelopen week even uitgezonder haalde ik 230kcal , en dan moet je flink door poten en dit was met stimulerende middelen :p , anders haal ik net de 200kcal en ik trap wel aardig door ;)

ps , moet er wel bij vermelden dat beide hometrainers die ik gebruik geen onderscheidt maken in welke versnelling het gebeurt kcal is afhankelijk van tijd en snelheid. dus eigenlijk ook natte vinger werk.

Terug
Naar boven