XXL Nutrition

hallo!

Sannevdwal

Novice
Waardering
2
Lengte
1m67
Massa
61kg
Hallo vrouwen!

Mijn naam is Sanne van der Wal en ik ben 20 jaar. Sinds een paar maanden doe ik aan bodyrock (filmpjes op youtube). In eerste instantie vooral om wat vet kwijt te raken, maar de laatste maand begin ik me steeds meer te interesseren in het 'kweken' van spieren. Ik wil geen bodybuilder worden, maar een strakke buik met een aantal zichtbare spieren is toch wel een doel van me. Op dit moment weeg ik 57 kilo en ik ben 1 meter 67 lang. Rond mijn heupen wil ik graag nog wat vet kwijt, maar over het algemeen ben ik tevreden.

Naast het bodyrocken op youtube, probeer ik een aantal keer per week te hardlopen, dit schiet er nog weleens bij in. Ik eet gezond en gun mezelf één ker per week een 'snack' (tijdens mijn rustdag).
Ik hoop op dit forum meer te leren over spieren en hoe je deze moet trainen en verzorgen etc. Ik denk erover na om te starten met proteïne poeder. Vandaag heb ik voor het eerst een schaaltje kwark gegeten na mijn work-out. Dit nam ik normaal wel eens als ontbijt, maar nooit als 'extra'.

Hopelijk geven jullie mij motivatie en ik jullie ook!

Welkom Sanne, suc6 met je plannen! :D

Hallo, welkom. Gouden tip voor je als nieuwkomer: lees de stickies! Leer je veel van en kun je direct toepassen.

Een schaaltje kwark na je training verricht geen wonderen (een whey shake ook niet). Een goed voedingsschema, een goed krachttrainingsschema, een goede instelling, eventueel voldoende cardio en veel geduld verrichten deze "wonderen".

Succes met je doelen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de info, alle hulp die ik kan krijgen is welkom! Ik ga er gelukkig niet vanuit dat er wonderen verricht worden door shakes of het eten van kwark. Ik merk alleen dat ik super veel honger krijg en vond kwark daarom een mooie aanvulling na het trainen.

Beter plan je kwark voor het slapen en neem je een fatsoenlijke maaltijd na het trainen (zoals rijst met kip en groenten). In kwark zitten namelijk eiwitten die langzaam worden opgenomen. Dit is prima om de nacht door te komen. Na de training heb je meer behoefte aan snellere eiwitten en carbs.

Welkom op t forum! ik doe nu ook +- 2,5 jaar bodyrock (ben sinds Zuzana weg is voornamelijk ZWOW gaan doen) , ik combineer het nu ook met KT (4 dagen KT, 2 dagen bodyrock/ZWOW) en zie enorm veel vooruitgang ten opzichte van bodyrock alleen. Ik denk dat als je hier wat rondneust je zeker motivatie krijgt om je doelen te behalen. succes!

Welkom op t forum! ik doe nu ook +- 2,5 jaar bodyrock (ben sinds Zuzana weg is voornamelijk ZWOW gaan doen) , ik combineer het nu ook met KT (4 dagen KT, 2 dagen bodyrock/ZWOW) en zie enorm veel vooruitgang ten opzichte van bodyrock alleen. Ik denk dat als je hier wat rondneust je zeker motivatie krijgt om je doelen te behalen. succes!
Leuk om te horen dat je ook een 'bodyrocker' bent! Ben je gestopt met bodyrocken omdat zuzana weggegaan is? Lisa pusht me persoonlijk meer dan zuzana. Maar misschien komt dat omdat ik in het lisa tijdperk aan bodyrock begonnen ben.

ik ben omdat Zuzana weg ging (toen was Lisa er nog niet) gaan zoeken naar "meer" en kwam zo bij KT terecht. En nu wil ik op de rustdagen alleen cardio doen, dus workouts zonder gewichten en ik vind dat Bodyrock wel heel erg op equipment gefocused is tegenwoordig, dus dan moet ik alle oefeningen modificeren en dan vind ik het niet meer leuk om scores te posten etc:P ZWOW doet nog bijna alles bodyweight-only en is ook erg zwaar.

Ik heb niks tegen LM, vind haar alleen beetje dun, ben zelf liever iets breder gespierd richting Zuzana als " einddoel" .

ik ben omdat Zuzana weg ging (toen was Lisa er nog niet) gaan zoeken naar "meer" en kwam zo bij KT terecht. En nu wil ik op de rustdagen alleen cardio doen, dus workouts zonder gewichten en ik vind dat Bodyrock wel heel erg op equipment gefocused is tegenwoordig, dus dan moet ik alle oefeningen modificeren en dan vind ik het niet meer leuk om scores te posten etc:P ZWOW doet nog bijna alles bodyweight-only en is ook erg zwaar.

Ik heb niks tegen LM, vind haar alleen beetje dun, ben zelf liever iets breder gespierd richting Zuzana als " einddoel" .

Ja je equipment probleem snap ik! Daar zit ik zelf ook wel eens mee, gelukkig kan ik genoeg modificaties verzinnen om de oefeningen toch nog uit te voeren. Mag ik vragen hoe jij je vetpercentage hebt berekend? Ik kan op internet alleen maar en paar simpele tests vinden maar ik ga er niet vanuit dat deze betrouwbaar genoeg zijn.

ik moest bij mijn sportschool op een weegschaal staan, daar was mn gewone vetpercentage rond de 26 maar omdat ik 6x per week sport hebben ze ook de atletische waarde bepaald en die lag dus op 24%.

Ik denk eerlijk gezegd dat een 4puntsmeting veel betrouwbaarder is dan een weegschaal / internet tooltjes:P

Ze pakken dan op 4 punten van je lichaam met een tangetje de huidplooi vast en bepalen het zo, maar mijn trainer is van mening dat bij vrouwen dat niet klopt omdat wij vet op andere plaatsen hebben en dus weegschaal weer beter is pff.. Ik zou als ik jou was gewoon in de spiegel kijken en kijken of je vooruit gaat:D anders dieet veranderen!:D

Ga je ook krachttraining doen?

Ga je ook krachttraining doen?
Ben wel van plan om krachttraining te gaan doen! Moet alleen meer dingen in huis halen daarvoor, wil me niet abonneren op een sportschool. Die in mijn buurt zijn echt bagger!

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 13:09 ----------

ik moest bij mijn sportschool op een weegschaal staan, daar was mn gewone vetpercentage rond de 26 maar omdat ik 6x per week sport hebben ze ook de atletische waarde bepaald en die lag dus op 24%.

Ik denk eerlijk gezegd dat een 4puntsmeting veel betrouwbaarder is dan een weegschaal / internet tooltjes:P

Ze pakken dan op 4 punten van je lichaam met een tangetje de huidplooi vast en bepalen het zo, maar mijn trainer is van mening dat bij vrouwen dat niet klopt omdat wij vet op andere plaatsen hebben en dus weegschaal weer beter is pff.. Ik zou als ik jou was gewoon in de spiegel kijken en kijken of je vooruit gaat:D anders dieet veranderen!:D
Ja ging er inderdaad al vanuit dat een vetmeting op internet niets zou kunnen zijn! Hij bepaalde namelijk dat ik op 12% zat. Dat lijkt me wel heel weinig voor een vrouw!

vroeger nam ik altijd enkel kwark voor het slapen gaan.nu gebruik ik ook casseine met kwark.en dat neem ik ook overdags.en heb betere resultaten geboekt.
dat neem ik bv omdat ik geen tussendoortjes kan eten.voormiddag of namiddag dat ik het inneem.eiwitten die traag werken voor een namiddag of voormiddag.

Caseïne en kwark zijn bij elkaar volgens mij beetje teveel van het goede. 1 van de 2 is voldoende.

Ik had nog nooit van bodyrock of ZWOW gehoord maar ben het eens gaan opzoeken en ziet er ook best leuk (en pittig) uit!:D

@RomyW hoe combineer je dit met je krachttraining?

@Sanne, ik denk dat je voorsprong op mij best meevalt als jij idd een fanatiek bodyrocker bent:o;)
Jij bent imiddels een paar weken bezig toch? Hoe zijn je resultaten?

Mijn trainer heeft gister wel mijn vetpercentage met een huidplooi meter (4punts meting) gemeten. Maar daarnaast moest ik idd ook gewoon op de weegschaal staan al geloof ik niet dat ze echt iets deed met mijn vetpercentage die er via de weegschaal uitkwam???

VP via weegschaal kan je niks mee;)

Chick! Hoe gaan je trainingen? :)

Vetpercentage met weegschaal geeft hele scheve resultaten weer, je kan beter huidplooi methode op de sportschool laten doen.

Terug
Naar boven