AndroidHealthClinic

Heb je altijd maar honger? Zit je nooit vol??

MarcoDHollander

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Echt super lekker en 't vult echt super goed!!!

Wat je nodig hebt?

Eieren.
Fruit, nesquik of wat dan ook!Je kan er alles doorheen gooien wat jou lekker lijkt :)

Wat te doen?

Pak een ei(of meerdere), scheid 't eiwit van 't eigeel.

Klop 't eiwit(met een staafmixer heb ik 't gedaan) in een bakje heel goed op totdat 't schuimachtig word en totdat je 't ondersteboven kan houden zonder dat 't beslag eruit valt.

Gooi er stukjes fruit doorheen -- aarbeien/stukjes appel/stukjes banaan/stukjes mandarijn/stukjes ananas of nesquik of optimel drank(heb ik zelf geprobeerd en was echt lekker) -- Wat jij LEKKER vind.

Mix 't fruit(of wat dan ook) samen met 't eiwit nog even verder door en eten maar. (nog even in de koelkast laten staan om 't beslag wat te laten koelen is wel lekkerder)

Je krijgt zo een super luchtig beslag wat echt super goed vult. Na een paar lepels zat ik al voor een uur vol :p

Wat je binnen krijgt:

Wat eiwitjes.
Wat Kh's van 't fruit, maar ook weer goeie vitamientjes ;)

Laatst bewerkt:
will do, maar valt het schuim niet uiteen als je er fruit bij doet en dan weer mixt?

Ga ik zeker eens proberen, lijkt mij low kcal en als het zo goed vult als jij zegt ga ik het vaker meenemen in mijn schema.

• Topic Starter Topic Starter
Ga ik zeker eens proberen, lijkt mij low kcal en als het zo goed vult als jij zegt ga ik het vaker meenemen in mijn schema.

Tis eigenlijk gewoon een stuk fruit wat je eet, maar dan met extra eiwitten en je zit er echt snel vol van :D En nog steeds laag in kcals zoals jij zegt!!

Soms als ik echt honger heb dan pak ik gewoon een eiwitje - klop 't op - pak 3/4 aarbeitjes gooi dat erbij en opeten maar. Is ongeveer 25 kcals ofzo en je zit er echt bomvol mee :p

Goed bedacht, ik ken dit recept als Haagse bluf maar dan zit er 300 kilo suiker doorheen.
Dit ga ik zeker ff uitproberen.

Opgeklopt eiwit moet je met uiterste voozichtigheid behandelen en dus zeker niet mixen .

Ja, je zou het in principe zachtjes moeten omroeren ipv het te mixen met fruit.
Anders verliest het zijn structuur en wordt het wat papperig. Maar dat is enkel
voor mensen die het boeit of ze nu iets bavaroise achtig of eerder iets pudding
achtig eten.

maw ... who cares -> food = fuel, food is not fun

Goed bedacht, ik ken dit recept als Haagse bluf maar dan zit er 300 kilo suiker doorheen.
Dit ga ik zeker ff uitproberen.

Dat maakt 't juist zo ongezond ja, met al die suiker erdoorheen :p
Ikzelf werk in een bakkerij, en daar kloppen we eiwit ook altijd op met wat suiker, spuiten 't dan in een bepaalde vorm, laten 't een paar uur bakken op 100-150 graden ofzo en dan heb je gewoon hard schuim.
Maar ik weet niet of dat ook zonder de suiker kan.. :p

Wow dit klinkt lekker :D
In plaats van suiker kan je er natuurlijk ook zoetstof doorheen doen he...

krijg jij maar lekker salmonella
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

krijg jij maar lekker salmonella
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja tuurlijk, alsof wij ZOMAAR salmonella krijgen van 1 'besmet' eitje? 1 op de 4000 eieren is besmet met salmonella, dus no ****in way dat ALS we 1 eitje met salmonella eten dat we dan ook gelijk salmonella krijgen.

Maarja... En als je zo bang bent om salmonella te krijgen, neem dan eiwit uit zo'n pak, das al gesteriliseerd enzo

Wow dit klinkt lekker :D
In plaats van suiker kan je er natuurlijk ook zoetstof doorheen doen he...

En tis ook idd echt lekker!!
Kweet niet of je ooit eens van 'haagse bluf' heb gehoord?
Dat is opgeklopt eiwit met wat siroop zeg maar erdoorheen. Heerlijk als toetje en je zit er zo van vol :D

En ja, je kan er idd gewoon zoetstof bij doen, maarja ik ben aant cutten dus liever zo weinig mogelijk Kh's ;)

ze hebben trouwens ook chocomelk van Canderel ... is er ook lekker bij en bevat
zo goed als niets qua kcal

Terug
Naar boven