AndroidHealthClinic

heeft er iemand een schema voor motocrossers ?

Hoi, welkom op het forum.

Niemand kan serieus je vraag beantwoorden natuurlijk, er is geen "ultimate guide to training for motorcrossers". Wat ik zou doen als ik jou was is gewoon lekker gaan trainen, 12-15 herhalingen zodat je spierconditie beter wordt.

Train je zelf al, en zo ja, hoe lang en hoe of wat?

speciaal schema ken ik niet.

wel weet ik dat als je je benen niet optimaal sterk houdt dat je dan je knieen verdoet (getuigen die van mij)

• Topic Starter Topic Starter
ja ik doe motocross maar ga nu pas beginnen met echt trainen voor de spieren enz

ik zou je benen goed aanpakken, die krijgen nogal wat klappen te verduren.

schouders krijgen ook een flinke opdonder, zeker als je een beetje ongecontroleerd springt ;)

Onderarmen/polsen/benen/rug zijn wel de belangrijkste

3 keer racen per dag en dan herhalingen van 12-15 km/h :D haha sorry hoor maar beetje vreemde post kerel speciaal schema voor motorcrossers? lijkt mij toch dat gasten op jouw club dat weten, en anders googlen ernaar. onderarmen train je toch wel bij veel dingen, dus zou je die oefeningen daarvan dan maar moeten laten, nee toch. tja ach ben zelf ook benieuwd wat ze zeggen hierover! iig succes en welkom!

ik zal zeggen hoe ik het altijd deed,
als je wedstrijd seisoen over is 1 maandje niks doen, voledig rusten, dan begin je met veel duur trainen bijvoorbeeld 2 tot 3 uur fietsen, op een duurtempo, dat is voor je basis conditie, die heb je nodig om een volledig seisoen te kunnen rijden, begin januarie ga je loop trainingen doen, voor je uithouding goed te krijgen, en je doet er ook interval bij, je duur trainingen blijf je gewoon altijd doen,, dan ken je ook nog, korte intensiefe looptrainingen doen, om je weer standhoger te maken, of in je verzuren trainen, maar dat doe je niet vaak, en niet lang,

kwa kracht trainingen,
15 tot 20 heralingen, je buikspieren en je rug spieren zo sterk mogelijk maken,
verder gewoon op techniek rijden en niet beuken, dan sloop je eigen helemaal,
en voor uit kijken en goed admenen dan moet het wel goed komen denk, en zo veel mogelijk staan

op de wedstrijd dag na iedere training om manche, uitfietsen op de roller, en ook voor het rijden warm rijden,,, naar je motor training thuis altijd uit rijden op de roller, gewoon een uurtje recup training, de dag voor je wedstijd ook niet te hard meer trainen, doe dan maar een uurtje of ander half uur, recup training op de roller,, en je mototrainingen altijd langer doen als je wedstrijd tijd,

duurt jou wedstijd 25min+ 2 ronden, dus ongeveer 30 minuten dat je aan het rijden ben, doe dan als motor training, 2 manchen van 35 minuten, dan bouw je een reserve op, als dan de rest moe word tegen 25 minuten dan heb jij nog 10 minuten over, dan kan je veel plaatsen goed maken,
en probeer tijdens je mototraining, zo veel mogelijke lijnen te rijden, niet altijd door de zelfde, kan in de wedstrijd ook niet he

het is een speciaal schema voor motocrossers ik zoek het al een tijdje

beste voor motorsporters is max 3 keer per week fullbody en dan vooral de benen niet vergeten, en trainen met niet minder dan 15 herhalingen per set,als je kortere sets doet voor massa dan riskeer je dat je tijdens het rijden last gaat krijgen van opgepompte onderarmen...

weet ik helaas alles van :mad:

beste voor motorsporters is max 3 keer per week fullbody en dan vooral de benen niet vergeten, en trainen met niet minder dan 15 herhalingen per set,als je kortere sets doet voor massa dan riskeer je dat je tijdens het rijden last gaat krijgen van opgepompte onderarmen...

weet ik helaas alles van :mad:

lekker he die armpump tijdens het rijden he hahaha

Terug
Naar boven