MuscleMeat

HELP! Foutmelding USER32.dll

nog een keer voor de ongelukkigen

Een recente update van AVG Antivirus zorgt ervoor dat het Windows systeembestand user32.dll ten onrechte als virus het virus Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.

Volg de volgende methode om weer toegang te krijgen tot Windows:

Indien je toegang hebt tot veilige modus volg de volgende stappen. Indien je helemaal niet meer in Windows kunt komen lees je iets verder.
1. Klik op START --> Klik op UITVOEREN. Typ hier "CMD", druk op < enter >
2. In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.
1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

3. Start de computer opnieuw op.

Volg onderstaande stappen als je geen toegang meer hebt tot Windows:
1. Zorg ervoor dat je een Windows installatie-CD hebt. Je mag er ook een lenen van de buren mocht je zelf niet over zo'n CD beschikken. Je hebt deze CD nodig om de Windows-installatie op te starten.
2. In het blauwe installatiescherm kies druk je op de R om de repair console te starten.

3. De Windows herstelconsole wordt gestart en gevraagd wordt bij welke Windows installatie aangemeld moet worden. Kies hier de eerste C:\Windows installatie. Typ dus een 1 (typ eerst de 1 en druk daarna pas op enter!)
4. Vervolgens wordt gevraagd om het administrator wachtwoord op te geven. Bij de meeste personen is dit leeg en kan er direct op enter gedrukt worden.
5. In het volgende scherm staat C:\Windows met een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.
1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

6. Typ exit en druk op < enter>. De computer wordt nu herstart.

Windows zou nu weer opnieuw moeten kunnen starten. Om te voorkomen dat AVG het bestand weer verwijdert doe het volgende:
• Open het AVG hoofdvenster en kies achtereenvolgens voor: Tools -> Advanced Settings -> Resident Shield -> Exceptions -> Add Path
• Voeg de \Windows\System32 map als Exception toe.
• Herstart hierna de pc.
Zodra een AVG-update is geïnstalleerd die user32.dll niet meer als trojan ziet, dan kan deze exception weer verwijderd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Den Dimi, dit kan niet altijd worden gebruikt. Heb nu al een aantal gevallen meegemaakt waarbij het desbetreffende bestand niet aanwezig is als back-up file! Dan kan je commando's intypen wat je wilt, maar zal er niks gebeuren! :p

Ik ben ten einde raad guys

Ik heb dit mailtje net gekregen:

Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'.

Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te creëren.

De instructie kan hier gevonden worden: Recent: PC met AVG start niet meer op.

Stel echter bij twijfel gerust je vraag op ons forum, alwaar wij je verder helpen met eventuele problemen. Het is belangrijk dat je een eigen vraagt opent voor jouw probleem en dat je niet 'inbreekt' bij iemand anders zijn/haar thread.

virus dus niet verwijderen

Ik heb dit mailtje net gekregen:

Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'.

Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te creëren.

De instructie kan hier gevonden worden: Recent: PC met AVG start niet meer op.

Stel echter bij twijfel gerust je vraag op ons forum, alwaar wij je verder helpen met eventuele problemen. Het is belangrijk dat je een eigen vraagt opent voor jouw probleem en dat je niet 'inbreekt' bij iemand anders zijn/haar thread.

Tja, ze geven allemaal raad om je pc opnieuw optestarten, ik durf die van mij dus niet uittezetten omdat ik op fora lees dat het bij sommigen met de tips nog niet lukt, ik heb ook niet de luxe van 2 pc's of een extra laptop ofzo, ik kan dus ook geen info meer vinden als ik 'em uitschakel, otherwise, I'm f*%é@

Je zou vannacht maar een stroomstoring krijgen sanca.. ;)

blijkbaar zul je hem sowieso MOETEN uitschakelen omdat je anders niet aan user32.dll kan prutsen.
Ik denk het beste is en vriend ofzo te laten komen, want opzich zou het kunnen dat een van de gegeven tips het hier oplost.

blijkbaar zul je hem sowieso MOETEN uitschakelen omdat je anders niet aan user32.dll kan prutsen.
Ik denk het beste is en vriend ofzo te laten komen, want opzich zou het kunnen dat een van de gegeven tips het hier oplost.

Ik vrees ook dat het de enige oplossing is :(

Jammer dat ik hier geen laptop of 2de pc heb als backup dan als het niet lukt

backup je files eerst, zo kan nog altijd windows herinstalleren.

Windows opnieuw installeren is in dit geval absoluut niet nodig hoor j3330. Het is gewoon een kwestie van het desbetreffende bestand terugplaatsen!

en Sanca... Doet je pc het nog? :p

Terug
Naar boven