MuscleMeat

Help! In 26 dagen 3 KILO spieren kwijtgeraakt.

FatboyJohnnie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
137kg
Vetpercentage
34%
Ik ben nieuw hier en heb een probleem.

Op 16 januari:

Lengte: 1.86
Gewicht: 139.7
Vet: 33%
Spieren: 88,2 KG
Vocht: 45%
Viscaal vet: 16
Leeftijd:28

Vandaag 10 februari:

Lengte: 1.86
Gewicht: 137 KG
Vet: 34,5%
Spieren: 85,2KG
Vocht: 44/45%
Viscaal vet: 17
Leeftijd: 28

Toen ik 5 weken geleden begon met dieten en 4 weken geleden met fitnessen, had ik als doelstelling VET te verbranden. Vol vertrouwen ging ik naar 'de meting' vandaag. WAAR-DE-LOOS! Dus 5 weken lang flink dieten, veel fruit, groenten en vis, volkorenbrood, pindakaas en dieetbeleg en weinig tot helemaal geen vetten. En hierboven staat het resultaat. Ik ben zelfs meer kilo's spieren kwijt, dan dat ik gewicht verloren ben.

Onacceptabel dus. In plaats van stilstand betekend dit keiharde achteruitgang.

In het weekend liep ik door het bos, ongeveer 2x 90 minuten. Op dinsdag en, donderdag en vrijdag bij de fitness. Op dinsdag en donderdag ongeveer 20 tot 30 minuten cardio en een kwartier krachttraining. Op advies van de kenners veel herhalingen en veel spiergroepen tegelijkertijd trainen. Spieren met elkaar samen laten werken was het motto. 1 keer zelfs een circuittraining met 5 toestellen die me bijna fataal werd. Dat zou mijn metabolisme verhogen. Op vrijdag train ik meestal zelf en dan 30 minuten cardio, daarna een uur krachttraining. Veel herhalingen met (voor mijn gevoel) te weinig gewicht.

Ik ben radeloos momenteel en totaal niet gemotiveerd meer. Dit is pure afbraak!

Zoals ik het vroeger een keer gedaan heb, (veel kracht, max 2 spiergroepen per dag en NA de krachttraining nog 20 minuten cardio), werd mij afgeraden. Tewrijl ik toen toch echt binnen 10 weken van 125KG naar 102 KG ging, van 89 kilo spier naar 91 kilo spier en van 34% vet naar 22% vet. Daarna vrat ik alles wat ik wilde en hoeveel ik wilde, dronk liters pils en nog verloor ik vet en kwam spieren bij. Abrupt stoppen met trainen leek mij de oorzaak, maar volgens de deskundigen van nu was dat niet helemaal waar. Ik denk toch echt van wel!

HELP PLEASE! Wie heeft er ervaring mee, wie heeft extreem goeie tips en wie helpt en wie weet hoe het nu verder moet. Ikzal je eeuwig dankbaar zijn.!

Onbetrouwbare meetapparatuur :)

2x90 min cardio? Jezus man dit is toch veel te lang. Na 50 minuten cardio gaat je lichaam spieren verbranden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dat is dan 2x 90 minuten op 5-6KM per uur. Maar bij deze afgeschaft. Ik vervang dit door 2 x 30 minuten krachttraining (thuis).

Ben wel benieuwd waar je de vetvrije massa en vetpercentage mee hebt gemeten?

Verder, je gaf aan dat je al ruim 20 kg bent afgevallen met krachttraining en cardio, ik zie niet in waarom je dat niet gewoon weer doet? (maar dan met goede voeding) Wie raadde je dat eigenlijk af?
Een vetpercentage van 30+ % zou niet zo moeilijk moeten zijn om flink te verlagen, als je een beetje aan het werk gaat. Met 3 keer per week full body trainen en nog een paar dagen cardio zou dat wel moeten lukken. Richt je in ieder geval op compound oefeningen en niet te lang trainen, 90 minuten hoeft het zeker niet te duren.

ben wel benieuwd waar je de vetvrije massa en vetpercentage mee hebt gemeten?

verder, je gaf aan dat je al ruim 20 kg bent afgevallen met krachttraining en cardio, ik zie niet in waarom je dat niet gewoon weer doet? (maar dan met goede voeding) wie raadde je dat eigenlijk af?
Een vetpercentage van 30+ % zou niet zo moeilijk moeten zijn om flink te verlagen, als je een beetje aan het werk gaat. Met 3 keer per week full body trainen en nog een paar dagen cardio zou dat wel moeten lukken. Richt je in ieder geval op compound oefeningen en niet te lang trainen, 90 minuten hoeft het zeker niet te duren.

+1

Denk eens goed na waar je ze voor het laatst hebt gezien, dan heb je ze zo gevonden.

Alvast dank voor de reacties.

Het is gemeten met zo'n ding waar je op moet staan en iets vast moet houden. Blijft toch wel gek, want mijn broekriem moet al 1 tot 2 'riempjes' strakker worden aangetrokken. de Misses zegt ook dat mijn pens al iets minder is.

Wie het mij afgeraden heeft doet niet ter zaken, want anders zou ik iemand kunnen beschadigen die dat niet verdiend heeft. Misschien had ik zelf wel beter moeten weten en gewoon vol beginnen met pompen en cardio erna doen.

Vraagje: bij 6 keer per dag eten, hoort daar ook een appel of zo bij?
Is vitaminedrank echt zo slecht als wordt beweerd in de andere topics?

zo'n weging is niet betrouwbaar, waarschijnlijk ben je die kilo's niet in spiermassa afgevallen.Als je het wil berekenen, dan kun je dat t beste laten doen met een vetpercentagemeter. Al is daarmee de meting ook niet altijd accuraat. Zou gewoon de spiegel laten spreken.
Wat bedoel je met een vitaminedrankje, wat voor een product? Waarschijnlijk zit er veel suikers in, dan is het voor jou doel misschien niet verstandig om het te drinken.

Gewoon door trainen, geduld hebben en eerst fullbody zoals hierboven wordt aangeven gooi het tempo wat omhoog dus minder rust en idd compound oefeningen als basis, daarna 30 min cardio doe dat 3 per week. op overige rust dagen gewoon duurconditie doen of interval training variend van 20 min tot 60-90 min , oja minder koolydraten, en meer eiwit en genoeg 'bccaa's dat werkt voor mij... maargoed ieder mens is weer anders

doe maar wat zwaardere gewichten gebruiken voor de zekerheid en houd je proteine inname hoog, dan kan je nooit veel spieren kwijtraken. Zeker niet als je nog in het vet zwemt.

Hee man! sowieso even benadrukken dat je wel gemotiveerd bent! anders hou je het geen maanden vol.

Je moet niet altijd apparatuur beloven. kijk in de spiegel en kijk dan of je echt verschil ziet. en laat als het kan ergens anders een meting doen. dan weet je het zeker. ik heb op de sportschool een keer een hardfilmpje laten maken. bij filmpje één constateerde ze dat ik een hartritmestoornis had. bij de 2e was er niks aan de hand.

Nogmaals: vertrouw niet altijd de apparatuur. vertrouw op jezelf dat je het kan en dan komt het goed. + je moet trainen waar je zelf lekker bij voelt. een diëtiste kan wel zeggen dat je 5 minuten langer of korter cardio moet doen. maar als dit je motivatie beïnvloed kan het in de toekomst naar uitlopen.

Ik train 5/6 keer in de week en neem voor de KT altijd een schaaltje kwark en beker melk. Mijn KT duurt ongeveer 30 min en daarna ga ik hardlopen van ongeveer 30 minuten. ik doe dit nu 2 maand en kan goed het verschil zien. misschien dat je hier wat aan hebt

Laatst bewerkt:
Dus 5 weken lang flink dieten, veel fruit, groenten en vis, volkorenbrood, pindakaas en dieetbeleg en weinig tot helemaal geen vetten. En hierboven staat het resultaat. Ik ben zelfs meer kilo's spieren kwijt, dan dat ik gewicht verloren ben.

Ja als je echt zo fanatiek sport als dat je over doet komen eet je volgens mij nog gewoon teveel.

Ik ben niet heel bekend met de cut want ik heb van nature al de metabolisme van een straaljager maar in mijn beleving is pindakaas serieus bulkvoer, dus zeker niet "weinig to helemaal geen vetten" je goeie vetten krijg je al binnen van je vis

vraag me ook serieus af of je niet beter complexe koolhydraten kunt eten ipv veel fruit. Maar wat is veel fruit, een stuk bij je ontbijt en voor het trainen bv kunnen volgens mij weinig kwaad.

opgeven is nooit een optie

Niet om je te trollen ofzo, maar.....Heb gewoon geduld?

Je bent net begonnen met fitness, denk je dat je 50kg ineens kwijt gaat raken? Of course not!

**** wat de schaal zegt, ga van foto's uit. Op jouw gewicht ga je veel verschillende metingen zien als je in korte tijd meet. Meet om de 2 weken.

Eet genoeg eiwitten (spieropbouw), niet teveel carbs (teveel == become fat), genoeg goede vetten (hormonen hellyeah) en kijk goed naar wat je eet.

www.myfitnesspal.com

Noteer alles wat je op een dag binnen krijgt.

Wat training betreft: minstens 3 keer per week, eerst krachttraining en dan cardio. Op jouw gewicht zou ik niet gaan rennen; je gaat blessures krijgen doordat je kuit/shins nog sterk moeten worden. Crosstrainer is wat ik aanraad.

And remember: There's nothing that tastes as good as skinny feels.

Dat wil dus niet zeggen dat je moet verhongeren, maar zorg niet dat je dagelijks frisdrank/junk binnen krijgt.

Mocht je nog vragen hebben, ask!

PS: Ben zelf meer dan 20kg afgevallen, 12.5kg in de periode van september 2010 - januari 2011, en nog eens 7.7kg in de periode van september 2011 - januari 2012.

Moet nog 5-7.3kg afvallen tot ik zelf ga bulken, dus we hebben beide iets om aan te werken.

Zoals ik het vroeger een keer gedaan heb, (veel kracht, max 2 spiergroepen per dag en NA de krachttraining nog 20 minuten cardio), werd mij afgeraden.

Waarom? Dat is juist de beste methode als je veel spier wilt houden...

Wederom dank voor de reacties. Ik moet me dus niet te veel ophangen aan de meetapparatuur begrijp ik. Ik ga ook met zwaardere gewichten trainen en meer eiwitten eten. Maar wat eten jullie voor meer eiwitinname zoal, naast de reguliere shakes en vis, ei etc.?

Die vitaminedrank laat ik inderdaad staan. Te veel slechte suikers. En dus ook meer complexe koolhydraten. Ik ben van plan 2x per week zilvervliesrijst (met vis) te gaan pakken, 2x per week spaghetti (met gehakt dan wel), 1x notenrijst(met vis). De andere 2 dagen zullen dan bestaan uit eieren met brood en gekookte aardappelen met spinazie of zo. Als iemand hier aan toe wil voegen of iets beters weet, heel graag posten dan.

@Tillfaillure. Wat zijn bccaas's?

@Ranniks. Ik ren al nooit, ik hou het bij crosstrainen en af en toe fietsen. En wat geduld betreft is het natuurlijk hartstikke waar. Dat heb ik ook wel, alleen de deceptie van die meting gisteren was niet best. Toch vanmorgen weer lekker gemotiveerd.

@OMF. Voedingsschema wordt aan gewerkt en staat een dezer dagen online. Dank alvast!

Terug
Naar boven