AndroidHealthClinic

Help met tel uitzoeken haha!

Peiling Peiling Welke tel zou jij kiezen als je vandaag MOEST kiezen

• Totaal stemmers
    41
  • Peiling gesloten .
Hij bedoelt dat de iphone een kleiner scherm heeft, is voor video's kijken of games spelen minder dan een groot scherm. Maar wie gaat er nu ook uitgebreid gamen en video kijken op een telefoon, daar heb je een ipad voor. Vind ik dus niet eens een bruikbaar argument.

Tbh alles is minder met een kleiner scherm. Maar hij heeft het duidelijk over de game ervaring op de iphone.

En ja, er zijn teringveel mensen die gamen op een iphone (zie verkoopcijfers), waarom je uberhaupt "geadvanceerde" spellen speelt op een telefoon is sowieso een raadsel voor mij maarja, jeugd van tegenwoordig. Ik houd het bij simpele puzzlespelletjes. iPhone is ook duidelijk gemaakt voor gaming, check de GPU en gameaanbod, die blaast de concurrentie helemaal weg, durf wel te zeggen dat er geen ene telefoon tot de iPhone 5 er tegenop kan, maarja, gaming op een phone... wth man. :hamer:

13-13 en dat is vorige generatie tegen nieuwe generatie. :o

Het probleem met HTC fans is dat ze volledig gefocust zijn op specs. Zolang de HTC een hogere spec heeft is het een betere telefoon. Zo werkt het natuurlijk niet. Zo heeft HTC die One X een erg groot scherm gegeven. Je leuk, maar dat ding is nu belachelijk groot en ligt niet lekker in de hand. Dat zou Apple natuurlijk ook kunnen doen, maar die weten ook wel dat een telefoon lekker in de hand moet liggen. Wat boeit dan dat scherm? Een telefoon moet gewoon niet te groot zijn. Ga je dan naar materialen kijken zie je dat HTC alleen plastic gebruikt, iphone aluminium waarbij de body als antenne dient. Dat draagt allemaal bij aan design en functionaliteit. Dan de kritiek op de software van HTC, en zo kan je blijven doorgaan. Smartphones worden steeds beter, maar mensen moeten gewoon eens een winkel binnenstappen en zelf testen, want cijfers maken niet de gebruikerservaring.

Er zijn genoeg gebruikers die erg tevreden zijn met het grote scherm, en ook niet meer terug willen. En als je het scherm dan toch echt te groot vindt, dan pak je toch gewoon een kleiner model? En de body van de HTC One X is gewoon erg goed, niets mis mee. En kom aub niet aanzetten met de o zo geweldige antenne van de iPhone, want volgens mij zijn die problemen wel genoeg in het nieuws geweest.

Ik heb geen zin meer om de iPhone te verdedigen. Als jij dat HTC ding wilt moet je het zelf maar weten.

Er zijn genoeg gebruikers die erg tevreden zijn met het grote scherm, en ook niet meer terug willen. En als je het scherm dan toch echt te groot vindt, dan pak je toch gewoon een kleiner model? En de body van de HTC One X is gewoon erg goed, niets mis mee. En kom aub niet aanzetten met de o zo geweldige antenne van de iPhone, want volgens mij zijn die problemen wel genoeg in het nieuws geweest.
Tja ik denk dat de meeste mensen toch een normaal formaat telefoon boven een enorme telefoon verkiezen, maar kan me vergissen. De One X heeft pluspunten en minpunten, maar waar ik me aan stoor is dat mensen zich altijd blindstaren op specs. Kijk gewoon naar de gehele tevredenheid van gebruikers, kijk naar de gebruikerservaring, dat is wat van belang is. Antenneprobleem is opgelost: http://www.iphoneclub.nl/147123/iphone-4s-heeft-geen-last-van-antenneprobleem-iphone-4/

Tja ik denk dat de meeste mensen toch een normaal formaat telefoon boven een enorme telefoon verkiezen, maar kan me vergissen. De One X heeft pluspunten en minpunten, maar waar ik me aan stoor is dat mensen zich altijd blindstaren op specs. Kijk gewoon naar de gehele tevredenheid van gebruikers, kijk naar de gebruikerservaring, dat is wat van belang is. Antenneprobleem is opgelost: http://www.iphoneclub.nl/147123/iphone-4s-heeft-geen-last-van-antenneprobleem-iphone-4/

Gebruikservaring doet er totaal niet toe als de meeste gebruikers huismoeders en duckface bitches zijn. :D

iPhone is goed, One X is goed, kzeg altijd dat je moet kijken wat het best bij je past, wat natuurlijk gewoon waar is. En dat gezeik over software is ook altijd weer zo bullshit, verschilt totaal per persoon. Als iemand flash, USB open standaard en gedownloade filmpjes bekijken heel vanzelfsprekend vindt dan is iOS de k*tste software wat je maar ooit kun krijgen op telefoongebied.

Wil je een kleine tel dan is de One X totaal bagger. Heb je heel je muziekcollectie op itunes gekocht dan is alles bagger behalve de iPhone.

Dus OP, wat zijn je voorkeuren. :rolleyes:

Gebruikservaring doet er totaal niet toe als de meeste gebruikers huismoeders en duckface bitches zijn. :D

iPhone is goed, One X is goed, kzeg altijd dat je moet kijken wat het best bij je past, wat natuurlijk gewoon waar is. En dat gezeik over software is ook altijd weer zo bullshit, verschilt totaal per persoon. Als iemand flash, USB open standaard en gedownloade filmpjes bekijken heel vanzelfsprekend vindt dan is iOS de k*tste software wat je maar ooit kun krijgen op telefoongebied.

Wil je een kleine tel dan is de One X totaal bagger. Heb je heel je muziekcollectie op itunes gekocht dan is alles bagger behalve de iPhone.

Dus OP, wat zijn je voorkeuren. :rolleyes:

+100 hier kan ik niets meer aan toe voegen, laat ik nu net iemand zijn die in dat dik gedrukte vakje zit. Komt nog bij dat ik enorm van tweaken houd.

ff melden dat ik reacties verwijder die een bepaald merk afkraken zonder onderbouwing. Of het nu Apple, HTC of Samsung is.

Dit zijn alledrie prima merken, en om deze topics niet te doen ontsporen is het beter om gewoon de reden te geven waarom je één ervan beter vindt. Daarnaast kan je plus en minpunten geven op een respectvolle manier over de concurrentie. Niet teveel gevraagd denk ik.

OT: voor tweaken en al de rest kan je de iphone jailbreaken. Kan ie dat ook allemaal.;)

En gebruikers ervaringen zijn subjectief. Ja de iPhone is gebruiksvriendelijk, ja iPhone werkt makkelijk, ja de iPhone werkt functioneel goed, maar na verloop van tijd wordt iOS wordt gewoon saai. Daarbij komt ook nog eens dat Apple ontzettend veel restricties in iOS heeft gebouwd.

Android geeft hier veel meer vrijheid in, en dat is de reden waarom ik nooit een iPhone zal kopen :).

En gebruikers ervaringen zijn subjectief. Ja de iPhone is gebruiksvriendelijk, ja iPhone werkt makkelijk, ja de iPhone werkt functioneel goed, maar na verloop van tijd wordt iOS wordt gewoon saai. Daarbij komt ook nog eens dat Apple ontzettend veel restricties in iOS heeft gebouwd.
Dat is de filosofie van Apple. Ergernissen en gepruts vermijden voor het grote publiek en gewoon mensen hun tijd teruggeven om bezig te zijn met hun content ipv van alles instellen en tweaken. Het is idd niet voor iedereen. Nu hou ik zelf ook wel van veel features en instellingen, maar op tel. boeit dat me minder, vind standaard alles wel goed eigenlijk, maar ben ook niet veeleisend.

Maar goed ook iOS kan je aanpassen:

Android geeft hier veel meer vrijheid in, en dat is de reden waarom ik nooit een iPhone zou kopen :).
http://forum.iculture.nl/wiki/Jailbreak

en er gaat een wereld voor je open.

Dat is de filosofie van Apple. Ergernissen en gepruts vermijden voor het grote publiek en gewoon mensen hun tijd teruggeven om bezig te zijn met hun content ipv van alles instellen en tweaken. Het is idd niet voor iedereen. Nu hou ik zelf ook wel van veel features en instellingen, maar op tel. boeit dat me minder, vind standaard alles wel goed eigenlijk, maar ben ook niet veeleisend.

Maar goed ook iOS kan je aanpassen:

http://forum.iculture.nl/wiki/Jailbreak

en er gaat een wereld voor je open.

En zelfs met jailbreaken krijg je niet de openheid die je bij Android wel krijgt. Misschien dat dat komt omdat de Android developers daar gewoon verder mee zijn.
Daarnaast moet je sowieso blijven opletten dat je met je gejailbreakte phone niet per ongeluk de nieuwste iOS versie erop installeert.....

Heeft niets met verder te maken als het een filosofie is. Als Apple een open systeem had gewild dan hadden ze dat ook gemaakt.

Voordelen van een gesloten systeem is gebruiksgemak en geen virussen/spyware, dus optimale veiligheid. Nadelen zijn dat de gebruiker niet makkelijk alles kan tweaken. Het is maar wat je wilt.

Ik heb zelf een iphone, zeker een van de beste toestellen die ik tot nu toe heb ik gehad.
Dat neemt niet weg dat ik van een Galaxy, Lumia of One X hetzelfde had gevonden waarschijnlijk. Deze generatie smartphones zijn inmiddels op het punt gekomen waarin het meeste verfijnd en doorontwikkeld is, waardoor er op het eerste oog nauwelijks nog bugs of gare minpunten te vinden zijn voor de doorsnee gebruiker.

Wat ik wel frapant vind aan Apple is hun filosofie waarover Big T het heeft nog lang niet gehaald wordt, maar waar je wel extra voor betaald (qua specs gezien).
Het begon al bij de telefoon uit de doos halen, ik moest met een ****ing paperclip m'n simkaart bevestigen wat nou niet bepaald 'gebruiksvriendelijk' was. Eerste indruk is belangrijk toch? Itunes vind ik een groot baggerprogramma. Traag, onoverzichtelijk en onlogisch in gebruik. Om eerlijk te zijn vind ik het de slechtste software die ik in tijden heb gezien. Ook zorgt het dichttimmeren van de software soms voor omslachtigheid wat te koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid, hoewel ik ook wel inzie dat dit systeem zorgt voor het bewaken van de kwaliteit. iOs zelf werkt dan wel weer erg fijn, verder niks te klagen over m'n iphone.

Toch, een vriend van mij gebruikt de Galaxy Note en moet toegeven dat ik deze zelf ook liever had gehad. Ongelofelijk groot maar toch zeker niet hinderlijk in je broekzak.

interessant topic. kan je je muziek die op je pc staat probleemloos overzetten op je iPhone of ben je afhankelijk van iTunes ?

@Holymoly

Hoe kan je nu zeggen dat de andere ws hetzelfde had gevonden zonder het grondig te testen. Het is om te beginnen al niet waar dat de software net zo verfijnd is. Apple is niet voor niets marktleider. Zij innoveren, anderen kopiëren.

Een paperclip heeft toch iedereen? En hoe vaak verander je een sim? Stel dat het open zou gaan door erop te duwen, dan zou je door per ongeluk erop duwen je sim kaart kunnen verliezen. Daar is dus juist goed over nagedacht.

Hoor altijd klachten over itunes maar zelf heb ik er totaal geen probleem mee. Ik denk dat het te maken heeft met dat veel iphone gebruikers met Windows werken en het programma niet goed kennen van de Mac.

Als je een groot scherm wilde, waarom dan niet beter alle opties nagaan voor je koopt?

@Holymoly

Hoe kan je nu zeggen dat de andere ws hetzelfde had gevonden zonder het grondig te testen. Het is om te beginnen al niet waar dat de software net zo verfijnd is. Apple is niet voor niets marktleider. Zij innoveren, anderen kopiëren.

Een paperclip heeft toch iedereen? En hoe vaak verander je een sim? Stel dat het open zou gaan door erop te duwen, dan zou je door per ongeluk erop duwen je sim kaart kunnen verliezen. Daar is dus juist goed over nagedacht.

Hoor altijd klachten over itunes maar zelf heb ik er totaal geen probleem mee. Ik denk dat het te maken heeft met dat veel iphone gebruikers met Windows werken en het programma niet goed kennen van de Mac.

Als je een groot scherm wilde, waarom dan niet beter alle opties nagaan voor je koopt?

Dat kan ik zeggen op basis van vermoedens. Ik heb ook wel eens een android toestel vastgehad of een review gezien van een toestel. De basistechnieken zijn imo wel degelijk verfijnd (internetten bijv. was op een oudere smartphone niet handig voor algemeen gebruik, meer voor nood e.d.). Verder ligt bij mij de lat niet zo ontzettend hoog aangezien ik toch geen tweaker ben. Dat Apple innoveert kan ik niet ontkennen, maar dat ze marktleider zijn geworden komt natuurlijk ook grotendeels vanwege hun geniale marketing.

Een paperclip vind ik onhandig ja.
Ik heb net een nieuw toestel en moet eerst een paperclip gaan zoeken (ongemak 1) waarna ik secuur priegelwerk ga krijgen terwijl ik vrij ongeduldig ben (ongemak 2). Dit alles tijdens dee eerste 5 minuten met m'n nieuwe toestel. Vind het een zeer valid argument.

En tja over Itunes. Een tweaker heeft ook nooit klachten over Symbian, toch wilde het gros er niet aan wennen. Alleen al het signaal dat meer mensen erover klagen zegt genoeg, gebruiksvriendelijkheid gaat per definitie samen met het unaniem eens zijn daarvan.

De Note was nog niet uit ten tijde van mijn aankoop. De andere grotere schermen waren toen niet noemenswaardig groter waardoor ik als simpele gebruiker op het veilige iOs heb gewed.

Terug
Naar boven