XXL Nutrition

HELP! Vragen over koolhydraten.

Vanhoutte

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Yoooo, ik heb vragen i.v.m koolhydraten. Ik heb gelezen dat je 2x je gewicht in koolhydraten moet binnenhebben (vb: gewicht 74kg --> koolhydraten per dag 148g) Nu is mijn eerste vraag is dit juist? Mijn tweede vraag is wat is de top 10 van voedsel waar het meeste koolhydraten inzitten? AUB help mij met deze vragen. Hartelijk dank!

Dat 2x je gewicht is van eiwitten en minimaal 1x je gewicht vetten en de rest vul je aan met koolhydraten. Zo heb ik het tenminste geleerd. :)

Persoonsgebonden. Te weinig = niet de puf om fatsoenlijk te trainen, teveel = vetter worden, slechte verdeling = energieschommelingen

Persoonsgebonden. Te weinig = niet de puf om fatsoenlijk te trainen, teveel = vetter worden, slechte verdeling = energieschommelingen
Precies

Probeer een beetje uit te vinden hoeveel je nodig hebt om zonder problemen te blijven trainen

Normaal gesproken zal 200 tot 300 gram voldoende zijn als je 3 of 4 keer een uurtje per week traint (of iets langer), er van uitgaande dat het merendeel complex is.

Tjah en wat is het ergste wat kan gebeuren? Dat je het fout hebt? Dan weet je gelijk je onder/boven grens

Zeg ik simpel terwijl ik met geen mogelijkheid objectief naar mezelf kan kijken. Maar denk dat dat voor vrouwen sowieso lastiger is

typ in bij google 'koolhydraatrijke voeding' kleine moeite
en 2x je gewicht is denk ik te weinig, ik moet aardig wat binnen krijgen wil ik goed wat energie hebben

Yoooo, ik heb vragen i.v.m koolhydraten. Ik heb gelezen dat je 2x je gewicht in koolhydraten moet binnenhebben (vb: gewicht 74kg --> koolhydraten per dag 148g) Nu is mijn eerste vraag is dit juist? Mijn tweede vraag is wat is de top 10 van voedsel waar het meeste koolhydraten inzitten? AUB help mij met deze vragen. Hartelijk dank!

1: Nee is niet waar.
2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht eiwitten
Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vetten (minimaal 15 en maximaal 40 procent van je totale aantal kcal)
De rest van je caloriebehoefte kun je opvullen met koolhydraten.
2: Havermout, brinta, volkoren pasta, zilvervliesrijst, aardappels, volkorenbrood, volkoren tortilla's
Een aantal goede koolhydraatbronnen

• Topic Starter Topic Starter
Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vetten (minimaal 15 en maximaal 40 procent van je totale aantal kcal)
2: Havermout, brinta, volkoren pasta, zilvervliesrijst, aardappels, volkorenbrood, volkoren tortilla's

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Nu kan ik eindelijk beginnen met letten op mijn vragen. Gr

---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 11:06 ----------

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Nu kan ik eindelijk beginnen met letten op mijn voeding. Gr

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Nu kan ik eindelijk beginnen met letten op mijn voeding. Gr

vanwaar die maximum?

Voedingscentrum ><
De minimale behoefte aan vet wordt dus geschat op 20 energieprocent. Deze hoeveelheid is nodig om voldoende essentiële vetzuren binnen te krijgen, zoals linolzuur en alfalinoleenzuur. Het lichaam kan de meeste vetzuren zelf aanmaken. Deze hoeveelheid is ook voldoende om de vetoplosbare vitamines in de darm te kunnen opnemen.

Omdat een eetpatroon met veel vet overgewicht in de hand kan werken, is de voedingsnorm gesteld op maximaal 40 energieprocent.

Voedingscentrum :')

Er is geen maximum aan vet..

Terug
Naar boven