XXL Nutrition

Help

Yass

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
59kg
Hallo iedereen
Mijn naam is Yassine en heb me hier aangemeld in de hoop geholpen te kunnen worden
Dus mijn probleem is dat ik veel te mager ben ???

Ik ben 1m 79 en weeg MAAR 59 kilo best Weinig terwijl ik veel eet :(
Ik ben nu al een maandje aan het fitnessen maar m'n vraag is moet ik iets extra innemen van Shakes ofso ,?
& zo ja wat helpt het beste precies ,? Want heb er nog niet zoveel verstand van

Alvast bedankt en hopelijk kan iemand me helpen :)

wat eet je op een dag? Ik kan je nu al vertellen dat het te weinig is.
Weet je hoe je je onderhoud moet berekenen? doe dat eerst en ga er dan 500 boven zitten.
Als je vragen hebt, stel ze gerust verder

• Topic Starter Topic Starter
wat eet je op een dag? Ik kan je nu al vertellen dat het te weinig is.
Weet je hoe je je onderhoud moet berekenen? doe dat eerst en ga er dan 500 boven zitten.
Als je vragen hebt, stel ze gerust verder
Ik eet minimum 2 warme maaltijden per dag & 2 koude en tussen door ik eet ik wel cornflakes ofso
& hoe moet je dat precies berekenen ,?
Alvast bedankt voor je reactie :)

Schrijf ff precies op wat je eet zo hebben we er niks aan voor calorie behoefte te berekenen ga voeding topics en dan bij sticky's staat er wel bereken je bmr ofzo iets

Schrijf ff precies op wat je eet zo hebben we er niks aan voor calorie behoefte te berekenen ga voeding topics en dan bij sticky's staat er wel bereken je bmr ofzo iets

Voor m'n calorie behoefte heb ik berekend via de site [Link niet meer beschikbaar]

: Caloriebehoefte voor ruststofwisseling : 1661
Dagelijkse caloriebehoefte : 2575
Dus moet ik het nu optellen met 500 ,? En dat innemen elke dag ,?

En voor vandaag als ontbijt omelet met 2 eieren
Middagmaal : witloof met kip
Avondmaal : boterhammen met kaas
Tussendoor : kom cornflakes & fruit : appel , banaan
Bedankt voor de reactie

Hoeveel boterhammen volgensmij kom je niet eens op de 1600 uit dus je eet echt niet teveel

Ja idd, dat heb je vast goed berekend.
Je kan op myfitnesspal oid berekenen hoeveel je van alles eet etc. Daarvoor moet je wel gewicht weten van wat je eet natuurlijk.
Om per dag zo rond de 3000 kcal te eten moet je echt wel een hoop eten als je dat niet gewend bent.
Begin met een goed stevig ontbijt. Havermout/brinta met volle melk en bijvoorbeeld een banaan.
Dan ga je naar je lunch, dan eet je warm zie ik je zeggen. Neem dan bijvoorbeeld wat extra vlees of gewoon een bord extra.
Tussendoor kan je eieren bakken of koken of een omelet maken.
Cornflakes is niet het beste voedsel om te eten omdat het je bloedsuiker level opkrikt en je snel weer honger zult krijgen.
Op je brood zou je bijvoorbeeld kipfilet of pindakaas kunnen doen. De kipfilet voor de eiwitten en de pindakaas voor de goede vetten die er in zitten.

Mijn bescheiden mening over 'goed' voedsel:
Eiwit: Kipfilet, kalkoen, tartaar, lam, kalf, vis (tonijn, zalm, makreel, witvis), kwark
Vetten: Eieren, avocado, 80% of hoger cacao gehalte chocola, volle melk, olijfolie, noten (ongezout) maar ook weer vis zoals makreel oid.
Koolhydraten: Volkoren brood/rijst/pasta, brinta, havermout, roggebrood

De volgende principes zou je het best kunnen hanteren:
minimaal 1gram goede vetten = minstens 60 gram vet
2- 2.5 gram eiwit = ongeveer 130 gram eiwit
rest carbs.

Vet = 9 kcal per gram
eiwit en koolhydraten 4.

Gaat het lukken zo?
Dus je moet niet de hele dag brood gaan eten of havermout oid. Als je eenmaal een idee hebt van hoeveel je van alles neemt is het niet zo erg als er een klein beetje speling in zit. Ik zou voor de 1e paar weken zeker aanraden om een app te downloaden (zoals myfitnesspal) zodat je het kan bijhouden en zodat je een idee hebt van wat je allemaal binnenkrijgt.
Shakes zijn niet nodig zolang je alles uit je voeding kan halen. Het is een aanvulling op je schema als je te weinig eiwitten uit je voeding kan halen.
Je hebt verschillende merken natuurlijk van shakes: body en fitshop, XXl nutrition, Bodylab en ga zo maar door. Ik bestel bij body en fit omdat ik erg tevreden ben over de producten, de service en de leuke extra's die je vaak er bij krijgt haha.

Laatst bewerkt:
Yas luister naar mar en maak van dat voedsel.een.voedingsschema want je eet opzich best weinig

Ik heb verder geen leven op vrijdagavond ofzo. Ben in een goede bui en heb een klein opzetje gedaan voor een voedingsschema voor je. Kijk maar wat je er van denkt en of anderen nog aanmerkingen oid hebben.

Ochtend:
75 gram havermout - 267 kcal
350 ml volle melk - 231 kcal
1 banaan - 105 kcal

Lunch:
4 volkoren boterhammen - 276 kcal
40 gram pindakaas (genoeg voor 2 boterhammen) - 268 kcal
50 gram kipfilet - 64 kcal

Diner:
200 gram (gekookt gewicht) zilvervliesrijst - 286 kcal
200 gram kippenborst - 220 kcal

Voor het slapen:
400 gram magere milde kwark - 216 kcal
25 gram walnoten : 165 kcal

Tussendoor:
3 eieren - 204 kcal
1 appel - 72 kcal

Totalen: 2375 kcal, 85 gram vet, 165 gram eiwit, 240 gram koolhydraten.
Naja je kan hier op verder borduren en natuurlijk aanpassingen maken en je producten verschillen uiteraard van die van mij qua exacte voedingswaarde natuurlijk.
Ik heb geen rekening gehouden met hoeveelheden olie waar in gebakken wordt en ik heb er bewust geen groente in gezet omdat je die naar mijn mening redelijk onbeperkt kan eten dus wees niet te zuinig. Verder weet ik ook niet wanneer je traint dus ook daar kan je aanpassingen in doen etc..
Meer tussendoortjes zijn zeker goed, wat extra noten hier en daar of een extra bammetje kan best. Dat moet je zelf maar even kijken. Zoek even de excel sheet op die op het forum rond gaat en voer de producten in, dan zie je het vanzelf allemaal wel.

Zie je het zelf al je eet 2370 en je behoefte is 2560ongeveer dus je zal zwz niet aankomen wat jij moet doen is rond de 3000 gaan zitten om aan te komen

Zie je het zelf al je eet 2370 en je behoefte is 2560ongeveer dus je zal zwz niet aankomen wat jij moet doen is rond de 3000 gaan zitten om aan te komen

haha dit is niet wat hij eet.. dit is een beginnetje voor een voedingsschema. Vanaf zo'n soort van basis zou hij aanpassingen kunnen/moeten maken en er dingen aan toevoegen. :rolleyes:

Ik heb verder geen leven op vrijdagavond ofzo. Ben in een goede bui en heb een klein opzetje gedaan voor een voedingsschema voor je. Kijk maar wat je er van denkt en of anderen nog aanmerkingen oid hebben.

Ochtend:
75 gram havermout - 267 kcal
350 ml volle melk - 231 kcal
1 banaan - 105 kcal

Lunch:
4 volkoren boterhammen - 276 kcal
40 gram pindakaas (genoeg voor 2 boterhammen) - 268 kcal
50 gram kipfilet - 64 kcal

Diner:
200 gram (gekookt gewicht) zilvervliesrijst - 286 kcal
200 gram kippenborst - 220 kcal

Voor het slapen:
400 gram magere milde kwark - 216 kcal
25 gram walnoten : 165 kcal

Tussendoor:
3 eieren - 204 kcal
1 appel - 72 kcal

Totalen: 2375 kcal, 85 gram vet, 165 gram eiwit, 240 gram koolhydraten.
Naja je kan hier op verder borduren en natuurlijk aanpassingen maken en je producten verschillen uiteraard van die van mij qua exacte voedingswaarde natuurlijk.
Ik heb geen rekening gehouden met hoeveelheden olie waar in gebakken wordt en ik heb er bewust geen groente in gezet omdat je die naar mijn mening redelijk onbeperkt kan eten dus wees niet te zuinig. Verder weet ik ook niet wanneer je traint dus ook daar kan je aanpassingen in doen etc..
Meer tussendoortjes zijn zeker goed, wat extra noten hier en daar of een extra bammetje kan best. Dat moet je zelf maar even kijken. Zoek even de excel sheet op die op het forum rond gaat en voer de producten in, dan zie je het vanzelf allemaal wel.

Beste
Ik dank u. Voor je reactie ben er echt wel wijzer van geworden en zal m'n voeding aanpassen
Ik zal meteen gaan beginnen eten haha
Ik heb me net aangemeld op myfitnesspal en de app op m'n gsm gezet het zal dus wel moeten lukken
Bedankt voor alle info ben er veel mee opgeschoten ik ga er meteen mee beginnen
& laat binnenkort weten hoe het verloopt bedankt !:D

Eten eten eten eten eten eten eten.

Ik kom ook van 57-58kg, dus ETEN.

Terug
Naar boven