Ja idd, dat heb je vast goed berekend.
Je kan op myfitnesspal oid berekenen hoeveel je van alles eet etc. Daarvoor moet je wel gewicht weten van wat je eet natuurlijk.
Om per dag zo rond de 3000 kcal te eten moet je echt wel een hoop eten als je dat niet gewend bent.
Begin met een goed stevig ontbijt. Havermout/brinta met volle melk en bijvoorbeeld een banaan.
Dan ga je naar je lunch, dan eet je warm zie ik je zeggen. Neem dan bijvoorbeeld wat extra vlees of gewoon een bord extra.
Tussendoor kan je eieren bakken of koken of een omelet maken.
Cornflakes is niet het beste voedsel om te eten omdat het je bloedsuiker level opkrikt en je snel weer honger zult krijgen.
Op je brood zou je bijvoorbeeld kipfilet of pindakaas kunnen doen. De kipfilet voor de eiwitten en de pindakaas voor de goede vetten die er in zitten.
Mijn bescheiden mening over 'goed' voedsel:
Eiwit: Kipfilet, kalkoen, tartaar, lam, kalf, vis (tonijn, zalm, makreel, witvis), kwark
Vetten: Eieren, avocado, 80% of hoger cacao gehalte chocola, volle melk, olijfolie, noten (ongezout) maar ook weer vis zoals makreel oid.
Koolhydraten: Volkoren brood/rijst/pasta, brinta, havermout, roggebrood
De volgende principes zou je het best kunnen hanteren:
minimaal 1gram goede vetten = minstens 60 gram vet
2- 2.5 gram eiwit = ongeveer 130 gram eiwit
rest carbs.
Vet = 9 kcal per gram
eiwit en koolhydraten 4.
Gaat het lukken zo?
Dus je moet niet de hele dag brood gaan eten of havermout oid. Als je eenmaal een idee hebt van hoeveel je van alles neemt is het niet zo erg als er een klein beetje speling in zit. Ik zou voor de 1e paar weken zeker aanraden om een app te downloaden (zoals myfitnesspal) zodat je het kan bijhouden en zodat je een idee hebt van wat je allemaal binnenkrijgt.
Shakes zijn niet nodig zolang je alles uit je voeding kan halen. Het is een aanvulling op je schema als je te weinig eiwitten uit je voeding kan halen.
Je hebt verschillende merken natuurlijk van shakes: body en fitshop, XXl nutrition, Bodylab en ga zo maar door. Ik bestel bij body en fit omdat ik erg tevreden ben over de producten, de service en de leuke extra's die je vaak er bij krijgt haha.