Fitness Seller

Nieuws Hero Brinkman op termijn voorstander van hoofddoekverbod in streekbus

In scholen/universiteiten is een verbod gewenst vanwege aantoonbare voordelen, maar dat is wat mij betreft meteen de enige plaats waar een verbod moet gelden voor de burger.

Ik zie het voordeel niet als je spreekt over provinciegebouwen, en al helemaal niet als je het hebt over streekbussen.

In scholen/universiteiten is een verbod gewenst vanwege aantoonbare voordelen, maar dat is wat mij betreft meteen de enige plaats waar een verbod moet gelden voor de burger.

Ik zie het voordeel niet als je spreekt over provinciegebouwen, en al helemaal niet als je het hebt over streekbussen.

Mogen kruisjes dan wel?
Keppeltjes?
Che shirtjes?

Beetje flauw, maar waar ligt de lijn dan?

Moraalridder maakt daar een sterk punt denk ik. Ik zeg leven en laten leven, lijkt me wel meer dan normaal dat je mensen gewoon kan identificeren aan het gezicht..

Mogen kruisjes dan wel?
Keppeltjes?
Che shirtjes?

Beetje flauw, maar waar ligt de lijn dan?
Die vormen geen problemen op scholen, maar om niet te discrimineren moet je algemene religieuze neutraliteit eisen als je een hoofddoekenverbod gaat invoeren op scholen als je motivatie is dat je geen religieuze symbolen wenst.

Uiteindelijk gaat het om wat je ermee wilt bereiken, zomaar zaken verbieden zonder goede onderbouwing is nooit verstandig. In het geval van hoofddoeken vormt de sociale druk een reëel probleem.

Hehehe altijd in de bus naar school kom ik langs zo een wijk met allemaal flatjes. Staan alleen maar marokkanen met hoofddoeken en gewaden.

Kunnen ze die halte wel opheffen :D

Ik begrijp niet hoe mensen erbij komen dat vrouwen die de hijaab dragen dit opgedrongen wordt.

Daar kan ik me eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen.

Ik kan mij er niets bij voorstellen.
En al helemaal niet bij het verbieden ervan.
Daarmee ontzeg je deze vrouwen om een normaal leven te leiden.

Ik lees net dat de rechtse ijdeltuit en PVV goedprater Arend-Jan Boekestijn (VVD) het zelfs vermoeiend begint te vinden dat Wilders nooit in gaat op argumenten en enkel retoriek uitspuwt.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je vrijwillig met zo'n doek rond je kop gaat lopen. Maar goed dat heb ik wel met meer outfits, zoals die van gothics of bodybuilders bijvoorbeeld.

Wat ik belangrijker vind is dat er gewoon Nederlands gesproken wordt in het openbaar vervoer door iedereen met een Nederlands paspoort. Natuurlijk valt dat niet te controleren maar zie het als een ongeschreven regel tegen onbeschoftheid.

Dat SIRE (en Hero Drinkman) daar eens wat mee doet.

Wat ik belangrijker vind is dat er gewoon Nederlands gesproken wordt in het openbaar vervoer door iedereen met een Nederlands paspoort. Natuurlijk valt dat niet te controleren maar zie het als een ongeschreven regel tegen onbeschoftheid.

Wat dacht je gewoon van algeheel je muil houden in het openbaar vervoer. Goddank dat er tegenwoordig stiltecoupe's zijn.

Krijsende kinderen en schreeuwende Antillianen in het openbaar vervoer. Erger kan het niet. Het is niet voor niks dat ik het openbaar vervoer zoveel mogelijk probeer te vermijden. Er loopt gewoon teveel paupervolk rond. :roflol:

Heb altijd weer medelijden met dat OV-personeel.

Haha wat kan mij het nou verrotten welke taal ze spreken in het ov.

Krijsende kinderen en schreeuwende Antillianen in het openbaar vervoer.

Ik vind dat primitief-exotische nog wel iets humoristisch hebben. Volwassen mannen en vrouwen die elkaar kapot lijken te schelden terwijl ze dan eigenlijk aan het flirten waren of de boodschappen voor zo meteen even bespreken. Luisteren naar grote kinderen van 40 met tatoeages en mongolenpet op terwijl ze hun kinderen van 8 met een betere taalbeheersing dan pap zelf in het tokiaansrotterdams vertellen dat de schoolmeester niet goed wijs is vind ik veel ergerlijker.

Het zal me niks verbazen als we dit soort taferelen hier in Nederland weer gaan mee maken. Geschiedenis herhaalt zich wel eens vaker...

RTEmagicC_foto07.jpg.jpg

Bioscoop2.jpg

Maar in plaats van Joden zal er dan Moslims staan...Apartheid is ook zo'n leuke Nederlandse uitvinding geweest :rolleyes:

Het zal me niks verbazen als we dit soort taferelen hier in Nederland weer gaan mee maken. Geschiedenis herhaalt zich wel eens vaker...

RTEmagicC_foto07.jpg.jpg

Bioscoop2.jpg

Maar in plaats van Joden zal er dan Moslims staan...Apartheid is ook zo'n leuke Nederlandse uitvinding geweest :rolleyes:

:orly: Wat een onzin zeg, dat "argument" word al tientallen jaren gebruikt om alle kritiek op de multiculturele samenleving de kop in te drukken, slaat nergens op is gewoon stemmingmakerij.

Terug
Naar boven