Fitness Seller

Nieuws Hero Brinkman op termijn voorstander van hoofddoekverbod in streekbus

Die vormen geen problemen op scholen, maar om niet te discrimineren moet je algemene religieuze neutraliteit eisen als je een hoofddoekenverbod gaat invoeren op scholen als je motivatie is dat je geen religieuze symbolen wenst.

Uiteindelijk gaat het om wat je ermee wilt bereiken, zomaar zaken verbieden zonder goede onderbouwing is nooit verstandig. In het geval van hoofddoeken vormt de sociale druk een reëel probleem.

Ik ben het met je eens hoor,maar hier in nederland is er geen religieuze neutraliteit op scholen,sterker nog we trekken onze ''Westerlijke Geloven'' voor,Kijk nou wanneer we dagen vrij van school of vakantie hebben.
Pazen,Kerst,Hemelsvaartdag. Waarom niet op suikerfeest of Chanoeka?
Waarom is het zo dat bij mijn broertje op een Christelijke school mensen bij biologie uit de klas verwijdert worden wanneer de evolutietheorie wordt behandeld?

Dat laatste lijkt me de keuze van de ouders, wat natuurlijk oerdom is en eigenlijk gewoon bij wet verboden zou moeten worden. Die feestdagen zijn een typisch voorbeeld van waarom er scheiding van kerk en staat moet zijn. Iedereen kan zo wel feestdagen gaan opeisen.

ik hoop dat je enkel lesgevers bedoelt? Daar ga ik ook mee akkoord. Maar zie niet in hoe je als student hiermee de neutraliteit van een universiteit of hogeschool gaat ondergraven.

:orly: Wat een onzin zeg, dat "argument" word al tientallen jaren gebruikt om alle kritiek op de multiculturele samenleving de kop in te drukken, slaat nergens op is gewoon stemmingmakerij.

Klopt helemaal mee eens, heeft zich namelijk nooit voorgedaan, is verzonnen, uit de duim gezogen, foei IsmaelD.........volgende X met feiten komen aub ipv met onzin en stemmingmakerij artikelen:p

Klopt helemaal mee eens, heeft zich namelijk nooit voorgedaan, is verzonnen, uit de duim gezogen, foei IsmaelD.........volgende X met feiten komen aub ipv met onzin en stemmingmakerij artikelen:p

Dat eeuwige gescherm met de jodenvervolging van 70 jaar geleden is gewoon walgelijk.

Situatie is totaal anders, probleem is anders, informatievoorziening is anders, maatschappij is anders enz enz enz

Maargoed lekker simpel houden he :p

Woooow ben onder de indruk TrooperX, goed bezig.

Nu begrijp ik waarom je je ogen mag sluiten, je verstand links mag laten liggen.

Al dat walgelijke gedoe......alsof alles hetzelfde is, hoe in te hell komen ze erbij. We lever immers niet meer in de jaren '40 maar 2011, absurditeit ten top, bleegh walgelijk.

Gwoon kop in t zand steken, onder t mom heb toch niets te verbergen. Ohh sorry bedoelde vrijheid van......

i understand thnxx for the eye opener.

Wat een fascistisch partij zeg :roflol:
Hoe valt dit te verdedigen ?

Vind het, helemaal als het over dit standpunt gaat, nieteens zo ver gezocht.

Ik ben het met je eens hoor,maar hier in nederland is er geen religieuze neutraliteit op scholen,sterker nog we trekken onze ''Westerlijke Geloven'' voor,Kijk nou wanneer we dagen vrij van school of vakantie hebben.
Pazen,Kerst,Hemelsvaartdag. Waarom niet op suikerfeest of Chanoeka?
Waarom is het zo dat bij mijn broertje op een Christelijke school mensen bij biologie uit de klas verwijdert worden wanneer de evolutietheorie wordt behandeld?

Bij de christelijke feestdagen wordt er bij de meeste scholen niet eens meer gedacht aan het christelijk gedachtegoed maar gewoon aan vakanties die standaard zijn geworden in de mensen hun beeldvorming en jaarplanning. Die vrije dagen zijn er al zo lang dat het bullshit is om dit ook nog is voor de zogenaamde bijgekomen suikerfeest enzo te doen. Daarnaast is mijn mening dat als moslims vrij krijgen bij kerst, wij bij al hun problemen ook deze voortrekkerij zouden moeten kunnen krijgen, of zij zullen bij kerst enzo ook naar school moeten voortaan want ja, het is toch hun geloof niet. Eerlijkheid voor twee kanten toch? Daarnaast vind ik het gewoon logisch om een bepaald geloof waar onze algemene normen en waarden en denkbeelden vooral vandaan komen "voor te trekken" op geloven die erbij komen. Dat t discriminatie is vind ik zogeheten "links gelul", je doet moslims of joden er niet tekort mee en zij weten heus wel dat veel dingen in onze samenleving op bijvoorbeeld deze normen en waarden en regels gebaseerd zijn
Pure onzin wat je zegt behalve t laatste punt wat nog meer onzin is als het eerste deel

zij weten heus wel dat veel dingen in onze samenleving op bijvoorbeeld deze normen en waarden en regels gebaseerd zijn

Kan je misschien een voorbeeld geven van christelijke waarden die in onze westerse samenleving voorkomen en die niet in het Jodendom of de Islam terug te vinden zijn?

Kan je misschien een voorbeeld geven van christelijke waarden die in onze westerse samenleving voorkomen en die niet in het Jodendom of de Islam terug te vinden zijn?

De basis is allemaal hetzelfde, maar met die zin bedoelde ik te zeggen dat immigranten zelf ook wel beseffen dat wij niet een islamitisch land zijn maar overwegend christelijk of atheistisch en dat wij met feestdagen van dit geloof niet hun beledigen of tekort laten doen wat veel "erg linkse" mensen ons wel wil doen laten geloven.

Eu is naar mijn weten gewoon vrijzinnig. Men neemt het woord 'neutraliteit' graag in de mond als het over de Islam gaat, maar als andere religieuze symbolen moeten oprotten dan zijn ze ingebed in een 'joods-christelijke' cultuur.

Simpel gedachtegoed weer van rechtsch mensen.
Heb al eerder via studies aangetoond dat er vragen mogen gesteld worden aan hun intellectuele capaciteiten.

Laatst bewerkt:
Die Hero begint erg veel weg te krijgen van een zeker persoon, dit is xenofobie van het ergste soort!

toen niet nu niet nooit meer fascisme!!

Eu is naar mijn weten gewoon vrijzinnig. Men neemt het woord 'neutraliteit' graag in de mond als het over de Islam gaat, maar als andere religieuze symbolen moeten oprotten dan zijn ze ingebed in een 'joods-christelijke' cultuur.

Simpel gedachtegoed weer van rechtsch mensen.
Heb al eerder via studies aangetoond dat er vragen mogen gesteld worden aan hun intellectuele capaciteiten.

Sorry hoor, maar jij doet voor komen dat het racistisch en.dom.is om voor een geloof of iets.te kiezen waar.de meeste.dingen uit zijn.voortgekomen. of je het er niet.mee.eens.bent oke, maar wtf. Discrimatie en zukke termen zijn tegenwoordig overgebruikt en.vooral in jouw verhaal complete BS

Ik.zeg.enkel.dat.men.consequent.moet.wezen.

@ onderhandelen:
Geert Wilders heeft vrijwel alle PVV-kandidaten voor de Provinciale Staten een spreekverbod opgelegd.
Alleen de lijsttrekkers in de provincies mogen het woord voeren. De partijleider wil dat de overige honderd nieuwe PVV-gezichten zich stilhouden, schrijft dagblad De Gelderlander maandag.

Volgens de lijsttrekker van de PVV in Gelderland Marjolein Faber is het spreekverbod geen maatregel uit angst voor fouten van de kandidaten. De beperking dat alleen de lijsttrekkers mogen praten zou bedoeld zijn om de bekendheid van de lijsttrekkers te vergroten.

De Gelderse afdelingen van de CDA en PvdA spreken in de krant hun afschuw uit over het spreekverbod voor de kandidaten van de PVV. De PvdA zegt dat het een samenwerking met de partij in de weg staat.

''Als Geert Wilders zijn eigen kandidaten al niet vertrouwt, waarom zou de kiezer hen dan moeten vertrouwen?'' zegt CDA-lijsttrekker Jan-Jacob van Dijk. PvdA-lijsttrekker Co Verdaas ziet een vergelijking met de volksvertegenwoordiging in Egypte. ''Als je hoort dat in Egypte of Saudi-Arabie toekomstige volksvertegenwoordigers een spreekverbod hebben, denk je: dat is geen echte democratie. Nu gebeurt het in Nederland.''

De PVV en Geert Wilders waren niet direct bereikbaar voor een reactie.
Zie je nu pas een link ?
Partij voor de 'VRIJHEID' roflol

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven