MuscleMeat

Herstel na ongetraind lange duur inspanning

Radmau

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
86kg
Ik heb afgelopen Zondag ochtend zonder enige duur training vooraf meegedaan aan 18 km
mudmasters afgelopen weekend.

Resultaat: zeer tevreden, heb het gehaald in een redelijke tijd.

Resultaat 2: mijn knieen hebben het even gehad met me.

Nu vraag ik me af hoeveel rusttijd/hersteltijd ik in acht zou moeten nemen voordat ik weer zwaar ga liften.

Volgens google is het verstandig om in 2 weken tijd weer toe te bouwen naar het oude belastbare niveau na een halve marathon.

Mijn idee was:
Dinsdagavond: halve kracht upper body en stretchen
Donderdag: halve kracht lower body en stretchen
Vrijdag: een rustig duurloopje (mijn laatste voor de komende tijd)
Zaterdag: oude niveau upper body
Zondag: oude niveau lower body

Daarna: knallen als vanouds

Aangezien mijn lichaam een behoorlijke klap te verwerken heeft gekregen denk ik wel deze week nodig te hebben. Maar 2 weken herstel...vind ik vrij lang.

any thoughts/ tips?

Ik heb zoiets namelijk nooit eerder gedaan.

Niet echt ervaring met dit geval, maar denk gewoon dat je dit toch prima zelf aan kan voelen?
Als ik er een tijdje uit gelegen heb en ga daarna weer vol goede moed volop ertegen aan beuken bekommer ik het ook altijd met een dikke week spierpijn. Maar voel daarna vanzelf aan wanneer ik weer kan trainen.

Denk dat het niet anders zal zijn in deze situatie. Gewoon lekker rusten en rustig sporten tot je geen pijntjes meer hebt ;)

Succes met het herstel!

Deze week gewoon lekker rustig aan doen hooguit wat lightweight/cardio volgende week gewoon weer aan de slag.

• Topic Starter Topic Starter
Luisteren naar je Lichaam is bij mijn weten na zoiets niet het best wat je kan doen. Aangezien je lichaam na een dag of 4 a 5 wel weer normaal aan voelt. Maar als je dan weer volle bak gaat raak je uiteindelijk in een later stadium "overtraind" of raak je geblesseerd.

Ik zou het weer op moeten bouwen in een week of misschien 2..maar welke intensiteit weet ik dus niet...

oh well..maar ff kijken hoe lang ik het niet/rustig aan doen vol hou :D

Terug
Naar boven