XXL Nutrition

Herstellen na een langere tijd on, hoe gaat dat ?

Cables

Competitive Bodybuilder
Waardering
3
Hoeveel moeilijker is het herstel van dit:

8 weken tren/prop
10 weken 200mg primo per week
8 weken tren/prop
Dus een half jaar on en dan off gaan.

Vergeleken met 8 weken tren/prop en dan off gaan?

Verneuk je dan al je eigen test of valt het mee? Ben hier heel nieuwsgierig naar.

tussentijds hcg en daarna een vreselijke nakuur imo

Waarom die 10 weken primo ertussen?
En je kuurtje goed verlopen maat?

Vind dat tren als 19nor dev. erg blijft onderdrukken.Imo is dat best heftig.Idd flink wat hcg erin en terug met nolva.Overgens hoef je je niet vast te houden aan 4 weken nolva hoor,5-6 weken is ook goed te doen

• Topic Starter Topic Starter
tussentijds hcg en daarna een vreselijke nakuur imo
Dus zeg maar tijdens de boldenon wat HCG nemen? Maar dat hoef je toch alleen te nemen als je ballen gekrompen zijn?
Hoe zou die nakuur er volgens jou uit moeten zien na een half jaar on?

Waarom die 10 weken primo ertussen?
En je kuurtje goed verlopen maat?
10 weken om alle waardes (behalve eigen test natuurlijk) te laten herstellen en toch alles vasthouden en dan de volgende kuur in en daarna een jaar off.
Kuur ging best lekker ja, heb er nog nooit zo goed bij gestaan !

Vind dat tren als 19nor dev. erg blijft onderdrukken.Imo is dat best heftig.Idd flink wat hcg erin en terug met nolva.Overgens hoef je je niet vast te houden aan 4 weken nolva hoor,5-6 weken is ook goed te doen
En moet je dan tijdens het bridgen al wat nolva gaan nemen aangezien primo niet echt zwaar onderdrukt, kan je dan msischien een beetje herstellen ?

ik vraag me ook af hoe het herstel zal verlopen na een 6maand+kuur...

mannen als testo eclipse enz hebben hier ervaring mee!

Heb ook es half jaar on geweest en de laatste 10weken afgesloten met primo only.
Nakuur met clomid gedaan, geen hcl, ballen waren niet gekrompen.
Mijn gains bleven, alleen een dipje kwa kracht gehad.
Ik kuur persoonlijk niet langen meer dan 16weken, 2weken tussen en nakuur.

Heb ook es half jaar on geweest en de laatste 10weken afgesloten met primo only.
Nakuur met clomid gedaan, geen hcl, ballen waren niet gekrompen.
Mijn gains bleven, alleen een dipje kwa kracht gehad.
Ik kuur persoonlijk niet langen meer dan 16weken, 2weken tussen en nakuur.

Hoe ging het qua libido ?

Na 9 weken deca(8wk) en test e had ik bijna geen dipje qua libido. Ik raakte wel al mijn massa kwijt omdat ik gelijk na mn nakuur ging cutten (niet slim!).

Hoe ging het qua libido ?

Na 9 weken deca(8wk) en test e had ik bijna geen dipje qua libido. Ik raakte wel al mijn massa kwijt omdat ik gelijk na mn nakuur ging cutten (niet slim!).

Nergens last van gehad.
Nu ga ik 16weken op 19nor's ben al 6weken bezig.
Hoop dat het ook goed blijft...

heb een keer 10 weken trenA gedaan 100mg ED..herstel duurde heel erg lang...had toen ook geen hcg gebruikt..alleen nolva of clomid..

eigenlijk zou HMG wel een uitkomst zijn qua herstel voor zulke lange kuurtjes

FSH en LH (als humaan menopauzegonadotrofine, HMG) Poeder voor injectievloeistof; met solvens 1 ml. Bevat FSH 75 IE, LH 75 IE.

CFH-Advies: Indien de behandeling met clomifeen bij anovulatie faalt, kunnen de urinaire gonadotropinen (menopauzegonadotrofine, urofollitropine) worden toegepast; binnen de urinaire gonadotropinen heeft het gezuiverde product de voorkeur. Follitropine (recombinant gonadotropine) heeft bij deze indicatie geen aantoonbare klinisch relevante voordelen.
De Commissie heeft de toepassing van menopauzegonadotrofine bij stoornissen in de spermatogenese nog niet beoordeeld en de toepassing bij kunstmatige voortplantingstechnieken opnieuw in beoordeling genomen.

Eigenschappen: Wordt bereid uit urine van vrouwen in de postmenopauze en bevat FSH (follikelstimulerende hormoon)- en LH (luteïniserend hormoon)-activiteit. FSH stimuleert bij de vrouw follikelgroei en -rijping in het ovarium en zet de follikels aan tot productie van oestrogenen; bij de man stimuleert het de ontwikkeling van testisbuisjes en de spermatogenese. LH induceert bij de vrouw de ovulatie en stimuleert de ontwikkeling van het corpus luteum; bij de man brengt het de interstitiële cellen in de testes tot ontwikkeling en zet aan tot productie van androgenen. Het biologische effect wordt voornamelijk veroorzaakt door de FSH-component.

Kinetische gegevens: De i.m. en s.c. toediening zijn bio-equivalent. Tmax = i.m./s.c. 6-24 uur. Eliminatie: vnl. met de urine. T1/2 = 4-12 uur.

Indicaties: Bij de vrouw: infertiliteit door anovulatie (ook ten gevolge van het polycysteus ovariumsyndroom, PCOS), indien behandeling met clomifeen faalt; onvoldoende follikelrijping met insufficiëntie van het corpus luteum, indien andere behandelingen hebben gefaald. Gecontroleerde ovariële hyperstimulatie, teneinde meervoudige follikelrijping te bewerkstelligen bij kunstmatige voortplantingstechnieken (bv. in-vitro-fertilisatie (IVF)), gevolgd door embryo-transfer (IVF/ET), gamete-intra-fallopian transfer (GIFT) en intracytoplasmatische sperma-injectie (ICSI).
Bij de man: geselecteerde gevallen van gestoorde spermatogenese.

Contra-indicaties: Vergroting van de ovaria of cystevorming die niet is veroorzaakt door het polycysteuze ovariumsyndroom (PCOS). Gynaecologisch bloedverlies met onbekende oorzaak. Tumoren van ovarium, uterus, mammae of testis. Hypofyse- of hypothalamustumoren. Prostaatcarcinoom, testistumor.

Bijwerkingen: Allergische reacties, variërend van m.n. lokale reacties zoals pijn en uitslag op de injectieplaats tot gegeneraliseerde reacties zoals uitslag en koorts. Verhoogde kans op meerlingzwangerschap; bij gecontroleerde ovariële hyperstimulatie hangt deze kans samen met het aantal teruggeplaatste oöcyten/embryo's. Syndroom van ovariële hyperstimulatie, gekenmerkt door buikpijn, opgezet gevoel, misselijkheid, braken, diarree en cysteus vergrote ovaria. Bij ernstige hyperstimulatie kunnen ascites, hydrothorax en hemoconcentratie met het risico van trombo-embolische complicaties optreden. Zelden trombo-embolische aandoeningen zonder relatie met het hyperstimulatiesyndroom en hoofdpijn. Langdurige toediening leidt zelden tot antilichaamvorming, welke de behandeling ineffectief maakt.

Interacties: Bij gelijktijdig gebruik van een GnRH-agonist om de hypofyse te desensitiveren kan een hogere dosis HMG nodig zijn om een adequate respons te bereiken. Gelijktijdig gebruik met clomifeen kan de follikelreactie versterken.

Waarschuwingen en voorzorgen: Vóór toepassing anatomische afwijkingen van de geslachtsorganen, aanwezigheid van onbehandelde niet-gonadale endocrinologische afwijkingen en primair ovariumfalen uitsluiten. Beoordeling van de follikelontwikkeling door echoscopie en bepaling van de plasma-estradiolspiegel dient vóór en tijdens de behandeling regelmatig plaats te vinden. Bij symptomen van ongewenste ovariële hyperstimulatie (dus niet als onderdeel van de voorbereidende behandeling voor kunstmatige voortplantingstechnieken) de behandeling staken. In dat geval zwangerschap vermijden en beslist geen HCG (humaan choriongonadotrofine) toedienen, wegens het risico van meervoudige ovulaties en het ovariële hyperstimulatiesyndroom. Aspiratie van alle follikels vóór ovulatie kan het optreden van hyperstimulatie verminderen. Tijdens de eerste toediening is medisch toezicht vereist wegens de mogelijkheid van anafylactische reacties, m.n. bij overgevoeligheidsreactie op gonadotrofinepreparaten in de anamnese. Bij onvruchtbare vrouwen die worden behandeld in het kader van kunstmatige voortplantingstechnieken, kan vaker ectopische zwangerschap optreden omdat vaak afwijkingen aan de eileiders bestaan. In een vroeg stadium van de zwangerschap dient met echoscopie te worden vastgesteld of de vrucht zich in de uterus bevindt. Het risico van meerlingzwangerschap is iets verhoogd. De kans op een meerlingzwangerschap na toepassing van conceptie-hulptechnieken hangt echter samen met het aantal teruggeplaatste oöcyten/embryo’s. Het percentage zwangerschapsonderbreking door miskraam of spontane abortus is hoger dan in de normale populatie, maar vergelijkbaar met dat bij vrouwen met andere fertiliteitsproblemen. Zelftoediening dient alleen te worden uitgevoerd door goed gemotiveerde en voldoende geïnstrueerde patiënten die snel kunnen beschikken over deskundig advies. Het succes van een IVF-behandeling blijft in het algemeen gedurende de eerste vier pogingen stabiel en neemt daarna geleidelijk af. Bij s.c. injectie de injectieplaats afwisselen om lipo-atrofie te voorkomen.
Bij mannen met hypogonadotroop hypogonadisme kan een behandelingsduur van 18 maanden of langer nodig zijn op spermatogenese te bewerkstelligen. Voor het evalueren van het effect wordt semenanalyse 4-6 maanden na het begin van de behandeling aanbevolen.

Dosering: Hypothalame-hypofysaire disfunctie: De behandeling binnen de eerste 7 dagen van de cyclus starten. Individueel doseren op geleide van follikelgrootte, bepaald via echografie en/of oestrogeensecretie: aanvankelijk 75 IE i.m. of s.c. per dag, zo nodig na ten minste 7 dagen, bij uitblijven ovariële respons, geleidelijk verhogen totdat de follikelgroei en/of de estradiol plasmaconcentratie een farmacodynamische respons aangeven. De effectieve dagdosis aanhouden totdat een pre-ovulatoir stadium is bereikt. Bij te snelle stijging van de oestradiolspiegels of een te groot aantal reagerende follikels de dosering verlagen. Bij het bereiken van een pre-ovulatoir stadium de toediening staken en 24-48 uur na het beëindigen van de therapie behandeling met humaan choriongonadotrofine (HCG) starten om de ovulatie op te wekken. Gecontroleerde ovariële hyperstimulatie bij kunstmatige voortplantingstechnieken: Verschillende protocollen worden toegepast. Individueel doseren op geleide van follikelgrootte, bepaald via echografie en/of oestrogeensecretie. Aanbevolen begindosering: 150-225 IE per dag gedurende ten minste de eerste 4 dagen. Stimulatie van follikelgroei wordt in het algemeen bereikt met een onderhoudsdosering van 75-375 IE i.m./s.c. per dag (max. 450 IE per dag), evt. in combinatie met clomifeen om de productie van endogene gonadotrofinen te stimuleren òf in combinatie met een GnRH-agonist of een GnRH-antagonist om een premature LH-piek te voorkomen. Bij adequate follikelgroei de toediening staken en 24-48 uur na beëindiging van de therapie HCG i.m. toedienen om de laatste fase van de follikelrijping te induceren. Ovumaspiratie vindt 34-35 uur later plaats. Stoornissen in de spermatogenese (voorafgaande aan de behandeling een evt. testosteronsubstitutie staken): 75 IE i.m. of s.c. per dag òf 75 IE twee- à driemaal per week. Deze injecties combineren met HCG twee- à driemaal per week om in het noodzakelijke LH-effect te voorzien. Na minimaal 3 maanden behandeling kan enige verbetering in de spermatogenese worden verwacht. Bij optreden van verbetering kan deze in een aantal gevallen met alleen toediening van HCG worden gehandhaafd. Gedurende de behandeling een evt. testosteronsubstitutie staken.
NB: De injecties langzaam intramusculair of subcutaan toedienen.

Menon DK.

Department of Obstetrics and Gynecology, University Malaya Medical Centre, Kuala Lumpur, Malaysia. drmenon2000@yahoo.co.uk

OBJECTIVE: To document for the first time the successful treatment using human chorionic gonadotropin (hCG) and human menopausal gonadotropins (hMG) of anabolic steroid-induced azoospermia that was persistent despite 1 year of cessation from steroid use. DESIGN: Clinical case report. SETTINGS: Tertiary referral center for infertility. PATIENT(S): A married couple with primary subfertility secondary to azoospermia and male hypogonadotropic hypogonadism. The husband was a bodybuilder who admitted to have used the anabolic steroids testosterone cypionate, methandrostenolone, oxandrolone, testosterone propionate, oxymetholone, nandrolone decanoate, and methenolone enanthate. INTERVENTION(S): Twice-weekly injections of 10,000 IU of hCG (Profasi; Serono) and daily injections of 75 IU of hMG (Humegon; Organon) for 3 months. MAIN OUTCOME MEASURE(S): Semen analyses, pregnancy. RESULT(S): Semen analyses returned to normal after 3 months of treatment. The couple conceived spontaneously 7 months later. CONCLUSION(S): Steroid-induced azoospermia that is persistent after cessation of steroid use can be treated successfully with hCG and hMG.

hCG-treatment alone is insufficient for restitution of spermatogenesis in a state with arrest at the spermatogonial level.

Hammar M, Berg AA, Kjessler B.

Department of Obstetrics and Gynaecology, University Hospital of Linkoping, Sweden.

In an infertile man with azoospermia and arrest at the spermatogonial stage, hCG treatment alone improved the spermatogenesis but not beyond the primary spermatocyte stage. During hCG treatment steroid conversion in vitro in testicular biopsy material, as well as serum testosterone concentrations increased dramatically. When hMG treatment was added, spermatogenesis was complete. Combined hCG/hMG treatment seems to be an efficient therapy in well-selected infertile men, whereas increased testosterone production induced by hCG-treatment may be insufficient for restitution of spermatogenesis.

Ok dat is niet iets wat ik kan regelen denk ik dus ik denk dat ik het maar op HCG en nolva houdt.

Maar stel dat je ballen hetzelfde formaat blijven is dan HCG echt nodig ?

Ouwe gifmenger

Ik ben een 17 maanden on geweest, paar keer HCG, giga doseringen ik denk totaal wel iets van 20 weken tren achter elkaar, van 150 eod naar 200 ed enz enz, maar ben nu dus even off...
ik heb totaal geen last..
op acné na......

Ik ben een 17 maanden on geweest, paar keer HCG, giga doseringen ik denk totaal wel iets van 20 weken tren achter elkaar, van 150 eod naar 200 ed enz enz, maar ben nu dus even off...
ik heb totaal geen last..
op acné na......

ok dan zullen 6 maandjes wel niet zo erg zijn haha

20 weken tren....had je niet dat je pis steeds roder werd ?

ok dan zullen 6 maandjes wel niet zo erg zijn haha

20 weken tren....had je niet dat je pis steeds roder werd ?

roder???
knalgeel, dag na inject.. dag daarna was het weer minder...
maarre, dat ben ik he... zegt niks over jou!
ik heb laatst op tren only gezeten, nergens last van, zelfs libido is nog goed, testikels zijn nog normale grootte, dus..
maar jij kan er weer heel anders op reageren...

heb een keer 10 weken trenA gedaan 100mg ED..herstel duurde heel erg lang...had toen ook geen hcg gebruikt..alleen nolva of clomid..
Hoe voel je dan eigelijk of je weer hersteld bent.
Ik begrijp het soms niet ,is net of jullie dit plots aanvoelen.
Ik ben ook nu een maand uit men Tren kuur was ook redelijk hoog gedosseerd.
Ik voel me nu al enkele weekjes hetzelfde redelijk lekker in me vel.
Ben ik dan hersteld of weet ik dit maar zeker door ff men bloedwaardes te meten?
Sorry voor Off Topic Cables.
On Topic....CabLes wordt een beest!!!

Hoe voel je dan eigelijk of je weer hersteld bent.
Ik begrijp het soms niet ,is net of jullie dit plots aanvoelen.
Ik ben ook nu een maand uit men Tren kuur was ook redelijk hoog gedosseerd.
Ik voel me nu al enkele weekjes hetzelfde redelijk lekker in me vel.
Ben ik dan hersteld of weet ik dit maar zeker door ff men bloedwaardes te meten?
Sorry voor Off Topic Cables.
On Topic....CabLes wordt een beest!!!

een dip kan zich uiten in:

Kracht verlies
libido verlies
een mentaal dipje
lichamelijk dip (slap voelen enz)

en er zal vast nog wel wat meer zijn..

Terug
Naar boven