- Lid geworden
- 29 jan 2010
- Berichten
- 1.294
- Waardering
- 100
Misschien dat ik BC2 ook eens aanschaf.
Zeker doen
imo ook een veel betere game.
-Veel minder last van overmatige zoneffecten of grafische effecten.
-Kleur!
-Word niet benadeeld door random shit a la 'Bad luck' wtf?
-Wapens hebben een eigen karakter.
-Classes. Klasse verdeling vond ik veel beter in BC2, en het feit dat je niet overal een demper op kon zetten.
-Geen audiospotting. Als je een wapen afschiet ben je niet zichtbaar voor de vijand op de minimap. Dit is zo'n verschrikkelijk raar systeem in BF3, maar volgens mij puur omdat het geluidsgedeelte ook niet voldoet. Vuur een wapen af in BF en iedereen ziet je op hun kaart, zelfs welke kant je op kijkt. In vorige games had je duidelijk veel meer situational awareness nodig. Dit kreeg je o.a. door heel goed te luisteren. Waar waren vuurgevechten aan de gang, waar komt het geschreeuw vandaan etc. Aan de hand daarvan ging je op jacht op de vijand of wist je hem te verwachten. Ook hoorde je voetstappen fatsoenlijk, zodat je kunt weren tegen knifers. Waar zijn die in BF3? :/
Nu word je bijna gedwongen een demper op je wapen te schroeven. En vooral mis ik supportgunners die suppresive fire geven. Het is gewoon geil om dat op afstand te horen. Maar zodra iemand dat doet, krijgtie een mortar op je kop of in 1 keer 5 man op je nek. wtf yo?
-Gunplay is anders, makkelijker maar wel leuker imo. Ieder wapen had echt zijn eigen geluid en karakter. Als je een scope erop wilde moest je ergens anders een voordeel schrappen. Wilde je meer ammo of 2 granaten oid? Dan moest je met ironsight spelen wat overigens echt heel leuk was in BC2. In BF3 lijkt alles wel een spraywapen en veel wapens klinken hetzelfde.
-Mapdesign. Erg grote factor, in BC2 heb je ruimte om te bewegen (wat overigens in BC1 nog beter was, en in BF2 helemaal) Rushmaps zijn zo ontworpen dat er wel chokepoints zitten, maar in principe heb je ruimte genoeg om altijd te flanken. Oasis en Harvest day zijn toch wel mijn favoriete mappen, beide op CQ of Rush.
De gebieden met al die kleine huisjes, waar je elke muur van uit kunt schieten of helemaal laat instorten, zie je nauwelijks meer in BF3. Gewoon een aantal grote gebouwen neergezet, waarvan bij sommig een muur eruit kan. Verder loop je altijd dezelfde straten. Enorm saai. Ik mis ook heuvels, en groen, en riviertjes en huisjes etc.
-Voice overs klonken vele malen beter. Als je als amerikaan een granaat gooide en je hoorde een rus schreeuwen, wist je dat er een vijand in de buurt zat. Zo ook wanneer iemand je maat onder vuur nam, of als iemand een medic nodig had. 'I NEED A GODDAMN MEDIC!'. Er werd echt geschreeuwd in de game, deed immersie heel veel ten goede. Het verschil tussen russen en amerikanen was erg groot. Zelfde geldt overigens voor uniformen.
-Flagposities hadden in BC2 vaker een meerwaarde. Statische AA guns bijvoorbeeld, wat veel leuker werkte toen ze door de map verspreid waren dan zo'n raar ding in je base als in BF3. Je moest sowieso vaak voor de vlag vechten, en de vlag had dan een strategische meerwaarde. Zo ook met tanks, uav of andere voertuigen.
-Geen lock-on wapens. Je werd niet continu gek van al dat gepiep. Ook zelf had je meer skill nodig wilde je een voertuig uitschakelen. De tracerdart (omg wat mis ik dat ding) was echt zoveel meer fun dan dat automatisch locken van een javalin of stinger.
-Geen maps met tunnels of cluster****s. Grote gebieden met een hogere overlevingskans en een gevoel van 'overleven'. Dit gevoel in games is echt ontzettend leuk, alsof je echt over een battlefield struint en met een beetje skill win je een aantal vuurgevechten( met je maten.) In BF3 word je zo dichtbij op je enemy gezet, en in zulke k*t posities gedwongen dat je altijd wel een paar keer dood gaat.
-Enige nadeel in BC2 wat ik me zo kan herinneren was de baserapes door de trieste piloten. Vooral op atacama was dit echt een ramp
De vijand springt dan op zijn quadje richting de enemy, en gaat zitten wachten tot de heli weer respawnt en jatten hem dan. En dan met 2 helicopters gaan ze boven je basis rondvliegen :') 9/10 keer dat je spawnt ben je gewoon dan kansloos en ga je dood.
Oja, en snipen was te makkelijk. Niet alleen omdat je als recon zelf op een bosje lijkt maar omdat je geen sway hebt. Je scope is dus altijd muisstil. Goede toevoeging in BF3 maar dat scopeglint mochten ze weglaten.
Enige goede van BF3:
Bipod
Suppression
Laatst bewerkt: