XXL Nutrition

Het Battlefield topic

Bezoekers in dit topic

Misschien dat ik BC2 ook eens aanschaf.

Zeker doen :)

imo ook een veel betere game.

-Veel minder last van overmatige zoneffecten of grafische effecten.

-Kleur!

-Word niet benadeeld door random shit a la 'Bad luck' wtf?

-Wapens hebben een eigen karakter.

-Classes. Klasse verdeling vond ik veel beter in BC2, en het feit dat je niet overal een demper op kon zetten.

-Geen audiospotting. Als je een wapen afschiet ben je niet zichtbaar voor de vijand op de minimap. Dit is zo'n verschrikkelijk raar systeem in BF3, maar volgens mij puur omdat het geluidsgedeelte ook niet voldoet. Vuur een wapen af in BF en iedereen ziet je op hun kaart, zelfs welke kant je op kijkt. In vorige games had je duidelijk veel meer situational awareness nodig. Dit kreeg je o.a. door heel goed te luisteren. Waar waren vuurgevechten aan de gang, waar komt het geschreeuw vandaan etc. Aan de hand daarvan ging je op jacht op de vijand of wist je hem te verwachten. Ook hoorde je voetstappen fatsoenlijk, zodat je kunt weren tegen knifers. Waar zijn die in BF3? :/

Nu word je bijna gedwongen een demper op je wapen te schroeven. En vooral mis ik supportgunners die suppresive fire geven. Het is gewoon geil om dat op afstand te horen. Maar zodra iemand dat doet, krijgtie een mortar op je kop of in 1 keer 5 man op je nek. wtf yo?

-Gunplay is anders, makkelijker maar wel leuker imo. Ieder wapen had echt zijn eigen geluid en karakter. Als je een scope erop wilde moest je ergens anders een voordeel schrappen. Wilde je meer ammo of 2 granaten oid? Dan moest je met ironsight spelen wat overigens echt heel leuk was in BC2. In BF3 lijkt alles wel een spraywapen en veel wapens klinken hetzelfde.

-Mapdesign. Erg grote factor, in BC2 heb je ruimte om te bewegen (wat overigens in BC1 nog beter was, en in BF2 helemaal) Rushmaps zijn zo ontworpen dat er wel chokepoints zitten, maar in principe heb je ruimte genoeg om altijd te flanken. Oasis en Harvest day zijn toch wel mijn favoriete mappen, beide op CQ of Rush.
De gebieden met al die kleine huisjes, waar je elke muur van uit kunt schieten of helemaal laat instorten, zie je nauwelijks meer in BF3. Gewoon een aantal grote gebouwen neergezet, waarvan bij sommig een muur eruit kan. Verder loop je altijd dezelfde straten. Enorm saai. Ik mis ook heuvels, en groen, en riviertjes en huisjes etc.

-Voice overs klonken vele malen beter. Als je als amerikaan een granaat gooide en je hoorde een rus schreeuwen, wist je dat er een vijand in de buurt zat. Zo ook wanneer iemand je maat onder vuur nam, of als iemand een medic nodig had. 'I NEED A GODDAMN MEDIC!'. Er werd echt geschreeuwd in de game, deed immersie heel veel ten goede. Het verschil tussen russen en amerikanen was erg groot. Zelfde geldt overigens voor uniformen.

-Flagposities hadden in BC2 vaker een meerwaarde. Statische AA guns bijvoorbeeld, wat veel leuker werkte toen ze door de map verspreid waren dan zo'n raar ding in je base als in BF3. Je moest sowieso vaak voor de vlag vechten, en de vlag had dan een strategische meerwaarde. Zo ook met tanks, uav of andere voertuigen.

-Geen lock-on wapens. Je werd niet continu gek van al dat gepiep. Ook zelf had je meer skill nodig wilde je een voertuig uitschakelen. De tracerdart (omg wat mis ik dat ding) was echt zoveel meer fun dan dat automatisch locken van een javalin of stinger.

-Geen maps met tunnels of cluster****s. Grote gebieden met een hogere overlevingskans en een gevoel van 'overleven'. Dit gevoel in games is echt ontzettend leuk, alsof je echt over een battlefield struint en met een beetje skill win je een aantal vuurgevechten( met je maten.) In BF3 word je zo dichtbij op je enemy gezet, en in zulke k*t posities gedwongen dat je altijd wel een paar keer dood gaat.

-Enige nadeel in BC2 wat ik me zo kan herinneren was de baserapes door de trieste piloten. Vooral op atacama was dit echt een ramp :(
De vijand springt dan op zijn quadje richting de enemy, en gaat zitten wachten tot de heli weer respawnt en jatten hem dan. En dan met 2 helicopters gaan ze boven je basis rondvliegen :') 9/10 keer dat je spawnt ben je gewoon dan kansloos en ga je dood.

Oja, en snipen was te makkelijk. Niet alleen omdat je als recon zelf op een bosje lijkt :P maar omdat je geen sway hebt. Je scope is dus altijd muisstil. Goede toevoeging in BF3 maar dat scopeglint mochten ze weglaten.

Enige goede van BF3:
Bipod
Suppression
 
Laatst bewerkt:
Huisjes, riviertjes en groen is wat ik indd mis bij BF3, alles is gewoon oorlogsgebied.

Dat met dat bad luck gebeurd nou eenmaal als er een pilaar bovenop je flikkert, kan gebeuren, irl ben je dan ook de pijp uit.

dempers noodzakelijk ben ik het niet mee eens, ik gebruik nooit een demper omdat dat de accuracy vermindert, wat voor mij veel belangrijker is dan geluidloos schieten.
 
Huisjes, riviertjes en groen is wat ik indd mis bij BF3, alles is gewoon oorlogsgebied.

Dat met dat bad luck gebeurd nou eenmaal als er een pilaar bovenop je flikkert, kan gebeuren, irl ben je dan ook de pijp uit.

dempers noodzakelijk ben ik het niet mee eens, ik gebruik nooit een demper omdat dat de accuracy vermindert, wat voor mij veel belangrijker is dan geluidloos schieten.
Dempers zijn niet noodzakelijk. Maar je kunt je voorstellen dat het leuker is als je mensen met succes flankt en ze gewoon af kunt schieten ZONDER demper en het dan overleeft vooral omdat niemand je zomaar kunt zien op de minimap? Juist ja, zo kon je hele teams te slim af zijn in vorige delen. Hier word het de noobs makkelijk gemaakt door zulke crutches. Ergste is, je kan het niet uitzetten.

Het is 2012, en functies of opties laten ze tegenwoordig gewoon helemaal maar weg. De game rushen, overhypen en verkopen. That is all.
 
Dempers zijn niet noodzakelijk. Maar je kunt je voorstellen dat het leuker is als je mensen met succes flankt en ze gewoon af kunt schieten ZONDER demper en het dan overleeft vooral omdat niemand je zomaar kunt zien op de minimap? Juist ja, zo kon je hele teams te slim af zijn in vorige delen. Hier word het de noobs makkelijk gemaakt door zulke crutches. Ergste is, je kan het niet uitzetten.

Het is 2012, en functies of opties laten ze tegenwoordig gewoon helemaal maar weg. De game rushen, overhypen en verkopen. That is all.

Denk dat dit meer een pc probleem is, omdat je dan met zoveel man op een server zit en de kans groot is dat wanneer je op iemand schiet er andere tegenstander bij jou in de buurt zitten, op de ps3 is dit niet zo'n issue.

Dan zou je naar jouw zeggen ook bijna nooit een killstreak kunnen maken, daar heb je wel gelijk in, zie er ook maar weinig die dat wel lukken.
 
Iemand die wel verbeteringen ziet in BF3? Zoja, welke?
 
Iemand die wel verbeteringen ziet in BF3? Zoja, welke?

Voertuigen zijn wat beter uitgewerkt imo, maar voor de rest vind ik BC2 op veel fronten beter en leuker

BF3 heeft ook wel erg veel cluster**** maps nu, metro, bazaar
 
Net ff op youtube gekeken, ziet er dope uit.
 
Voertuigen zijn wat beter uitgewerkt imo, maar voor de rest vind ik BC2 op veel fronten beter en leuker

BF3 heeft ook wel erg veel cluster**** maps nu, metro, bazaar

Voertuigen beter ja?
Ik ben alleen blij dat het nu vaak meer dan 1 RPG vereist op een humvee of vodnik. Jammer alleen dat de gunner binnen zit (ook wel voordeel, maar mis de wagentjes uit BC2) Vooral de guns op die open buggies in BF3 zijn bijna waardeloos. Je kan geen helikopters meer uit de lucht schieten :(

Met tanks heb ik het probleem dat hij of heeeel zachtjes beweegt, wegglijdt vaak. Je moet altijd je gas/remmen controleren omdat je anders gewoon niet kan aimen want je tank beweegt/glijdt weg. Drama, nooit gezien in BC1 of BC2.

En ik mis de quads :(
De LAV vind ik dan weer wel een ontzettend gaaf ding. Lekker snel en verdomde dodelijk.

Dat vehicle disabling? Liever niet..
 
Ja supervet. In normal mode kon je gewoon blijven zitten op je quad als je maat er C4 op had geplakt.. blijf je gewoon in leven en je kan zo doorcrossen met je quad. Nieuwe c4 er op en gaan :D Was idd lachen
 
Voertuigen beter ja?
Ik ben alleen blij dat het nu vaak meer dan 1 RPG vereist op een humvee of vodnik. Jammer alleen dat de gunner binnen zit (ook wel voordeel, maar mis de wagentjes uit BC2) Vooral de guns op die open buggies in BF3 zijn bijna waardeloos. Je kan geen helikopters meer uit de lucht schieten :(

Met tanks heb ik het probleem dat hij of heeeel zachtjes beweegt, wegglijdt vaak. Je moet altijd je gas/remmen controleren omdat je anders gewoon niet kan aimen want je tank beweegt/glijdt weg. Drama, nooit gezien in BC1 of BC2.

En ik mis de quads :(
De LAV vind ik dan weer wel een ontzettend gaaf ding. Lekker snel en verdomde dodelijk.

Dat vehicle disabling? Liever niet..

Realistisch denken, als je irl een rocket launcher op een humvee of dergelijke schiet is 't ook klaar.

Net zoals met een gun van een buggy een heli uit de lucht schieten, wtf :roflol:

Met die tank? Zorgen dat je niet op een heuvel staat, ik heb er iig nog nooit last van gehad, daarnaast ben je super kwetsbaar als je stil blijft staan met een tank, dus dat zou ik sowieso vermijden.

En als je irl met een rpg op een tank schiet issie indd op zn minst disabled, als je erna nog een keer schiet ligt ie wel aan gort ja :D
 
een quad is toch net iets wendbaarder en sneller dan een jeep, maar je hebt in principe gelijk
 
Realistisch denken, als je irl een rocket launcher op een humvee of dergelijke schiet is 't ook klaar.

Net zoals met een gun van een buggy een heli uit de lucht schieten, wtf :roflol:

Met die tank? Zorgen dat je niet op een heuvel staat, ik heb er iig nog nooit last van gehad, daarnaast ben je super kwetsbaar als je stil blijft staan met een tank, dus dat zou ik sowieso vermijden.

En als je irl met een rpg op een tank schiet issie indd op zn minst disabled, als je erna nog een keer schiet ligt ie wel aan gort ja :D

Maar BF3 is geen realistische game. Dat hoeft ook niet van mij. Het is leuker als ze het balanceren. Het is makkelijker met een RPG een humvee te raken dan met een 50 cal een poppetje. Ik heb dan liever dat een humvee 2 rockets nodig heeft dan 1 maar dat de gunner wel exposed is om dat te balanceren. Vond het namelijk geniaal in BC2 om met mijn maat rond te crossen in een humvee en infantrie/helikopters opjagen :)

En stilstaan met een tank kan een goede taktiek zijn. Als jij een bazige plek heb waar je alleen met je turret boven een bergje uitsteekt, kan je flink rapen om je vlaggetje, straat whatever te dekken. Dit kan maar op een beperkt aantal plaatsen. En juist dan zit ik te k*tten met de tanks in BF3, dan rijdt ik een klein stukje naar achter om dekking te zoeken achter een gebouw oid, wil terug naar mn vorige positie, glijdt mijn tank gewoon zijwaarts ergens heen. :/

Natuurlijk moet je vaak ook met een tank in beweging blijven, helemaal met de lock-on wapens van BF 3.

En een tank met een RPG disablen in real life, dat zou echt alleen van de achterkant moeten lukken denk ik.
 
Maar BF3 is geen realistische game. Dat hoeft ook niet van mij. Het is leuker als ze het balanceren. Het is makkelijker met een RPG een humvee te raken dan met een 50 cal een poppetje. Ik heb dan liever dat een humvee 2 rockets nodig heeft dan 1 maar dat de gunner wel exposed is om dat te balanceren. Vond het namelijk geniaal in BC2 om met mijn maat rond te crossen in een humvee en infantrie/helikopters opjagen :)

En stilstaan met een tank kan een goede taktiek zijn. Als jij een bazige plek heb waar je alleen met je turret boven een bergje uitsteekt, kan je flink rapen om je vlaggetje, straat whatever te dekken. Dit kan maar op een beperkt aantal plaatsen. En juist dan zit ik te k*tten met de tanks in BF3, dan rijdt ik een klein stukje naar achter om dekking te zoeken achter een gebouw oid, wil terug naar mn vorige positie, glijdt mijn tank gewoon zijwaarts ergens heen. :/

Natuurlijk moet je vaak ook met een tank in beweging blijven, helemaal met de lock-on wapens van BF 3.

En een tank met een RPG disablen in real life, dat zou echt alleen van de achterkant moeten lukken denk ik.

Is dat zo? Dacht dat dat dikke BS was, waarom zou een tank alleen vanaf de achterkant kwetsbaar zijn :D
 
En ja, het is leuk en vereist best wat skill om een helikopter uit de lucht te schieten met een 50 cal ;) Weet niet of een helikopter hier overigens in het echt tegen bestand is.
 
Is dat zo? Dacht dat dat dikke BS was, waarom zou een tank alleen vanaf de achterkant kwetsbaar zijn :D

Omdat daar de minste armor plating zit. Daar zit de engine etc. De voorkant, zijkant etc zijn allemaal zo zwaar bepanterd om AT wapens tegen te gaan of af te ketsen.
 
Omdat daar de minste armor plating zit. Daar zit de engine etc. De voorkant, zijkant etc zijn allemaal zo zwaar bepanterd om AT wapens tegen te gaan of af te ketsen.

Dacht dat dat alleen met Battlefield zo was, leuk weetje.

Weer ff begonnen met spelen na anderhalve maand tijd, heb erger meegemaakt.

Wel wist ik ff niet meer hoe ik moest springen, en heb net een paar keer gehad dat ik een heel magazijn moest leegschieten voordat ik iemand killde :roflol:
 
ik zit met een probleem.

ik zit nu 1 maand op xbox live bf te spelen maar nu is mijn gold member ship afgelopen en nu kan ik nie meer online bf spelen ik wist dus nie dat je daar voor moes betalen om online bf te spelen.
weet iemand een manier om tog te spelen moet ik iets veranderen ofzo aan mijn acount?

graag snel een reactie want ben zwaar verslaaft en heb gister zojuist rang 35 behaalt en wil dus vanavond nog gaan spelen.

al vast bedankt.
 
Back
Naar boven